Megadeth
+19
Stenberg
Countess
M-Morbid
Karate-Molin
Dödsdömd
Gutterslut
Jon
Sictorment
ConnyAnderrson
Sire-Nahvas
Friberg
Geten
Hammerheart
ThrashDave
Atlas Musclecore
Bestial Death
pompepg
Carrion
Bobbafett
23 posters
Sida 3 av 3
Sida 3 av 3 • 1, 2, 3
Sv: Megadeth
Har lyssnat sönder Killing Is My Business..., skivan är helt perfekt thrash!
Så som Dave sjunger på låten killing is my business är så sjukt bra! Låter som om han har tagit en kokainöverdos!
Så som Dave sjunger på låten killing is my business är så sjukt bra! Låter som om han har tagit en kokainöverdos!
Carrion- Antal inlägg : 5778
Haha, ligger någonting i det!
Killing Is My Business och Rust In Peace är deras bästa verk tycker jag.
Killing Is My Business och Rust In Peace är deras bästa verk tycker jag.
M-Morbid- Antal inlägg : 1412
Jo jag håller faktiskt med där! Innan var det bara Rust In Peace men nu är KIMB lika bra som RIP. Peace Sells är riktigt rövbra och och det är So Far... också. De 4 första är mina personliga favoriter men Countdown To Extinction har jag inte tyckt har varit riktigt lika bra som de 4 första. Får nog lyssna på den ett par gånger extra så sitter den också!
Ja samma här, inte fastnat heller för Countdown To Extinction lika mycket som de föregående plattorna.
Haha, bästa lösningen, bara spela och spela en platta tills man gillar den än mer!
Haha, bästa lösningen, bara spela och spela en platta tills man gillar den än mer!
tycker att peace sells är den bästa skivan av megadeth, och folk som säger att megadeth inte är thrash vet inte vad de pratar om
Countess- Antal inlägg : 1265
M-Morbid skrev:Ja samma här, inte fastnat heller för Countdown To Extinction lika mycket som de föregående plattorna.
Ibland har det faktiskt funkat!
Vad jag tycker är intressant med Dave, är hur jävla bra han lyckades repa sig ifrån sina drogvanor. Han verkar vara helt utan några efterlämnade bieffekter. Med tanke på att snubben drog rätt mycket tjack och rökte crack så bör han ju åtminstone ha några ryck eller liknande. Kanske är det där med Kung Fu som hjälpt honom?
Hammerheart- The Banhammer
- Antal inlägg : 4278
Witchryder skrev:Vad jag tycker är intressant med Dave, är hur jävla bra han lyckades repa sig ifrån sina drogvanor. Han verkar vara helt utan några efterlämnade bieffekter. Med tanke på att snubben drog rätt mycket tjack och rökte crack så bör han ju åtminstone ha några ryck eller liknande. Kanske är det där med Kung Fu som hjälpt honom?
Ja vem vet, intressant att han fortsatt kunna spela så bra och göra bra plattor även efter sitt tunga missbruk alltså.
Megadeth has set "TH1RT3EN" as the title of its new album, tentatively due this Fall.
Dave: Different, a hundred percent different, unlike anything we've ever done before because the guitar sounds are different; it sounds really super-modern. If I was going to say it sounds like a particular band, I would say it sounds like really old classic [BLACK] SABBATH and with a little bit of a modern edge of QUEENS OF THE STONE AGE kind of thing.
Dave: Different, a hundred percent different, unlike anything we've ever done before because the guitar sounds are different; it sounds really super-modern. If I was going to say it sounds like a particular band, I would say it sounds like really old classic [BLACK] SABBATH and with a little bit of a modern edge of QUEENS OF THE STONE AGE kind of thing.
Geten- Profeten Geten
- Antal inlägg : 4777
Undrar hur det kommer att låta.
Karate-Molin- Black Dwarf
- Antal inlägg : 2829
Blir det ytterligare ett fiasko à la Morbid Angel så blir jag riktigt besviken.
Ok visserligen så har inte de senaste plattorna varit så roliga men ändå.
Ok visserligen så har inte de senaste plattorna varit så roliga men ändå.
Titeln var ju kass iallafall, det är ju ingen bra början.
Stenberg- Antal inlägg : 1420
Super-modernt och låter som gamla Black Sabbath?
Svullet_Rektum- Svullom Rektorum Absurdum
- Antal inlägg : 4534
Tycker det låter konstigt. Märklig beskrivning, supermodernt och gamla Black Sabbath. Lika rimligt som Lady Gaga och gamla Entombed...nej just det, då får man Morbid Angel.
Aldrig riktigt gillat hela den här "döpa-album-efter-antalet" eller vad man nu ska kalla det? Vol. 4 och Seventh Son Of A Seventh Son funkar men njää, inget jag direkt uppskattar. Har säkert glömt en och annan platta jag gillar som kör det konceptet.
Aldrig riktigt gillat hela den här "döpa-album-efter-antalet" eller vad man nu ska kalla det? Vol. 4 och Seventh Son Of A Seventh Son funkar men njää, inget jag direkt uppskattar. Har säkert glömt en och annan platta jag gillar som kör det konceptet.
Carrion skrev:Tycker det låter konstigt. Märklig beskrivning, supermodernt och gamla Black Sabbath. Lika rimligt som Lady Gaga och gamla Entombed...nej just det, då får man Morbid Angel.
Iron Maiden's The X Factor eller du diggar inte den kanske?
EddieTheHead1989- Antal inlägg : 150
Finns ju Virtual XI också. Men de är höjdarplattor! Dock är det där med att döpa plattan efter antalet fortfarande rätt lökigt...
Rust In Peace är GULD!
SwordOfFire- Antal inlägg : 14
Detta låter fan inte bra...
http://community.metalnewsonline.com/video/video/show?id=981533%3AVideo%3A447166
http://community.metalnewsonline.com/video/video/show?id=981533%3AVideo%3A447166
What in fucking fucks fuck?
Karate-Molin- Black Dwarf
- Antal inlägg : 2829
Carrion skrev:Detta låter fan inte bra...
Helvete! låter ju ännu sämre än deras föregående platta
Fram till "Cryptic writings" -97 var Megadeth ett av mina absoluta favoritband.
Det var ju bandet som hade en fin mix av coola riff och frustration.
Tyvärr var Mustaine alltför låst vid Metallicas framfart och när han såg att en del mer kommersiella ändringar banade ännu större framgångar drog han sig inte för liknande dumheter. Resultatet blev bedrövligt och urvattnat och när de började komma upp på rätt köl igen hade jag sedan länge tappat intresset.
Liksom i stort sett alla thrashband borde de ha lagt ner inom 5-10 år.
Tyvärr var Mustaine alltför låst vid Metallicas framfart och när han såg att en del mer kommersiella ändringar banade ännu större framgångar drog han sig inte för liknande dumheter. Resultatet blev bedrövligt och urvattnat och när de började komma upp på rätt köl igen hade jag sedan länge tappat intresset.
Torzul- Antal inlägg : 168
Torzul skrev:Fram till "Cryptic writings" -97 var Megadeth ett av mina absoluta favoritband.
Fast Endgame är ju bra, och united abominations. Men bortser man från dom så håller jag med.
Sida 3 av 3 • 1, 2, 3
Sida 3 av 3
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet