Dissection
+23
Scullicon
Adde
M-Morbid
ElectricWizard
Tompus
Countess
Jon
Wolvie
Svullet_Rektum
piik
Rob
Johan
Vargr
Sire-Nahvas
Monoliten
Xemtoth
Bestial Death
Geten
Hammerheart
pompepg
Atlas Musclecore
Carrion
ThrashDave
27 posters
Sida 4 av 5
Sida 4 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Sv: Dissection
JOOHAAAN! Jag är full, kom in och snacka med mig på msn.
Förövrigt är jag i en Dissection-fas just nu! BLACK HORIZONS!!!
Förövrigt är jag i en Dissection-fas just nu! BLACK HORIZONS!!!
Ooja! Speciellt versionen på Live Legacy!
Tompus- Antal inlägg : 657
ThrashDave skrev:ett av sveriges bästa,jon var ju ett geni.storm of the lights bane är ju ett mästerverk!!många verkar se dom mer som black än döds,så dom kanske passar här mest?
De var ett underbart band, två första plattorna är dem bästa! Synd att Jon tog livet av sig, RIP. (eller Rest in chaos som han kanske hade föredragit)
M-Morbid- Antal inlägg : 1412
Har haft en liten Dissection-period nu under helgen. De 2 första är klassiker men Reinkaos funkar fortfarande inte för mig! Inte samma klass på det helt enkelt. Den är ju inte dålig men den håller helt enkelt inte måttet.
Carrion- Antal inlägg : 5778
Gillar faktiskt alla tre plattor mer eller mindre, fast Storm of the Light's Bane är klart bäst! Thorns of Crimson Death liksom. :hitl0r:
Adde- Antal inlägg : 53
Live Legacy tycker jag fångade bandet i dess rätta element. Riktigt bra låtar helt ok produktion och ett fint omslag.
Jag gjorde en liten jämförelse på Maha Kali i Reinkaos- och singel-versionen. Tycker singelversionen är bättre. Den låter mer "levande" på något sätt. Min favoritlåt på Reinkaos iaf.
Jag gjorde en liten jämförelse på Maha Kali i Reinkaos- och singel-versionen. Tycker singelversionen är bättre. Den låter mer "levande" på något sätt. Min favoritlåt på Reinkaos iaf.
Då är vi två som tycker det!Carrion skrev: Min favoritlåt på Reinkaos iaf.
ja den är allt lite utstickande,sen på den singelversionen så finns ju unhallowed nyinspelad med låter bra,även fast den iskalla känslan från orginalet försvunnit en aning
ThrashDave- Har ingen spaceknapp
- Antal inlägg : 390
Det är därför man ska låta sina klassiker vara! Fan, har fått till en låt med perfekt stämning och energi så ska man låta den vara!
If it ain't broke, don't fix it!
If it ain't broke, don't fix it!
Blev fruktansvärt sugen på att lyssna på Dissection idag och av någon anledning så ville jag verkligen lyssna på Reinkaos. Tycker den är mycket bättre nu än vad jag tyckt tidigare.
Låtar som jag inte tyckte var något speciellt innan har nu blivit ganska mycket bättre som: Black Dragon, God Of Forbidden Light, Reinkaos och Internal Fire.
Maha Kali är fortfarande favoriten och den har jag uppskattat sen jag hörde för första gången.
Låtar som jag inte tyckte var något speciellt innan har nu blivit ganska mycket bättre som: Black Dragon, God Of Forbidden Light, Reinkaos och Internal Fire.
Maha Kali är fortfarande favoriten och den har jag uppskattat sen jag hörde för första gången.
Reinkaos är faktiskt den Dissection platta jag lyssnat mest på.
Den har ju vuxit en hel del på de två senaste lyssningarna för mig. Tycker dock att den skulle haft samma produktion som Maha Kali-singeln. Då hade jag uppskattat skivan ännu mer.
Reinkaos fastnade inte på mig heller när jag först lyssna igenom den, men något år senare så växte den något otroligt.
I synnerhet Black Dragon och God of the Forbidden light
I synnerhet Black Dragon och God of the Forbidden light
Scullicon- Antal inlägg : 1392
Drar igång "Storm of the Light's Bane" i sin helhet, första gången på ett bra tag. Helt djävulskt genialt alltså... I alla aspekter. Förstår inte hur de lyckades bajsa ur sig alla riffen, arrangera låtarna och så vidare.
Allt Dissection spottade ur sig är helt suveränt. Kan ärligt talat inte förstå hur Reinkaos kan vara så hatad? Men smaken är ju olika.
Christless- Antal inlägg : 278
Christless skrev:Allt Dissection spottade ur sig är helt suveränt. Kan ärligt talat inte förstå hur Reinkaos kan vara så hatad? Men smaken är ju olika.
Det är neo-metal, det är inte trve u know!
Tartaros11- Antal inlägg : 166
Tr00, br00tal och radikvlt menar du väl?
Ja nåt sånt.. Det var ju därför han tog livet av sig, när han fick reda på vad han hade gjort!
Allt Dissection spottade ur sig tycker jag är överskattat, galet. Vill ni ha bra black metal med fräna melodier så lyssna på Windir istället, betydligt härligare historier där också.
Monoliten- Grand Bear Sebiwalrus Whiskyguzzler I
- Antal inlägg : 5700
Windir är awesome, likaså Dissection. Reinkaos är faktiskt skivan jag lyssnat mest på.
Windir är kärlek för mig. Älskar det bandet så jävla mycket. Men nu var det Dissection, jag sunkar vidare nån annanstans.
Monoliten- Grand Bear Sebiwalrus Whiskyguzzler I
- Antal inlägg : 5700
Tartaros11 skrev:Christless skrev:Allt Dissection spottade ur sig är helt suveränt. Kan ärligt talat inte förstå hur Reinkaos kan vara så hatad? Men smaken är ju olika.
Det är neo-metal, det är inte trve u know!
Visst fan ja, det hade jag glömt
Christless- Antal inlägg : 278
Tycker fan att alla plattorna är bra, Reinkaos kanske laggar efter lite i den musikaliska delen men uppväger det mer än väl med de suveräna texterna. Får t.ex. alltid en fruktansvärt ondskefull känsla när jag lyssnar på Xeper-I-Set, vilket för övrigt är min favoritlåt på den plattan. Faktum är att den kämpar om titeln om den absolut bäste låten med Dissection mot Frozen och Thorns of Crimson Death!
Burschk the Embalmer- Fistmeister Büsk
- Antal inlägg : 120
Sida 4 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Sida 4 av 5
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet