Dismember
+10
Vargr
Tompus
M-Morbid
ThrashDave
Atlas Musclecore
Karate-Molin
Bestial Death
Xemtoth
Geten
Carrion
14 posters
Sida 1 av 3
Sida 1 av 3 • 1, 2, 3
Dismember
Ett av Sveriges bästa death metal band!
Har ju inte gjort någon dålig skiva direkt, bara Death Metal och Hate Campaign som är lite sisådär. Bäst enligt mig är Like An Everflowing Stream, Obscene-plattan och Dismember (2008)
inte variationsrika för fem öre, har låtit likadana sedan 1989.
Har ju inte gjort någon dålig skiva direkt, bara Death Metal och Hate Campaign som är lite sisådär. Bäst enligt mig är Like An Everflowing Stream, Obscene-plattan och Dismember (2008)
Senast ändrad av Carrion den tor 15 apr - 5:42:54, ändrad totalt 1 gång
Carrion- Antal inlägg : 5778
Sv: Dismember
Fler trådar! Fler! Vi måste snacka om alla band som är bäst! Skämt åsido, Like an Ever Flowing Stream är fin den. Är det döds så är det debuter som gäller.
Geten- Profeten Geten
- Antal inlägg : 4777
Rätt bra band, aldrig tokfastnat för dem alls, men dock så var dem roliga att se live.
Xemtoth- Aspect of Albert
- Antal inlägg : 3977
Hade varit fint med lite mer diskussionsmaterial när folk startar bandtrådar, att bara skriva "Snacka om bla bla" här räcker inte.
Gäst- Gäst
Svinbra band. Inte en dålig platta. Like an Everflowing Stream är bäst, men deras senaste platta är god tvåa.
Bestial Death- Antal inlägg : 782
Like an Everflowing Stream är den enda platta som jag lyssnat ordengligt på, resten har jag bara inte orkat gå igenom.
Karate-Molin- Black Dwarf
- Antal inlägg : 2829
Lill-davve. skrev:Like an Everflowing Stream är den enda platta som jag lyssnat ordengligt på, resten har jag bara inte orkat gå igenom.
Samma. Och den är överlägsen resten så jag klarar mig bra där. 8)
Senaste är riktigt sjukt bra! Någon som vet något om nästa skiva?
dom verkar vara sjukt bra liveband!dock har jag aldrig upplevt det själv:(
ThrashDave- Har ingen spaceknapp
- Antal inlägg : 390
Tragiskt nog inte jag heller.
vi får starta en klubb du och jag Dave, "Vi som inte har sett Dismember live" (VSIHSDL-klubben)
vi får starta en klubb du och jag Dave, "Vi som inte har sett Dismember live" (VSIHSDL-klubben)
Carrion skrev:Tragiskt nog inte jag heller.
jo precis:(men någongång ska jag fan se dom!!
Jo ska man se ett svenskt dödsband så är det väl Dismember. Det är väl inte som om de kommer förändras musikmässigt. Man kan jämföra dem med Motörhead, Ace of Spades på varje skiva i olika tonarter!
Carrion skrev:Jo ska man se ett svenskt dödsband så är det väl Dismember. Det är väl inte som om de kommer förändras musikmässigt. Man kan jämföra dem med Motörhead, Ace of Spades på varje skiva i olika tonarter!
det är har du fan rätt i! är dom på turne eller i studion,vet faktiskt inte?
Tror de antingen repar, bandar eller har semester. Förmodligen något av de tre alternativen.
jo tror nog det också,kanske en ny platta pågång,senaste europa burns kom ju 2008 om jag inte har fel
Ja det är väl på tiden att det kommer något... Eller iaf något likadant som allt annat!
Carrion skrev:Tragiskt nog inte jag heller.
Blir medlem där!
En av de band jag gillar bäst inom death.
M-Morbid- Antal inlägg : 1412
Carrion skrev:Ett av Sveriges bästa death metal band!
Ett av mina favoritband faktiskt!
Ja de har aldrig riktigt förändrat sig, de är något av svensk death metals svar på AC/DC, haha!
Men bra ändå!
Riktigt bra band som alltid levererar! Fast Thomas Daun är inte den roligaste trummisen.
Första plattan och Pieces är skitbra, senaste är helt ok. Resten har jag inte kollat upp, men Dismember har aldrig varit något favorit band.
Tompus- Antal inlägg : 657
Första 2 plattorna är skitbra, allt efter det är bra men senaste är lika bra som de 2 första tycker jag. Man får väl hoppas på att det kommer något nytt nu någon gång.
Carrion skrev:Riktigt bra band som alltid levererar! Fast Thomas Daun är inte den roligaste trummisen.
Hur då?
Han spelar otroligt sterilt och rumsrent, rena apotekstvålen! Stel spelstil och väldigt lite känsla. Fred Estby är mycket trevligare att lyssna på! Han är nog inte lika bra teknikmässigt som Daun men har ett mer levande trumspel!
I princip all svesk döds från tidigt 90-tal var spelad med mer känsla till skillnad från typ Repugnant och liknande senare alster. Det nya är mer sterilt och rumsrent medan det gamla var smutsigt, svettigt, äckligt och helt underbart. Daun är ju inte lika gammal som Entombed- och Dismembermedlemmar. Han kom långt senare.
I princip all svesk döds från tidigt 90-tal var spelad med mer känsla till skillnad från typ Repugnant och liknande senare alster. Det nya är mer sterilt och rumsrent medan det gamla var smutsigt, svettigt, äckligt och helt underbart. Daun är ju inte lika gammal som Entombed- och Dismembermedlemmar. Han kom långt senare.
Sida 1 av 3 • 1, 2, 3
Sida 1 av 3
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet