Burzum
+24
Scullicon
savopipo
Svullet_Rektum
Karate-Molin
Vargr
Tartaros11
slothmachine
M-Morbid
Hammerheart
Edenborg
Johan
Ekstål
ElectricWizard
Countess
Carrion
pissmannen
pompepg
Seroth
Monoliten
Sire-Nahvas
Geten
Snikich
Atlas Musclecore
Xemtoth
28 posters
Sida 1 av 6
Sida 1 av 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Burzum
Här snackas det om Burzum. Det här är det enda norska black metal bandet som betyder otroligt mycket för mig, jag avgudar Varg Vikernes som musiker verkligen, den där känslan han får i alla sina låtar, den är väldigt unik. Favoritplattorna är nog Det som en gang var och Hvis Lyset Tar Oss. Jag ser fram emot nya släppet "Belus" som beräknas att släppas 8e Mars det här året. Det ska bli otroligt intressant att höra hur det låter, och framför allt hur hans sång låter nu, jag som är sång-fantast är nog mest nyfiken på det. Vad är era favoritplattor? favorit låtar? Kör så det brakar!
Xemtoth- Aspect of Albert
- Antal inlägg : 3977
Sv: Burzum
Jag skrev ju 8e Mars! nu 2010
Xemtoth skrev:Jag skrev ju 8e Mars! nu 2010
Skiter väl jag i! Nej men jag missade det, orkade inte läsa hela inlägget helt enkelt!
Gäst- Gäst
Favoritlåten är A Lost Forgotten Sad Spirit, Aske-versionen.
Lyriken uttrycker verkligen den där black metal sentimentaliteten, och sedan är låten i sig underbar i sig... Jävligt intensiv och rå ibland, och sedan slöar det ner och blir mer känslosamt.
Och detta leder ju in på ämnet favoritplatta... vilken är Burzum + Aske. Räknar in dem till samma, även om de egentligen inte är det, fast det är den sammanslagning jag har lyssnat på sedan jag upptäckte Burzum så. Jävla genial platta, känns helt dement och galen på ett bra vis.
Lyriken uttrycker verkligen den där black metal sentimentaliteten, och sedan är låten i sig underbar i sig... Jävligt intensiv och rå ibland, och sedan slöar det ner och blir mer känslosamt.
Och detta leder ju in på ämnet favoritplatta... vilken är Burzum + Aske. Räknar in dem till samma, även om de egentligen inte är det, fast det är den sammanslagning jag har lyssnat på sedan jag upptäckte Burzum så. Jävla genial platta, känns helt dement och galen på ett bra vis.
Allt med Burzum är mer eller mindre genialt men, låtarna Det Som En Gang Var, En ring till å herske och Dunkelheit, det står nära mitt hjärta, det ger mig riktiga melankoniska känslor, jag gillar det!
Hvis Lyset Tar Oss har alltid stått mig nära hjärtat både låten och plattan. Tycker verkligen det flödar känslor i den låten, kan få det att gå ihop med nästan alla känslor som finns. Får nästan se till att förhandsboka nya skivan, är precis som Kribbe också grymt nyfiken på hur sången kommer låta.
Vargen tog visst bort tre låtar från Belus. Tycker jag var smart av honom. Ett kortare album med färre låtar blir ett bättre album allt som oftast.
Geten- Profeten Geten
- Antal inlägg : 4777
Menar du black metal då eller?
Geten- Profeten Geten
gäller dock inte manowar, tänkte skriva det igår men ville inte gå OT men eftersom ni fortsatte så...ja
(Back On Topic) BOT nu
(Back On Topic) BOT nu
Sire-Nahvas- Fast Taker
- Antal inlägg : 2630
Atlas Musclecore skrev:Håller med, alla de bästa fullängdarna är ca. 35-40 minuter.
Pffff no god damn way
De bästa fullängdarna är minst 50 minuter
Monoliten- Grand Bear Sebiwalrus Whiskyguzzler I
- Antal inlägg : 5700
http://www.amazon.co.uk/gp/product/B0036Y88YW/ref=dm_ap_alb21?ie=UTF8&qid=1265237193&sr=301-4
Previews?
Om de är riktiga så låter det inte särskilt bra tyvärr. Rent ut sagt skit bitvis.
Previews?
Om de är riktiga så låter det inte särskilt bra tyvärr. Rent ut sagt skit bitvis.
Geten- Profeten Geten
Varför skulle man inte det egentligen? Bara en månad kvar. Men låt oss hoppas att det är fejk för det låter så illa.
Geten- Profeten Geten
Får Immortal-vibbar av någon anledning, av riffen. Tycker det låter helt ok, men inget extraordinärt sådär.
Jag tycker inte att det låter något vidare, helhetsintrycket blir kanske bättre när man har hört hela skivan men annars så låter det inte särskilt bra alls. Morgenroede är väl den låt som låter bäst hittils, men jag får återkomma när jag har hört alla låtarna i sin helhet.
Seroth- Aggressor
- Antal inlägg : 142
Tycker inte det är Burzum produktion på musiken sången låter inte ALLS som Varg Vikernes Detta var lite utav en besvikelse, men ändå, bara hört en liiten sample på varje låt, tror det blir helt anorlunda när man har hela skivan att lyssna på.
Jag tänker inte lyssna förrens plattan släpps. Speciellt nu efter vad ny har sagt, vill inte förstöra det innan jag hört hela.
pompepg- Antal inlägg : 567
Haha Sverddans låter riktigt dålig. Men ja vafan, kan ju komma vad som helst i låtarna, man får hoppas att de samplar de sämsta bitarna.
pissmannen- Witchfinder General
- Antal inlägg : 327
Mjo, precis! Tror dock inte den blir bra nu efter jag hört samplingarna, men man får väl se!
Gäst- Gäst
Belus har läckt.
Geten- Profeten Geten
Ja, och jag tycker den är förbannat bra förutom två skumma spår som man antagligen behöver lite tid till för att smälta ordentligt. Överlag tycker jag är det är en riktigt bra platta, ryser till och med ibland.
Glemselens Elv, Keliohesten samt Belus' Død är väl de mest lättlyssnade spåren.
Glemselens Elv, Keliohesten samt Belus' Død är väl de mest lättlyssnade spåren.
Gäst- Gäst
Sida 1 av 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Sida 1 av 6
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet