Korpiklaani
+2
Geten
Dolmio88
6 posters
Sida 1 av 1
Korpiklaani
Tjena allihopa på denna underbara forum!!!
första inlägget på en hel drös inom Folk/Viking Metal, har väldigt svårt att fatta att det knappt är något alls om det.
Men vi kan börja med ett av de största, och enligt mig de bästa band inom Folk Metal, nämligen Korpiklaani. Även om detta är ett rätt så nytt band, och kanske inte pionjärer, så är de absolut ett av de banden som kommit längst inom Folk Metal.
Deras bästa skivor som släppts ar absolut som i många fall inte de första, utan i detta fallet så handlar det om den tredje (Tales along this road), fjärde (Tervaskanto) och femte (Korven kuningas). även om Tervaskanto, deras nyaste CD, är bra så har den absolut inte någon chans mot dessa album.
Favoriten är självklart "paljon on koskessa kiviä". Även om det var en hel slump att sökte fel på en låt och fastnade helt.
Så nu frågar jag er, vad tycker ni om Korpiklaani, deras album och låtar?
första inlägget på en hel drös inom Folk/Viking Metal, har väldigt svårt att fatta att det knappt är något alls om det.
Men vi kan börja med ett av de största, och enligt mig de bästa band inom Folk Metal, nämligen Korpiklaani. Även om detta är ett rätt så nytt band, och kanske inte pionjärer, så är de absolut ett av de banden som kommit längst inom Folk Metal.
Deras bästa skivor som släppts ar absolut som i många fall inte de första, utan i detta fallet så handlar det om den tredje (Tales along this road), fjärde (Tervaskanto) och femte (Korven kuningas). även om Tervaskanto, deras nyaste CD, är bra så har den absolut inte någon chans mot dessa album.
Favoriten är självklart "paljon on koskessa kiviä". Även om det var en hel slump att sökte fel på en låt och fastnade helt.
Så nu frågar jag er, vad tycker ni om Korpiklaani, deras album och låtar?
Dolmio88- Antal inlägg : 19
Sv: Korpiklaani
:echmil:
Geten- Profeten Geten
- Antal inlägg : 4777
Det är band som Korpiklaani som gjort att jag skäms över att en gång i tiden spelat vad man kallar för "Viking Metal". Så har dessvärre inget gott att säga om dem.
Hammerheart- The Banhammer
- Antal inlägg : 4278
Korpiklaani är Finsk Folk Metal, kan inte säga att jag tycker att det är något "Viking" över huvud taget med dem, enligt mig.
Jag tycker att, Viking Metal är mer Bathory, Einherjer, Windir.
Förstår du hur jag menar?
Jag tycker att, Viking Metal är mer Bathory, Einherjer, Windir.
Förstår du hur jag menar?
Jojo, absolut. Men man förknippar ju gärna det med varandra, och det skäms jag för.
Tycker att Korpiklaani är mysiga
"Vodka", "Let's drink" och "Beer Beer" spelas oftast när man har hemmafest..
"Vodka", "Let's drink" och "Beer Beer" spelas oftast när man har hemmafest..
Naurbereth- Antal inlägg : 833
Förknippar Du det så är du inte insatt.
och ännu värre, att du skäms över vad du gjort för du bryr dig om vad andra tänker, inte speciellt "viking" över det.
och ännu värre, att du skäms över vad du gjort för du bryr dig om vad andra tänker, inte speciellt "viking" över det.
Hurr, we are wikings, hurr, we sail across the sea and kill priests, hurr, hurr.
Gäst- Gäst
Jag skäms inte över musiken jag en gång spelat. Men jag skäms över de skitband folk förknippar våran musik till.
Aldrig gillat bandet mer än deras störtroliga video till Wooden Pints. Den är grejt att skratta åt när man är pårökt.
Wolvie- Soulreaper
- Antal inlägg : 615
Lyssnade på deras två första plattor när det begav sig och det var rätt bra. Den enda låten som fortfarande håller är "With Trees", kanske för att den inte låter som alla andra Korpiklaani-låtar.
Svullet_Rektum- Svullom Rektorum Absurdum
- Antal inlägg : 4534
Sida 1 av 1
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet