Nirvana 2002 Debaser Slussen!
+18
Svullet_Rektum
Stenberg
Orvar
Vargr
Hammerheart
Nihilist
Xemtoth
Bestial Death
ConnyAnderrson
Naurbereth
Karate-Molin
Atlas Musclecore
Juck
Halonen666
Vitus
Sire-Nahvas
Geten
Horrified
22 posters
Sida 4 av 4
Sida 4 av 4 • 1, 2, 3, 4
Sv: Nirvana 2002 Debaser Slussen!
Japp. Wallins stämde ur sig hela tiden. 30 grader varmt och sol samt noll medhörning gjorde det svårt att tämja guran trots stämapparat.
Orvar- Antal inlägg : 9
är det altså en beryktad festival med...amatörer?
vafan...
det är så man börjar gråta (nästan) när man hör om hur många utbildade, arbetslösa tekniker det finns inom branchen bara i sverige...
vafan...
det är så man börjar gråta (nästan) när man hör om hur många utbildade, arbetslösa tekniker det finns inom branchen bara i sverige...
Sire-Nahvas- Fast Taker
- Antal inlägg : 2630
Äh! Det lät bra för det mesta. Du hade huvudscenen, utomhusscenen och sidscenen (också utomhus). Förutom sidscenen, som hade pissdåligt jävla ljud tills mitten av lördagen, så lät det mesta bra. Ibland riktigt bra. Obliteration t.ex, det var så jävla klart, tydligt och fett så att jag kom i brallan.
Angående Nirvana då.. Förutom stämningen så lät det inte så jädra dåligt. Inte alls så du ska behöva ursäkta dig och bortförklara hur "misslyckat" det var. Det känns bara löjligt.. För så katastrofalt var det inte, alls. Sjävklart förstår jag att ni kan låta bättre dock. Och det var väl synd.
Nu spelade jag inte i något av banden, men jag har inte hört några andra som klagade på backline eller ljudet. Det mesta lät schysst. Hur som helst, det var en god spelning. Synd att det blev så kort och avbrutet. Det var förövrigt jag som skrek filmkrönikan till dig och du såg sur ut. Skål.
Angående Nirvana då.. Förutom stämningen så lät det inte så jädra dåligt. Inte alls så du ska behöva ursäkta dig och bortförklara hur "misslyckat" det var. Det känns bara löjligt.. För så katastrofalt var det inte, alls. Sjävklart förstår jag att ni kan låta bättre dock. Och det var väl synd.
Nu spelade jag inte i något av banden, men jag har inte hört några andra som klagade på backline eller ljudet. Det mesta lät schysst. Hur som helst, det var en god spelning. Synd att det blev så kort och avbrutet. Det var förövrigt jag som skrek filmkrönikan till dig och du såg sur ut. Skål.
Andersson- Antal inlägg : 108
min lärare sade nyss att ni inte får heta nirvana 2002 längre PGA något skitband som blev känt några år senare. stämmer det?
det står ju t ex N2002 på myspace och på spelschemat på deathfesten.
det står ju t ex N2002 på myspace och på spelschemat på deathfesten.
Sire-Nahvas- Fast Taker
- Antal inlägg : 2630
Andersson:
Självklart är man mest kritisk själv. Jag vet dock att fler än vi hade problem.
Överlag har rätt många band uttalat sig negativt om MDF genom åren, inte minst Grave som offentligt varnat andra band för att spela där.
Nu hör ju till saken att vi spelade näst sist på den scenen, sista dagen. Så många grejer kan ju ha funkat fint fram till dess.
Men jag hörde faktiskt inget band som lät OK. Ta Obituary sist på söndagen tex. Bara ohörbart oväsen och en svinhög sologitarr som körde skalor. Och Replusion kunde jag ofta inte ens höra vilken låt de körde.
Kul att du hade det bra iaf! "Filmkrönikan"-ropet hörde jag inte tyvärr! Jag var nog mest sur över allt strul.
Självklart är man mest kritisk själv. Jag vet dock att fler än vi hade problem.
Överlag har rätt många band uttalat sig negativt om MDF genom åren, inte minst Grave som offentligt varnat andra band för att spela där.
Nu hör ju till saken att vi spelade näst sist på den scenen, sista dagen. Så många grejer kan ju ha funkat fint fram till dess.
Men jag hörde faktiskt inget band som lät OK. Ta Obituary sist på söndagen tex. Bara ohörbart oväsen och en svinhög sologitarr som körde skalor. Och Replusion kunde jag ofta inte ens höra vilken låt de körde.
Kul att du hade det bra iaf! "Filmkrönikan"-ropet hörde jag inte tyvärr! Jag var nog mest sur över allt strul.
Orvar- Antal inlägg : 9
Fan jag är fortfarande lite småfnissig av att Orvar himself är här!
Friberg- Antal inlägg : 370
Ähh, MDF kan suga... Tacka vettja N2002 och Mr. Death på Debaser i Sthlm. Bästa jag nånsin sett! Nånsin alltså!
Nirvana 2002 bara antar jag att du menar? Du spelar väl i Mr.Death? Om du har samma namn som på förra forumet dvs.
Xemtoth- Aspect of Albert
- Antal inlägg : 3977
Jag var mest ironisk... Men visst N2002 smiskade ju pojkstjärt tillbaka till 1989
Ville bara dubbelkolla, kanske hade missat nåt!hybris skrev:Jag var mest ironisk... Men visst N2002 smiskade ju pojkstjärt tillbaka till 1989
Xemtoth- Aspect of Albert
- Antal inlägg : 3977
Läste att Nirvana 2002's sista spelning var på MDF. Stämmer detta? Wikipedia kan man inte alltid lita på. Visserligen länkade de till källan.
Carrion- Antal inlägg : 5778
senaste var det ju men absolut SISTA kan man väl aldrig veta till hundra ändå.
Nä, de har ju sagt att det är möjligt att det blir något i framtiden igen om det klaffar rätt - och särskilt efter MDF-gigget som de ansåg misslyckat.
Svenska dödsband borde spela oftare i sverige!
Halonen666- FÄRS
- Antal inlägg : 2659
Sida 4 av 4 • 1, 2, 3, 4
Liknande ämnen
» Muskelrock förfest, Debaser Slussen, Sthlm 20/4
» Uriah Heep 8/3 @ Debaser, Sthlm
» Jex Thoth + Anguish, 7:e Maj, Stockholm, Debaser
» Kyuss återförenas! 13 mars 2011 @ Debaser, Stockholm
» Uriah Heep 8/3 @ Debaser, Sthlm
» Jex Thoth + Anguish, 7:e Maj, Stockholm, Debaser
» Kyuss återförenas! 13 mars 2011 @ Debaser, Stockholm
Sida 4 av 4