Mayhem
+17
Jandelin
Svartesmeden
M-Morbid
Jihad
Edenborg
Tompus
Ekstål
Sire-Nahvas
Atlas Musclecore
Countess
Bestial Death
Monoliten
Jon
Hammerheart
Xemtoth
Karate-Molin
Carrion
21 posters
Sida 4 av 5
Sida 4 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Sv: Mayhem
Hej Philip! sexig bild med getblod i ansiktet!
Countess- Antal inlägg : 1265
Wolf's Lair Abyss är en jävligt bra ep som Hellhammer förstör. Uppenbarligen verkar han även tro att det är hans band.
Carrion- Antal inlägg : 5778
Nja hur ska jag förklara?
Han startade upp bandet inför DMDS? Frågan är: hade han egentligen rätt att göra det? Han var ju inte ens med från första början. Om det är någon som hade rätt att göra det så är det isf Maniac eller Necrobutcher. Jag kan inte svara på ifall jag har rätt att uttrycka mig ang vem som får och inte får göra vissa saker i det bandet? Bara min åsikt. Vet ej ifall jag kan förklara det bättre heller.
Han startade upp bandet inför DMDS? Frågan är: hade han egentligen rätt att göra det? Han var ju inte ens med från första början. Om det är någon som hade rätt att göra det så är det isf Maniac eller Necrobutcher. Jag kan inte svara på ifall jag har rätt att uttrycka mig ang vem som får och inte får göra vissa saker i det bandet? Bara min åsikt. Vet ej ifall jag kan förklara det bättre heller.
Förresten ändrade han vargs basspår på DMDS??
Nej.
Hammerheart- The Banhammer
- Antal inlägg : 4278
Nej dem sänkte bara volymen på basen. Därför den är så "tunn" om man frågar mig. Hade man krämat på basen hade den låtit ännu mäktigare, och EPn Life Eternal så vet jag att spåren där som är med på De Mysteriis inte har sänkt bas. Mycket bättre. Men synd att låten De mysteriis dom satanas inte är med på EPn.
Xemtoth- Aspect of Albert
- Antal inlägg : 3977
Jo ep'n låter lite trevligare basmässigt. Deathcrush tycker jag att basljudet gör halva skivan, låtarna är fantastiska också!
Xemtoth skrev:Bra band helt enkelt, eller dem var ett bra band. Deathcrush EPn var skithärlig, jävligt egen, sunkig kvalitét osv. De Mysteriis Dom Sathanas e nog en av tidernas bästa black metal platta, varför lyssna på watain när man kan lyssna på de mysteriis? Live in Leipzig är förbannat bra med. Singeln Freezing Moon är helt jävla kanon med, med dead på studio sång, helt galet, låten Freezing moon är så jävla mycket bättre än på de mysteriis. Inget illa mot Attila, men tycker det känns mera som det är Deads sång, mera hans känsla i låten, han skrev ju trots allt den.
Håller med till fullo! Gamla Mayhem med Dead och Euronymous var när de var som bäst.
Började också min musikaliska bana i ett black metal-band, mycket covers på Dead-eran Mayhem blev det!
M-Morbid- Antal inlägg : 1412
CHAINSAW IN MY BLEDING HANDS AS I CUT YOU IN TWO!!
deathcrush har fan death metal lyrik, det är coolt!
deathcrush har fan death metal lyrik, det är coolt!
Oh ja! Det tycker jag känns mer evil!
vet jag inte om det är men det är inte så vanligt iallafall..
Kollade in Chimera och Grand Declaration Of War idag finner dessa två skivor som ganska bra än så länge. Har aldrig orkat bry mig om dessa förrän nu. Troode det skulle vara sämre än vad det var men det här var helt ok just nu. Lär väl växa mer tror jag.
Grand Declaration of War är (förutom en helvetiskt bra titel) en jävligt störd skiva, stundom kanoners och stundom mindfuck. Det ville väl kanske det också kan jag tänka mig, röra runt lite i folks huven, få dem att känna sig obekväma så att de skruvade sig lite i skinnsofforna.
Monoliten- Grand Bear Sebiwalrus Whiskyguzzler I
- Antal inlägg : 5700
Kan stämma faktiskt. Gillar Maniacs sång på de plattorna.
IN A CIRCLE OF STARS!!!!
Hammerheart- The Banhammer
- Antal inlägg : 4278
Usch, om det är någon Mayham skiva jag inte tål så är det just Grand Declaration of War. Men jag gillar inte Maniac heller för fem öre.
Svartesmeden- Svampführern
- Antal inlägg : 745
Jag håller med där verkligen. Jag menar...vafan sysslade dem med? Helt sjukt konstigt bara.Führer skrev:Usch, om det är någon Mayham skiva jag inte tål så är det just Grand Declaration of War. Men jag gillar inte Maniac heller för fem öre.
Eller hur! Jag menar, vad i helvete är detta: https://www.youtube.com/watch?v=fBNl_F5qucM
Svartesmeden- Svampführern
- Antal inlägg : 745
Alla kanske var sjuka så Maniac fick göra besta av situationen och programmera allt i Reason sen fin han lägga sång eller så!
Gitarristen Silmeath har lämnat bandet och de har ersatt honom med Teloch.
http://www.roadrunnerrecords.com/blabbermouth.net/news.aspx?mode=Article&newsitemID=153836
http://www.roadrunnerrecords.com/blabbermouth.net/news.aspx?mode=Article&newsitemID=153836
Undrar när/om de kommer kirra en gitarrist som faktiskt är med i bandet och skriver musik.
Frågan är också, när kommer nästa skiva och när kommer Hellhammer sluta/få sparken?
Varken Hellhammer eller Necrobutcher är väl låtskrivare, så det lär väl aldrig komma något om de inte får in någon gitarrist som vill ta på sig den uppgiften. Bryr mig egentligen inte särskilt mycket, men känns konstigt med ett band som bara spelar live (med enbart en originalmedlem) och inte skriver material.
Sida 4 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Liknande ämnen
» Mayhem the studio experience box RARE och diverse!
» Säljer black metal tröjor, skivor, dvd. Burzum, Taake, Darkthrone, Mayhem...
» Säljer black metal tröjor, skivor, dvd. Burzum, Taake, Darkthrone, Mayhem...
Sida 4 av 5
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet