Bathory
+22
savopipo
Torzul
Adde
Scullicon
M-Morbid
BIFFonen 666
Edenborg
Johan
Tompus
Necrovore
ElectricWizard
Hammerheart
Monoliten
Geten
Stenberg
Atlas Musclecore
Sire-Nahvas
Karate-Molin
Carrion
Xemtoth
Bestial Death
Countess
26 posters
Sida 3 av 4
Sida 3 av 4 • 1, 2, 3, 4
Sv: Bathory
Watain verkar ju typ ha samma mainstreamstatus som... Dimmu Borgir nuförtiden. NOT KEWL!
Hammerheart- The Banhammer
- Antal inlägg : 4278
Nej men. Visst har Watain ett gäng helt okej låtar här och där. Men tycker inte de är särskilt intressanta alls. Men detta är ju också en Bathory-tråd. Och ifrån vad jag har hört ska hyllningsspelningen vart rätt bra. Men jag var, liksom benjamin, upptagen med att se wasp. Men eftersom Anvil var bättre än alla band på festivalen tillsammans, blev allt annat helt plötsligt skitdåligt!
En ganska intressant intervju borta från anus. Har väl några år på nacken (duh) men jag hade inte läst den tidigare i alla fall.
Har läst den förr, googlade som fan förra sommaren på Quorthon intervjuer efter alla saker han skrev på Bathory.se (eller hur det nu var?).
Xemtoth- Aspect of Albert
- Antal inlägg : 3977
Jag såg en hel del av Watains konsert, hela bathorygiget och det var tillsammans med WASP årets bästa spelning (Efter Heresey @ Holje marknad ) mina två favoritblackmetalband i samma spelning... nästan..
Skulle nog säga att The return eller Enter the eternal fire är bäst men o andra sidan är Blood, fire, death också grym!
Skulle nog säga att The return eller Enter the eternal fire är bäst men o andra sidan är Blood, fire, death också grym!
Edenborg- Antal inlägg : 108
one rode to asa bay är den bästa låten
Countess- Antal inlägg : 1265
Jag kan inte göra något annat än hålla med!Edenborg skrev:
Enter the eternal fire är bäst
Tompus- Antal inlägg : 657
Sacrifice och Necromancy är bäst.
Carrion- Antal inlägg : 5778
Enter the eternal fire! Born for Burning! One road to Asa bay!
Edenborg- Antal inlägg : 108
Jo, den är jävligt bra!Countess skrev:one rode to asa bay är den bästa låten
BIFFonen 666- BIFF
- Antal inlägg : 764
Carrion skrev:Sacrifice och Necromancy är bäst.
Necromansy!!!
De tre första plattorna och Hammerheart är klart bästa plattorna! Tveklöst det bästa BM-bandet någonsin och ett av de bästa banden någonsin.
Funderar faktiskt på att tatuera in geten!
Funderar faktiskt på att tatuera in geten!
M-Morbid- Antal inlägg : 1412
A FINE DAY TO DIE !!
Orgy of silence,
Conspiracy of peace,
Only the master,
Of the cold northern breeze !
Orgy of silence,
Conspiracy of peace,
Only the master,
Of the cold northern breeze !
Scullicon- Antal inlägg : 1392
Har aldrig satt mig in i vikingaperioden förrän igår. Satan vad grymt jävla bra! Nordland I och Hammerheart!
Insåg att jag faktiskt aldrig riktigt lyssnat igenom Blood Fire Death av någon anledning. Har lyssnat på den ett antal gånger idag och nog fan är den det bästa Bathory bajsat ur sig! Det bästa från svart-perioden och en grundstomme för vikinga-perioden som kom. Låter lite halvdödsig, vilket jag gillar. Tycker att Quorthon sjöng överlag bäst på den under Bathorys extrema skivor. Allt på den skivan låter lite bättre än på skivorna innan den. Produktion och dylikt tex.
FOR ALL THOSE WHO DIED!!!!
Min favorit från Blood Fire Death
Min favorit från Blood Fire Death
Witchryder skrev:Watain verkar ju typ ha samma mainstreamstatus som... Dimmu Borgir nuförtiden. NOT KEWL!
Watain har ju dock hållit sin musik bra till skillnad från Dimmu så jag bryr mig inte så mycket om hur populära de är.
ON: Bathory är ett av mina absoluta favoritband, alla de har gjort är skitbra förutom Octagon. Requiem och Destroyer of Worlds funkar.
Adde- Antal inlägg : 53
Finns SÄKERT de som tycker samma sak om Dimmu Börgir också för den delen. Övriga människors åsikter spelar föga stor roll i min mening, såvida jag inte kan relatera till dem.
Så om ett band drivs med passion till 100% och visar sig att dem lyckas så dem blir världskända, bör dem lägga ner då tycker du?
Sa jag något om att de bör lägga ner?
Xemtoth skrev:Så om ett band drivs med passion till 100% och visar sig att dem lyckas så dem blir världskända, bör dem lägga ner då tycker du?
Hur drog du den slutsatsen av vad Davve sa?
Nej men det är ju mera dem pikarna han ger Watain och andra lite kända band, enligt honom verkar det ju som att bandet blir dåligt eller får en dålig status bara för dem blir världskända. Nåväl, som moderator över den här delen får jag använda lite hyffs och be om ursäkt.
Det var dumt av mig att gå offtopic, så nu vill jag att vi går ontopic igen och är det någon av er som vill diskutera det här vidare med mig eller liknande så får ni kontakta mig via PM.
Det var dumt av mig att gå offtopic, så nu vill jag att vi går ontopic igen och är det någon av er som vill diskutera det här vidare med mig eller liknande så får ni kontakta mig via PM.
Sida 3 av 4 • 1, 2, 3, 4
Sida 3 av 4
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet