RAM
+9
Geten
Carrion
Svullet_Rektum
Hellhammer
Scullicon
Sire-Nahvas
Hammerheart
Svartesmeden
Johan
13 posters
Sida 2 av 2
Sida 2 av 2 • 1, 2
Sv: RAM
ni ser inga paraleller sångmässigt, musikmässigt eller videomässigt med rams senaste video och bullets senaste video?
vafan han hector är ju med i bakgrunden på rams video till och med!
vafan han hector är ju med i bakgrunden på rams video till och med!
Varför gör man en musikvideo egentligen?
Jag håller med Vitus i denna diskussionen, i övrigt så finns det få, väldigt få musikvideor som egentligen inte är rentav fåniga.
Antar väl att de borde tas med en nypa humor oftast.
Jag håller med Vitus i denna diskussionen, i övrigt så finns det få, väldigt få musikvideor som egentligen inte är rentav fåniga.
Antar väl att de borde tas med en nypa humor oftast.
Gäst- Gäst
För att promota sitt band såklart..
Då har du kollat på fel band helt enkelt, finns ju oehört många bra musikvideos. Vad är det du tycker är fånigt? Helvetets Port, Death, Slayer, Morbid Angel o.s.v. har ju skitgrymma vidz.
EDIT: Yep.
Då har du kollat på fel band helt enkelt, finns ju oehört många bra musikvideos. Vad är det du tycker är fånigt? Helvetets Port, Death, Slayer, Morbid Angel o.s.v. har ju skitgrymma vidz.
EDIT: Yep.
Gäst- Gäst
Om inget annat är det säkert ganska djävla underhållande att göra en musikvideo. Varför inte dela med sig i så fall?
Hammerheart- The Banhammer
- Antal inlägg : 4278
Hammerheart skrev:Om inget annat är det säkert ganska djävla underhållande att göra en musikvideo. Varför inte dela med sig i så fall?
Bra poäng. Jag vet inte, de bästa musikvideorna enligt mig är de simpla. Ett band som lirar och så filmar man det. Det funkar för mig, jag tycker inte det behövs mer.
Lightning Rod Avenger är dock ett undantag, den är härlig.
Gäst- Gäst
Jag tror, tråkigt nog, att oftast när en musikvideo spelas in, så görs det i det syfte att skivbolaget ska lansera sin produkt via visuella medel. Men talar man om grupper som t.ex Ram, så handlar det nog mest bara om att göra en kul grej.
Dvs. det spelar nog väldigt liten roll om vad vi som lyssnare/tittare tycker, just på den punkten.
Dvs. det spelar nog väldigt liten roll om vad vi som lyssnare/tittare tycker, just på den punkten.
Hammerheart- The Banhammer
- Antal inlägg : 4278
Vad tycker ni om Death då som släpptes nu nyligen?
Helt klart deras bästa platta enligt mig. Frozen är favoritspåret som låter jävligt mycket Black Sabbath. Kunde varit en bortglömd dänga från Heaven And Hell eller Mob Rules.
Hur jävla bra som helst!
Helt klart deras bästa platta enligt mig. Frozen är favoritspåret som låter jävligt mycket Black Sabbath. Kunde varit en bortglömd dänga från Heaven And Hell eller Mob Rules.
Hur jävla bra som helst!
Carrion- Antal inlägg : 5778
Jo frozen är helt klart ett av de bästa spåren.
I am the End är en av mina favoriter just nu, men hela albumet blir bättre och bättre vid varje lyssning.
I am the End är en av mina favoriter just nu, men hela albumet blir bättre och bättre vid varje lyssning.
Scullicon- Antal inlägg : 1392
Introt på plattan är sjukt snyggt gjort. Får mig att tänka på Blade Runner av någon anledning. De har verkligen lyckats med denna plattan.
De två första krävde ett antal lyssningar innan de fastnade men Death funkade direkt.
De två första krävde ett antal lyssningar innan de fastnade men Death funkade direkt.
Carrion- Antal inlägg : 5778
Sida 2 av 2 • 1, 2
Sida 2 av 2
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet