Rainbow
+13
Hammerheart
Sire-Nahvas
Stargazer
Jandelin
ElectricWizard
Gutterslut
Countess
Svullet_Rektum
ThrashDave
Bestial Death
Halonen666
Stenberg
Carrion
17 posters
Sida 2 av 2
Sida 2 av 2 • 1, 2
Sv: Rainbow
Rainbow är fina grejer! Ska dock vara med Ronnie James Dio på sång helst.
M-Morbid- Antal inlägg : 1412
Atlas Musclecore skrev:Menar du klippet där de spelar Children of the Grave på California Jam?
Tänkte också på det klippet. Ozzy har ju en matchande kostym till på köpet!
Evilkillerrrrrr- Antal inlägg : 81
Blev glad när Candlemass spelade Stargazer i Stockholm!
Svullet_Rektum- Svullom Rektorum Absurdum
- Antal inlägg : 4534
Ooh på tal om Stockholmsgiget med Candlemass!
Hängde med Countess härom dagen och han har låtlistan från giget. Han fick den av någon som han känner som jobbar med Candlemass.
Kanske inte så jättehäftigt men jag tyckte det var coolt iaf. Blev också positivt överraskad av att de hade spelat Stargazer. Visserligen verkar de spela en och annan Rainbow-cover nuförtiden.
Såg ett klipp på Youtube där de lirade Man On The Silver Mountain och det lät bra som fan. Lowe på sång då.
Hängde med Countess härom dagen och han har låtlistan från giget. Han fick den av någon som han känner som jobbar med Candlemass.
Kanske inte så jättehäftigt men jag tyckte det var coolt iaf. Blev också positivt överraskad av att de hade spelat Stargazer. Visserligen verkar de spela en och annan Rainbow-cover nuförtiden.
Såg ett klipp på Youtube där de lirade Man On The Silver Mountain och det lät bra som fan. Lowe på sång då.
Carrion- Antal inlägg : 5778
Concept of God spelade in den covern för sin debutplatta 2007. Lowe på sång då.Carrion skrev:Såg ett klipp på Youtube där de lirade Man On The Silver Mountain och det lät bra som fan. Lowe på sång då.
Geten- Profeten Geten
- Antal inlägg : 4777
Carrion skrev:Ooh på tal om Stockholmsgiget med Candlemass!
Haha, just det. Sjukt kul var det!
Carrion: Vilken spellista är det?
Jag: Candlemass.
Carrion: DET ÄR JU FRÅN DERAS 25 ÅRS JUBILEUM!!!
Countess- Antal inlägg : 1265
Hahaha din jävel!
Svullet_Rektum skrev:Blev glad när Candlemass spelade Stargazer i Stockholm!
Samma här, var astrevligt att de körde den, mäktig cover!
M-Morbid- Antal inlägg : 1412
Stormbringer... Är inte det egentligen en Rainbow-platta? Det borde ha varit det i allafall!
Hammerheart- The Banhammer
- Antal inlägg : 4278
Har fan plöjt de tre Dio-plattorna en hel del de senaste veckorna... Debuten är nog fan bäst som en helhet betraktad egentligen, medan Rising har låtar som står lite starkare på egna ben. Relativt sett alltså. Grejer är det i alla fall.
Debuten rockar.
Jag gillar faktiskt alla plattor jag har utom den med Bonnet på sång.
blä vad jobbig röst han har.
blä vad jobbig röst han har.
Sire-Nahvas- Fast Taker
- Antal inlägg : 2630
Han var iaf bra på den första Alcatrazz-plattan.
Nej, de tre första är Rainbow. Resten, inte.
SINCE YOU'VE BEEN GONE WOOOWÖÖÖ
I'M OUT OF MY HEAD, CAN'T TAAAAAKE IIIIT!
Haha, på något vis känns det så jävla flummigt att de gick ifrån det bluesrockiga soundet till den där skivan.
Haha, på något vis känns det så jävla flummigt att de gick ifrån det bluesrockiga soundet till den där skivan.
Varken Blackmore eller Dio var ju kvar. Inte ens samma band liksom.
Blackmore var väl kvar tills 1984, när han körde en veva med Ze Purp igen? Apropå det måste jag fan lyssna på Perfect Strangers nu, jävla bra skiva.
Blackmore har vart med på allting Rainbow har gjort. Var ju hans band liksom...
Förresten, har han någonsin spelat in någon platta med en annan gitarrist? Eller är det alltid han solo?
Han spelade några gästgitarrer på 'Even the Score' med Rhett Forrester. Då var det ju två gitarrister på plattan i allafall...
Vafan, hade för mig att Blackmore lämnade tillsammans med Dio. Där ser man...
näCarrion skrev:Han var iaf bra på den första Alcatrazz-plattan.
den är ännu sämre
Sire-Nahvas- Fast Taker
Kan du förklara detta för mig för jag fattar inte.Hammerheart skrev:Stormbringer... Är inte det egentligen en Rainbow-platta? Det borde ha varit det i allafall!
Sire-Nahvas- Fast Taker
Titelspåret, Lady Double Dealer och Soldier of Fortune. Samt att plattan spelades in ungefär samtidigt som första Rainbow-plattan. Anledningen till att Rainbow blev av överhuvudtaget var för att Ritchie Blackmore ville spela in "Black Sheep of the Family" till Stormbringer med The Purp, fast de andra sa åt honom att han var helt dum i huvudet, så han hyrde in ett gäng andra musiker (dvs. Rainbow) och gjorde en platta istället. Jag tycker absolut att Ronnie James Dio hade kunnat sjunga skitgrymt på Stormbringer. Vissa soul-grejer som Glenn Hughes sjunger är väl bäst som de är, men Coverdale... Meh, inte mycket till sångare alltså... Cool röst och sådär ibland, men snubben sög ju förfan getpung i Deep Purple, i alla fall när man ser live-klippen ifrån den tiden.
Mår ärligt talat riktigt dåligt av att höra det. Blir fan deprimerad över hur kass Coverdale är...
Helt ärligt, hade fan vart mycket coolare om Ronnie James Dio körde lead-sången på både Burn och Stormbringer (tillsammans med Hughes då). Fyfan vad coolt det hade blivit. Kolla bara på när han drar Deep Purple - Mistreated
Mår ärligt talat riktigt dåligt av att höra det. Blir fan deprimerad över hur kass Coverdale är...
Helt ärligt, hade fan vart mycket coolare om Ronnie James Dio körde lead-sången på både Burn och Stormbringer (tillsammans med Hughes då). Fyfan vad coolt det hade blivit. Kolla bara på när han drar Deep Purple - Mistreated
Sida 2 av 2 • 1, 2
Sida 2 av 2
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet