Venom
+20
Geten
Christless
Stenberg
Evilkillerrrrrr
Hellhammer
BIFFonen 666
M-Morbid
Sire-Nahvas
Naurbereth
Tompus
Xemtoth
Atlas Musclecore
Carrion
Gutterslut
zjeveni
Hammerheart
Bestial Death
Monoliten
ElectricWizard
Countess
24 posters
Sida 4 av 5
Sida 4 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Sv: Venom
gör säkerligen fortfarande
Sire-Nahvas- Fast Taker
- Antal inlägg : 2630
Fan jag trodde att ni skämtade om det här med Scooter! NOT FUNNY!
Fyfan vad fult.
Fyfan vad fult.
Carrion- Antal inlägg : 5778
Carrion skrev:Fan jag trodde att ni skämtade om det här med Scooter! NOT FUNNY!
Fyfan vad fult.
Han ser ju skitcool ut....
Countess- Antal inlägg : 1265
Nä, han har "bara" turnerat med dem.
Hammerheart- The Banhammer
- Antal inlägg : 4278
Dom 5 första plattorna är i väldsklass! Dom senare albumen kan man ju diskutera..
Countess skrev:Man kan väl debattera om musiken verkligen är black metal men dom namngav ändå genren så jag tycker dom förtjänar en plats här.
Bästa plattan är welcome to hell med Black Metal inte långt efter.
Köpte skivan Metal Black och tyckte den var skräp, bara två tre låtar som var någorlunda bra.
Efter den besvikelsen sket jag i att lyssna på Burn in Hell men håller deras första verk väldigt högt.
Christless- Antal inlägg : 278
Stämmer bra det du skrev. Hell-plattan är ganska ok ändå med tanke på vad de släppt innan.
Carrion skrev:Stämmer bra det du skrev. Hell-plattan är ganska ok ändå med tanke på vad de släppt innan.
Har inte lyssnat jättemycket på Hell-plattan men det jag har hört måste jag ändå säga tillhöra det sämre bandet gjort (iaf med Cronos som frontman). Tyckte faktiskt Metal Black var helt okej. En smaksak helt enkelt.
Den är ju inte SÅÅÅ dålig men det kunde ju varit mycket bättre, om man säger så.
Plattorna med Tony Dolan är det jag ser som det sämsta de skitit ur sig.
De plattorna är helt fel...
Plattorna med Tony Dolan är det jag ser som det sämsta de skitit ur sig.
Kan hålla med dig om det. Dom är inge vidare..
Kommer en ny nu om någon månad, Fallen Angels.
01. Hammerhead
02. Nemesis
03. Pedal To The Metal
04. Lap Of The Gods
05. Damnation Of Souls
06. Beggerman
07. Hail Satanas
08. Sin
09. Punks Not Dead
10. Death Be Thy Name
11. Lest We Forget
12. Valley Of The Kings
13. Fallen Angels
Ska tydligen vara låtlistan.
01. Hammerhead
02. Nemesis
03. Pedal To The Metal
04. Lap Of The Gods
05. Damnation Of Souls
06. Beggerman
07. Hail Satanas
08. Sin
09. Punks Not Dead
10. Death Be Thy Name
11. Lest We Forget
12. Valley Of The Kings
13. Fallen Angels
Ska tydligen vara låtlistan.
Läste något om det ja. Har allvarligt talat inga större förväntningar, men visst kan bli kul att höra iaf..
Hade varit underbart om det kan bli en riktigt bra skiva. Men jag instämmer, har inga höga förväntningar.
Låtlistan verkade riktigt cool tyckte jag.
Fram tills nummer 9...
Fram tills nummer 9...
Sire-Nahvas- Fast Taker
Instämmer helt. Den låttiteln är under all kritik.
Inget fel på den titeln alls. Lap of the Gods däremot. Den får mig att tänka på jultomten. Och Gud. På tomtegudar med andra ord. Ondska.
Geten- Profeten Geten
- Antal inlägg : 4777
Nu kan man kanske hoppas på nån Venomspelning snart. Någon som vet eller hört nåt om ifall dom ska lira live framöver?
Carrion skrev:Plattorna med Tony Dolan är det jag ser som det sämsta de skitit ur sig.
Jag har ingen aning om vad fan jag hade hört för att vräka ur mig detta. Vet ej vad som hände här alltså...
Skulle nog säga att Prime Evil är bland det bästa de gjort. Alltså den är farligt nära Welcome To Hell. Black Metal har den passerat men Welcome To Hell vetefan. Har lyssnat en hel del från Dolan-plattorna och de mäter sig helt klart med föregångarna. The Waste Lands har jag lyssnat lite för lite på men den är bra den också. Deras cover på Megalomania är i vilket fall som helst riktigt jävla bra!
Vågar man säga att de hade klarat sig utan Cronos och fortsatt köra med Dolan?
Numera kan man få båda varianterna eftersom Mantas och Dolan spelar tillsammans i Mpire of Evil, som har släppt en kanonbra debutskiva och för tillfället är ute på en turné där de spelar både eget material och en del oväntade Venomlåtar, som till exempel den här:
https://www.youtube.com/watch?v=N6EgZzlijpY&feature=relmfu
Lär bli mumma på Muskelrock.
https://www.youtube.com/watch?v=N6EgZzlijpY&feature=relmfu
Lär bli mumma på Muskelrock.
mordred- Antal inlägg : 13
Får ta och kolla in den plattan. Undrar hur de gör med trummis i.o.m att Antton hoppat av?
Prime Evil för mig är inte Venom. Jag var en hysterisk fan ända fram tills mantas fick kicken/slutade men Venom utan Cronsos är som Jäger utan kyla liksom. Sen kan det vara en bra skiva men det är f-n inte VENOM! Den nya plattan "Fallen Angels", är den bästa sedan Possessed enligt mig.
Det finns en helt annan känsla på "Fallen Angels" än på "Metal Black" och "Hell" även om det var helt OK släpp det också. Fast det finns inget som slår "Welcome to Hell" och "Black Metal". Dem två plattorna tillsammans med diverse grejor av "Bathory", "Celtic Frost" och "Sodom" skapade fundamentet som norrbaggarna byggde genren "Black Metal" på.
Den nye trumslagaren heter Tony Martin (Danté) och har tydligen Abbadon som idol och försöker efterlikna hans trumstil (på gott och ont) och det låter bättre än brorsan Lant enligt mig men visst gjorde Antton ett bra jobb.
Venom har aldrig gjort en dålig skiva;)
Det finns en helt annan känsla på "Fallen Angels" än på "Metal Black" och "Hell" även om det var helt OK släpp det också. Fast det finns inget som slår "Welcome to Hell" och "Black Metal". Dem två plattorna tillsammans med diverse grejor av "Bathory", "Celtic Frost" och "Sodom" skapade fundamentet som norrbaggarna byggde genren "Black Metal" på.
Den nye trumslagaren heter Tony Martin (Danté) och har tydligen Abbadon som idol och försöker efterlikna hans trumstil (på gott och ont) och det låter bättre än brorsan Lant enligt mig men visst gjorde Antton ett bra jobb.
Venom har aldrig gjort en dålig skiva;)
De skaffar väl någon annan, till exempel killen som spelar på turnén just nu. Marc Jackson heter han. Vet inte om han är fast medlem i Mpire of Evil ännu, men det ligger väl nära till hands.Carrion skrev:Får ta och kolla in den plattan. Undrar hur de gör med trummis i.o.m att Antton hoppat av?
Håller med om att Fallen Angels var ett uppsving för Venom. Det är den bästa Venomskivan sedan Prime Evil (som är tio gånger bättre än Possessed). Prime Evil är fortfarande bättre än alla Venomskivor utan Mantas och det faktumet talar väl sitt tydliga språk om vem som är den viktigaste kylan för Venoms Jäger.Carrion skrev:Prime Evil för mig är inte Venom. Jag var en hysterisk fan ända fram tills mantas fick kicken/slutade men Venom utan Cronsos är som Jäger utan kyla liksom. Sen kan det vara en bra skiva men det är f-n inte VENOM! Den nya plattan "Fallen Angels", är den bästa sedan Possessed enligt mig.
Nej, han heter Danny Needham, däremot spelar han även i Tony Martins band.savopipo skrev:Den nye trumslagaren heter Tony Martin (Danté)
mordred- Antal inlägg : 13
mordred skrev:Nej, han heter Danny Needham, däremot spelar han även i Tony Martins band.savopipo skrev:Den nye trumslagaren heter Tony Martin (Danté)
Så klart. Jag var visst lite på lyset och tittade fel i hastigheten.
80% säker på att Venom ska till Getaway Rock Festival
Sire-Nahvas- Fast Taker
Sida 4 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Sida 4 av 5
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet