Pentagram
+15
Sire-Nahvas
slothmachine
pissmannen
Halonen666
Xemtoth
Göteborgs Rapé
Atlas Musclecore
Monoliten
Countess
Bestial Death
ElectricWizard
Sictorment
Geten
Vitus
Carrion
19 posters
Metalforum Exiles :: Musik :: Doom Metal
Sida 3 av 4
Sida 3 av 4 • 1, 2, 3, 4
Sv: Pentagram
Last Rites är faktiskt en helt ok platta i sin helhet. Deras bästa sedan Review Your Choices.
slothmachine- Antal inlägg : 194
Coolt! Bobby Liebling ska ju tydligen få ge bort hela sin skivsamling till några vänner ifall han rör crack igen. Får väl se hur det går.
Nya skivan är cool, Man är ju en bra låt, fast den har ju många år på nacken.
Nya skivan är cool, Man är ju en bra låt, fast den har ju många år på nacken.
Gäst- Gäst
Ska bli intressant att se hur många år till Bobby håller, lyckats se Pentagram tre ggr under ett halvårs tid ..suskbra varje gång. När jag såg dom i New York fick han dock hjärtklappning eller något och höll på att trilla ihop. Men men frugan baddade pannan på honom nån kvart sen gick han upp igen och körde igenom resten av spelningen!
Det är fan hårda bud alltså.
Välkommen skorpan. Det brukade mina vänner kalla mig när jag hade skabb för ett gäng år sen. Dåliga minnen.
Välkommen skorpan. Det brukade mina vänner kalla mig när jag hade skabb för ett gäng år sen. Dåliga minnen.
Monoliten- Grand Bear Sebiwalrus Whiskyguzzler I
- Antal inlägg : 5700
Sannerligen! som sig bör!
tack, hehe skabb det lär ju vara rent outhärdligt har jag hört.
Själv fick jag mitt namn för någon evighet sen när jag tvingade en kompis att hoppa ner för en brandtrappa med mig på ryggen. Dåliga minnen.
tack, hehe skabb det lär ju vara rent outhärdligt har jag hört.
Själv fick jag mitt namn för någon evighet sen när jag tvingade en kompis att hoppa ner för en brandtrappa med mig på ryggen. Dåliga minnen.
Det är det, tro mig. Men ingenting jämfört med smärtan den jävla salvjäveln man var tvungen att använda mot skiten orsakade. Pungen stod i brand.
Monoliten- Grand Bear Sebiwalrus Whiskyguzzler I
- Antal inlägg : 5700
Fyfan, är riktigt taggad på att se den här.
Stenberg- Antal inlägg : 1420
Kommer ju vara hur bra som helst!
Finns det någon info om när den kommer ut?
Finns det någon info om när den kommer ut?
Carrion- Antal inlägg : 5778
16 mars har jag hört.
58. Född den 21 december 1953.
Kommer naturligtvis att se den
Sictorment- Antal inlägg : 930
Jag ska bara lyssna på den.
Sitter och lyssnar på Sub-Basement för första gången, läste lite texter och grejer. Fastnade för det här partiet ifrån s/t-låten:
"won't be long for the web has caught a new prey for doom
and there ain't no worry
about any fee or rent
as long as cement songs keep climbing"
Har visserligen ingen större pejl på Mr. Liebling's ekonomi nu för tiden, men med alla gig som Pentagram har fått den senaste tiden samt den nya internet-generationen som gärna hoppar på retro-tåg så får man väl anta att en del kosing har trillat in också! Och så det med "web" då, som egentligen har med spindelväv att göra i texten, kan ju lätt ses som internet nu i efterhand. Kanske är Liebling en profet?
P.S. Gillar fan Sub-Basement för övrigt! Jämfört med Review Your Choices i varje fall, som lät jävligt trött och tafflig... Men kanske var för att jag sitter och spelar musiken på relativt låg volym med farsan sovande i rummet bredvid. Ska väl bli kul att se hur Show 'em How jämförs där.
P.P.S. Bästa låten just nu:
Mer blues-rock, mindre doom alltså.
"won't be long for the web has caught a new prey for doom
and there ain't no worry
about any fee or rent
as long as cement songs keep climbing"
Har visserligen ingen större pejl på Mr. Liebling's ekonomi nu för tiden, men med alla gig som Pentagram har fått den senaste tiden samt den nya internet-generationen som gärna hoppar på retro-tåg så får man väl anta att en del kosing har trillat in också! Och så det med "web" då, som egentligen har med spindelväv att göra i texten, kan ju lätt ses som internet nu i efterhand. Kanske är Liebling en profet?
P.S. Gillar fan Sub-Basement för övrigt! Jämfört med Review Your Choices i varje fall, som lät jävligt trött och tafflig... Men kanske var för att jag sitter och spelar musiken på relativt låg volym med farsan sovande i rummet bredvid. Ska väl bli kul att se hur Show 'em How jämförs där.
P.P.S. Bästa låten just nu:
Mer blues-rock, mindre doom alltså.
Starlady är ju klart bäst tycker jag!
"Day of Reckoning", låten alltså (men skivan också), har ju alltid en särskild plats i mitt hjärta annars. Vart DoR som blev den första skivan med bandet jag lyssnade på, och det första spåret har liksom satt sig gjutet inombords.
This day is for reckoning if you wish to surviIIiIIive!
....
BREAKDOWN!
Bästa gitarrljudet ifrån alla skivor och inspelningar jag har hört i varje fall. Och "Much Too Young To Know" är bara tillfälliga favoriten de senaste 24 timmarna, haha.
This day is for reckoning if you wish to surviIIiIIive!
....
BREAKDOWN!
Bästa gitarrljudet ifrån alla skivor och inspelningar jag har hört i varje fall. Och "Much Too Young To Know" är bara tillfälliga favoriten de senaste 24 timmarna, haha.
Senast ändrad av Atlas Musclecore den tor 18 okt - 16:44:53, ändrad totalt 2 gånger
Håller med Mr. Stenberg även fast Much Too Young To Know är äckligt bra.
Frågade ju herr Liebling ifall de kunde/skulle lira Starlady men det gjorde de inte pga att det behövs två gitarrister...
Frågade ju herr Liebling ifall de kunde/skulle lira Starlady men det gjorde de inte pga att det behövs två gitarrister...
Sista vändan nu i höst med Griffin i bandet, ännu större anledning att åka och se dem. Blir inte riktigt samma sak utan honom
Sictorment- Antal inlägg : 930
Va, ska han hoppa av?
Japp. Han är med året ut, sedan flyger han sin kos.
Hammerheart- The Banhammer
- Antal inlägg : 4278
Var ju lite tråkigt. Härligt att man iaf hann se honom med Pentagram då.
Sida 3 av 4 • 1, 2, 3, 4
Liknande ämnen
» Pentagram, Truckstop Alaska 5/12
» Pentagram, Blood Ceremony, Ghost i Helsingfors
» Pentagram, Procession & Saturnalia Temple - 9:e November, Stockholm
» Pentagram, Blood Ceremony, Ghost i Helsingfors
» Pentagram, Procession & Saturnalia Temple - 9:e November, Stockholm
Metalforum Exiles :: Musik :: Doom Metal
Sida 3 av 4
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet