Nile
+9
Jihad
Johan
Ekstål
Carrion
Halonen666
Jandelin
Xemtoth
Wolvie
Monoliten
13 posters
Sida 1 av 2
Sida 1 av 2 • 1, 2
Nile
Ännu en bandtråd eh? All in favor?! Skiter väl i vad ni tycker, detta ska handla om världens bästa dödsmetall så håll käften för nu blir det åka av! Far å flyg också!
Har älskat Nile sen första gången jag hörde dem, har dyrkat dem sedan jag köpte In their Darkened Shrines för en massa år sen. Det finns helt enkelt inget annat i dödsmetallväg som kommer i närheten, så är det bara. Det är brutalt, varierat, episkt, djupt, genomtänkt, inget halvhjärtat utan ren dedikation, fy fasen. Ingen dålig platta, inga dåliga låtar, nä inte en enda. Har bara lyssnat genom senaste plattan ordentligt en gång men jag gillade det skarpt, det lät bättre än Ithyphallic och den var riktigt bra, lixx! KAFIR.
Sitter i skrivande stund och lyssnar genom första plattan, Amongst the cows that inhale crocodile-milk etc och NU pumpade öset in i Ramses, Bringer of War, är jag i extas? Hell yeah!
SÅ; vafan! Vad tycker ni om världens bästa dödsmetallband? Du håller inte med mig? Ät bly, skit metall! Nä men allvarligt, de är bäst. Lätt. Ok Bolt Thrower kommer i närheten ibland, även om det är 2 ack så olika band, men Bolt Thrower har faktiskt en platta som är lite meh, Honour Valour Pride, den är inte så jävla woohoo faktiskt, så vafan!
TILL SAKEN: Era Nileminnen, åsikter om världens bästa dödsplatta ITDS, andra åsikter etc etc. Jag bryr mig egentligen inte, de förtjänar en egen tråd bara Jo lite bryr ja mig.
Edit: Np: Stones of Sorrow SLAVVRÅL
Har älskat Nile sen första gången jag hörde dem, har dyrkat dem sedan jag köpte In their Darkened Shrines för en massa år sen. Det finns helt enkelt inget annat i dödsmetallväg som kommer i närheten, så är det bara. Det är brutalt, varierat, episkt, djupt, genomtänkt, inget halvhjärtat utan ren dedikation, fy fasen. Ingen dålig platta, inga dåliga låtar, nä inte en enda. Har bara lyssnat genom senaste plattan ordentligt en gång men jag gillade det skarpt, det lät bättre än Ithyphallic och den var riktigt bra, lixx! KAFIR.
Sitter i skrivande stund och lyssnar genom första plattan, Amongst the cows that inhale crocodile-milk etc och NU pumpade öset in i Ramses, Bringer of War, är jag i extas? Hell yeah!
SÅ; vafan! Vad tycker ni om världens bästa dödsmetallband? Du håller inte med mig? Ät bly, skit metall! Nä men allvarligt, de är bäst. Lätt. Ok Bolt Thrower kommer i närheten ibland, även om det är 2 ack så olika band, men Bolt Thrower har faktiskt en platta som är lite meh, Honour Valour Pride, den är inte så jävla woohoo faktiskt, så vafan!
TILL SAKEN: Era Nileminnen, åsikter om världens bästa dödsplatta ITDS, andra åsikter etc etc. Jag bryr mig egentligen inte, de förtjänar en egen tråd bara Jo lite bryr ja mig.
Edit: Np: Stones of Sorrow SLAVVRÅL
Monoliten- Grand Bear Sebiwalrus Whiskyguzzler I
- Antal inlägg : 5700
Sv: Nile
Har bara lyssnat igenom ett album som du skickade för ett tag sen. Det är väl inte så att jag tycker att det är dåligt men det tilltalar mig inte, finns inget som drar mig till att lyssna på det igen. Var nåt intro som var coolt dock. Och jag gillar hela konceptet egentligen.
Gäst- Gäst
Längesen jag lyssnade på Nile, drar på första plattan nu för det. Sannerligen ett unikt band, dock värderar jag en del svenska band högre. In Their Darkened Shrines är dock fortfarande en av världens bästa dödsplattor.
np: Barra Edinazzu
Jävla kraftigt ös i den här.
np: Barra Edinazzu
Jävla kraftigt ös i den här.
Wolvie- Soulreaper
- Antal inlägg : 615
ITDS är världens bästa dödsplatta Dra alla plattor, lyssna o njut, allt är bra liksom!
@PEGGY: Jag borde göra en liten rarfiljävel med några av deras mest skumma och flippade låtar, tror du skulle digga mycket av det, för vad ja förstått är väl inte brutal dödsmetall din kopp av te.
@PEGGY: Jag borde göra en liten rarfiljävel med några av deras mest skumma och flippade låtar, tror du skulle digga mycket av det, för vad ja förstått är väl inte brutal dödsmetall din kopp av te.
Jag har dock lite svårt för att respektera Nile, iaf Karl Sanders efter att jag läste hans och fanboysens reaktioner på Global Domination reviewerna. Verkar inte vara världens mest ödmjuka man precis...
Wolvie- Soulreaper
Jo jag har förstått att de verkar vara minst sagt speciella, därför läser jag inte så mycket om dem och fokuserar på musiken.
Det tilltalar inte mig alls, gillar det inte. Tycker inte om sån här döds överhuvud taget, det är inte bara Nile så.
Xemtoth- Aspect of Albert
- Antal inlägg : 3977
Såg dem på Metaltown i somras där de gjord en rätt så ok spelning men det var bara för att ljudet var riktigt dåligt så man bara hörde basen när de spelade och inte trummorna, gitarren och sången.
Annars så tycker jag bandet är riktigt bra, har lyssnat mer och mer på bandet efter deras spelning på Metaltown och det som jag har hört tycker jag är riktigt bra.
Annars så tycker jag bandet är riktigt bra, har lyssnat mer och mer på bandet efter deras spelning på Metaltown och det som jag har hört tycker jag är riktigt bra.
Tycker dem är helt okej! Brukar ta o lyssna på dem när jag känner för det lite då o då.
Halonen666- FÄRS
- Antal inlägg : 2659
Nile är sjukt bra men bäst tycker inte jag att de är. Finns MÅNGA bättre band enligt mig!
Carrion- Antal inlägg : 5778
Är inte så värst inne på dom, men det händer väl att man lyssnar på nån låt ibland. Det enda albumet jag har hört är Annihilation of the Wicked, gillade det skarpt iaf. Mycket episkt, tekniskt (utan att vara överdrivet), och framförallt tungt som satan
Ekstål- Antal inlägg : 27
Jag vill minnas att The Black Flame var den första låten jag lyssnade på med Nile. Sedan fixade jag In Their Darkeneed Shrines, sedan såg jag dem live och sedan.. jag vet inte, klart ett helt suveränt band i alla fall, som fått musiken deras att bli så mycket mer än bara bra musik..!
Första låten jag hörde med Nile... Fan kan det ha varit? Nån från Amongst the.. var det i alla fall, Smashing the Antiu kanske. Minnet sviktar, som vanligt.
Ekblås: Lyssna på fler skivor, Inhalera de wikkos är en ruskigt bra platta, men jag rankar den bland de lägsta, vilket säger en del om deras nivå på skiten! Men de är ju bäst så vafan.
Ekblås: Lyssna på fler skivor, Inhalera de wikkos är en ruskigt bra platta, men jag rankar den bland de lägsta, vilket säger en del om deras nivå på skiten! Men de är ju bäst så vafan.
Jo jag försöker också det men det genomsyrar liksom musiken nästan och jag ser framför mig hur dom spelar och ser ut som att dom tror dom är bäst i världen. Det ändrar inte min åsikt om individuella skivor men om bandet i helhet.Pappa Doom skrev:Jo jag har förstått att de verkar vara minst sagt speciella, därför läser jag inte så mycket om dem och fokuserar på musiken.
Wolvie- Soulreaper
Äh! Jag läste lite på Nileforumet om det där, var inte så jäkla farligt, ett gäng idioter och en känslig Sanders, va fasen.
Lugnt, blev ju nyfiken själv! Men det var ganska ointressant, lite gammalt hederligt internet-käbbel som man gör bättre i att strunta läsa..
Helt kär i den egyptiska mytologin. Temat som Nile har är stenhårt helt enkelt. Så det borde väl vara kirrat. Men nej.. Det finns en liten skavank med det hela, musiken tilltalar mig inte för fem öre. Någon som är på att lira döds efter den egyptiska skalan och låta bra?
Andersson- Antal inlägg : 108
Andersson skrev: Någon som är på att lira döds efter den egyptiska skalan och låta bra?
Haha du flyttar till storfors så är jag på
Halonen666- FÄRS
- Antal inlägg : 2659
Andersson skrev:Någon som är på att lira döds efter den egyptiska skalan och låta bra?
Flyttar du till Stenungsund är jag på
Stenberg- Antal inlägg : 1420
Äh!
Sida 1 av 2 • 1, 2
Sida 1 av 2
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet