Metalforum Exiles
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Demoner och Exorcism

+12
Hammerheart
Geten
Sire-Nahvas
Scullicon
Tartaros11
Atlas Musclecore
Antagonist
Xemtoth
Peggyfier
Monoliten
Johan
Carrion
16 posters

Sida 1 av 3 1, 2, 3  Nästa

Gå ner

 Demoner och Exorcism Empty Demoner och Exorcism

Inlägg av Carrion tis 31 aug - 14:27:10

Vad tror ni om detta? Själv tror jag inte på hela grejen med att svamla om att man är besatt av demoner köper jag inte. Psykisk sjukdom? Förmodligen lite mer troligt.

Tror inte att man kan bota en psykiskt sjuk människa med att säga att the power of christ compells you och sen skvätta vatten på personen i fråga. Tror inte riktigt på historien om den sydafrikanska tjejen som tydligen skulle ha leviterat heller för ca 100 år sedan heller.

Vad tror ni? Och glöm inte... THE POWER OF CHRIST COMPELLS YOU!!!


Senast ändrad av Carrion den ons 1 sep - 11:53:46, ändrad totalt 1 gång
Carrion
Carrion

Antal inlägg : 5778
Join date : 10-03-10
Age : 32
Ort : Isle Of Avalon

Till överst på sidan Gå ner

 Demoner och Exorcism Empty Sv: Demoner och Exorcism

Inlägg av Johan tis 31 aug - 15:38:32

På den gamla goda tiden när man fortfarande hade TV hemma gick det ett program på någon kanal som hette något i stil med saffran? John Safran? I alla fall så sprang han omkring och kritiserade religioner vill jag minnas, men i slutet av serien gick han på någon sådan där kristen amerikansk grej där de helar folk och gråter och har sig, varpå han själv började gråta och ha sig och sedan slutade serien. Vet inte riktigt om det bara skulle vara något häftigt slut som skulle få folk att uppmärksamma serien eller vad det var. Men prästen där sade sig i alla fall ha befriat honom från hans demoner som han fått i sig efter att ha medverkat i en rad hemska ceremonier i olika länder.

Själv tror jag väl att det är bluff och båg alltihopa men det hade varit roligare om det var sant.
Johan
Johan

Antal inlägg : 543
Join date : 10-01-30
Ort : Florens/Lund

http://isbrytare.wordpress.com/

Till överst på sidan Gå ner

 Demoner och Exorcism Empty Sv: Demoner och Exorcism

Inlägg av Carrion tis 31 aug - 19:33:30

Ifall det nu skulle vara sant av någon anledning med exorcism så är det ju en sjukt hög skrytfaktor att komma och säga att man har varit eller är besatt av en eller flera demoner!

Men hela det här med Anneliese Michel (har jag för mig att hon hette?) och hennes röstförvrängning känns lite väl överdrivet. Sen att hon dog var ju inte direkt att "demonen tog henne" utan lite självförvållad halvsvält.

Iom att det finns ljudinspelningar på när de "utför exorcismen" så känns inte hela grejen helt äkta. Bara min uppfattning men jag köper fan inte riktigt grejen!
Carrion
Carrion

Antal inlägg : 5778
Join date : 10-03-10
Age : 32
Ort : Isle Of Avalon

Till överst på sidan Gå ner

 Demoner och Exorcism Empty Sv: Demoner och Exorcism

Inlägg av Monoliten tis 31 aug - 19:50:57

Jag tror på exorcismer ungefär lika mycket som jag tror på gudar av olika slag, alltså inte alls. Att en massa kristna går till olika psykpartyn och får en massa ord och händer på skallen och mår bättre efter det känns som en fet FEJK eller ordentlig jävla placeboeffekt.

Edit: Det kan däremot vara en mer intressant diskussion det här med demoner, vad det innebär och hur det kommer fram i människor som verkligen tror att de verkligen är besatta.
Monoliten
Monoliten
Grand Bear Sebiwalrus Whiskyguzzler I
Grand Bear Sebiwalrus Whiskyguzzler I

Antal inlägg : 5700
Join date : 10-01-30
Age : 35
Ort : Vermelandia

Till överst på sidan Gå ner

 Demoner och Exorcism Empty Sv: Demoner och Exorcism

Inlägg av Peggyfier tis 31 aug - 19:57:19

Jag tror på att demoner snarare är psykiska fenomen och de som säger sig vara besatta är bara det för att de tror att de är det. Men existerar gör de, i individens hjärna.
Peggyfier
Peggyfier
Elizabeth Bathory
Elizabeth Bathory

Antal inlägg : 1737
Join date : 10-01-30
Age : 31
Ort : Fjollträsk

Till överst på sidan Gå ner

 Demoner och Exorcism Empty Sv: Demoner och Exorcism

Inlägg av Monoliten tis 31 aug - 20:07:30

Jo det var lite så jag tänkte också, en manifestation i hjärnan som ger hemska bilder och de tror stenhårt på att demonerna tar över när hemska saker händer.
Monoliten
Monoliten
Grand Bear Sebiwalrus Whiskyguzzler I
Grand Bear Sebiwalrus Whiskyguzzler I

Antal inlägg : 5700
Join date : 10-01-30
Age : 35
Ort : Vermelandia

Till överst på sidan Gå ner

 Demoner och Exorcism Empty Sv: Demoner och Exorcism

Inlägg av Xemtoth tis 31 aug - 20:52:07

Exorcism, nja. Men demoner finns om du frågar mig, dock så tror jag inte det är i vår makt att ta bort dem så att säga, inte ens en kristen hycklare som läser bibeln varje dag o låsas tala i tungor på muggen kan ta bort dem, TROR JAG. Om man får tycka och tro som man vill här förstås.
Xemtoth
Xemtoth
Aspect of Albert
Aspect of Albert

Antal inlägg : 3977
Join date : 10-01-30
Age : 34
Ort : Uppsala

Till överst på sidan Gå ner

 Demoner och Exorcism Empty Sv: Demoner och Exorcism

Inlägg av Johan tis 31 aug - 23:47:14

En argentinare som inte tror utan vet att jorden styrs av reptilhjärnonr och att mänskligheten planterades på jorden utav grå-aliens som ett experiment berättade för mig att demoner är själar av utomjordingar.
Johan
Johan

Antal inlägg : 543
Join date : 10-01-30
Ort : Florens/Lund

http://isbrytare.wordpress.com/

Till överst på sidan Gå ner

 Demoner och Exorcism Empty Sv: Demoner och Exorcism

Inlägg av Monoliten ons 1 sep - 9:18:29

Inre demoner som ett uttryck, något hemskt som ligger och ruvar på insidan redo att fucka till hjärnan ASAP. Som ett uttryck för hjärnspöken, extrema tvångsbeteenden och röster etc funkar demoner, som något själsligt otäckt som lever där ute eller rent av ett väsen som stalkar runt och gör onda grejer tror jag finns lika hårt som änglar, troll, manbearpig och Woodland Critter Christmasgänget.
Monoliten
Monoliten
Grand Bear Sebiwalrus Whiskyguzzler I
Grand Bear Sebiwalrus Whiskyguzzler I

Antal inlägg : 5700
Join date : 10-01-30
Age : 35
Ort : Vermelandia

Till överst på sidan Gå ner

 Demoner och Exorcism Empty Sv: Demoner och Exorcism

Inlägg av Carrion ons 1 sep - 11:58:50

Det kan ju ha varit att en gång i tiden när man upptäckte att en person var mentalt sjuk så antog man väl att personen var besatt av onda makter och demoner pga sina konstiga beteenden. En teori iaf.
Carrion
Carrion

Antal inlägg : 5778
Join date : 10-03-10
Age : 32
Ort : Isle Of Avalon

Till överst på sidan Gå ner

 Demoner och Exorcism Empty Sv: Demoner och Exorcism

Inlägg av Antagonist ons 1 sep - 17:40:30

Skulle nog våga gå så långt och säga att allt övernaturligt antingen är bullshit (se: påhitt), eller har en logisk och vetenskaplig förklaring.
Antagonist
Antagonist

Antal inlägg : 1043
Join date : 10-07-21
Age : 32
Ort : skoggen :O

Till överst på sidan Gå ner

 Demoner och Exorcism Empty Sv: Demoner och Exorcism

Inlägg av Carrion ons 1 sep - 17:49:54

Stämmer nog ganska bra.
Carrion
Carrion

Antal inlägg : 5778
Join date : 10-03-10
Age : 32
Ort : Isle Of Avalon

Till överst på sidan Gå ner

 Demoner och Exorcism Empty Sv: Demoner och Exorcism

Inlägg av Gäst ons 1 sep - 18:20:15

Antagonist skrev:Skulle nog våga gå så långt och säga att allt övernaturligt antingen är bullshit (se: påhitt), eller har en logisk och vetenskaplig förklaring.

Jo verkligen.

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

 Demoner och Exorcism Empty Sv: Demoner och Exorcism

Inlägg av Atlas Musclecore ons 1 sep - 18:28:46

Vissa spekulerar ju i att det andliga planet är den fjärde dimensionen, och det är därför vi inte kan observera det hela. På samma sätt som en hypotetisk varelse som lever i den andra dimensionen inte kan uppfatta oss som lever i den tredje, medan vi kan observera den andra. Däremot kan vi känna av dessa de fjärde dimensionens varelser, men inte se eller avmäta dem.

Eehh... Ja, ungefär något sånt där.
Atlas Musclecore
Atlas Musclecore
The Iron Bloke
The Iron Bloke

Antal inlägg : 7064
Join date : 10-01-30
Age : 34
Ort : En Hjärtlös Stad

http://metalexiles.friendhood.net

Till överst på sidan Gå ner

 Demoner och Exorcism Empty Sv: Demoner och Exorcism

Inlägg av Tartaros11 tis 25 jan - 21:01:48

En fråga bara: Varför skulle en psykisk sjukdom vara troligast? (Bortsett från att det är vanligast vid "exorcismer")
Tartaros11
Tartaros11

Antal inlägg : 166
Join date : 11-01-13
Age : 29

Till överst på sidan Gå ner

 Demoner och Exorcism Empty Sv: Demoner och Exorcism

Inlägg av Antagonist tis 15 feb - 0:47:13

Tartaros11 skrev:En fråga bara: Varför skulle en psykisk sjukdom vara troligast? (Bortsett från att det är vanligast vid "exorcismer")

Kanske är det mest troligt eftersom det statistiskt sett är vanligast.
Antagonist
Antagonist

Antal inlägg : 1043
Join date : 10-07-21
Age : 32
Ort : skoggen :O

Till överst på sidan Gå ner

 Demoner och Exorcism Empty Sv: Demoner och Exorcism

Inlägg av Gäst tis 15 feb - 14:32:46

Tartaros11 skrev:En fråga bara: Varför skulle en psykisk sjukdom vara troligast? (Bortsett från att det är vanligast vid "exorcismer")

För att en psykisk störning eller en långvarig psykisk sjukdom faktiskt existerar och kan uppkomma i den mänskliga hjärnan, än att det ska vara ett väsen från "andevärlden", något som man inte ens är existensiellt bevisat.

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

 Demoner och Exorcism Empty Sv: Demoner och Exorcism

Inlägg av Monoliten tis 15 feb - 15:32:14

Vad består demoner/andar/jävel av? För att något ska existera måste det ju bestå av något, då snackar jag om kolbaserade livsformer liksom, för om de existerar så måste de innehålla något, men hur fan kan de forcera saker som folks kroppar eller glida genom tjocka väggar eller dörrar eller whatnot för att hitta sig fram till alla möjliga platser om de består av något?
Monoliten
Monoliten
Grand Bear Sebiwalrus Whiskyguzzler I
Grand Bear Sebiwalrus Whiskyguzzler I

Antal inlägg : 5700
Join date : 10-01-30
Age : 35
Ort : Vermelandia

Till överst på sidan Gå ner

 Demoner och Exorcism Empty Sv: Demoner och Exorcism

Inlägg av Atlas Musclecore tis 15 feb - 16:29:05

Varelser ifrån den fjärde (eller ytterligare) dimensionen!
Atlas Musclecore
Atlas Musclecore
The Iron Bloke
The Iron Bloke

Antal inlägg : 7064
Join date : 10-01-30
Age : 34
Ort : En Hjärtlös Stad

http://metalexiles.friendhood.net

Till överst på sidan Gå ner

 Demoner och Exorcism Empty Sv: Demoner och Exorcism

Inlägg av Tartaros11 fre 25 feb - 5:44:02

Pappa Doom skrev:Vad består demoner/andar/jävel av? För att något ska existera måste det ju bestå av något, då snackar jag om kolbaserade livsformer liksom, för om de existerar så måste de innehålla något, men hur fan kan de forcera saker som folks kroppar eller glida genom tjocka väggar eller dörrar eller whatnot för att hitta sig fram till alla möjliga platser om de består av något?

Det sägs att spöken/andar består av så kallat "ektoplasma". Det finns medium som säger sig kunna frammana ektoplasma ur kroppshål, som munnen, och sedan låta det ta form av bortgångna människor under seanser. Personligen tar jag det här med ektoplasma med en nypa salt. Det var som populärast under 1800-talet, så man ville la något att komma ut i media med. Fanns väldigt många som lyckades lura folk med ektoplasma, genom att ha tygskynken i munnen. (under seanserna så satt man i mörka rum, så när tyget kom ut ur "mediumets" mun så såg det ut som ektoplasma.

Om ni (alla) skulle vara med om att ni var ensamma hemma, och ett glas drogs tvärs över stabilt bord, fram och tillbaka, skulle ni då söka upp en doktor för eventuell psykisk störning?
Tartaros11
Tartaros11

Antal inlägg : 166
Join date : 11-01-13
Age : 29

Till överst på sidan Gå ner

 Demoner och Exorcism Empty Sv: Demoner och Exorcism

Inlägg av Gäst sön 27 feb - 16:43:14

Ja, det är förmodligen rätt större chans att man hamnat i ett psykotiskt tillstånd än att det ska finnas en andevärld och att just något övernaturligt kontaktat mig.

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

 Demoner och Exorcism Empty Sv: Demoner och Exorcism

Inlägg av Antagonist sön 27 feb - 16:55:35

Hade jag sett ett glas glida över ett bord hade jag tänt en holk till, för det måste varit bra röka om jag ser sådant.
Antagonist
Antagonist

Antal inlägg : 1043
Join date : 10-07-21
Age : 32
Ort : skoggen :O

Till överst på sidan Gå ner

 Demoner och Exorcism Empty Sv: Demoner och Exorcism

Inlägg av Xemtoth sön 27 feb - 21:16:46

Tartaros11 skrev:
Om ni (alla) skulle vara med om att ni var ensamma hemma, och ett glas drogs tvärs över stabilt bord, fram och tillbaka, skulle ni då söka upp en doktor för eventuell psykisk störning?
Plus på den där. Jag tror på spöken, andar, dimensioner, planer och hela köret och inte en jävel kan få mig att ändra mig. Enligt vissa källor (speciellt av Astrala resenärer) så är spöken Astrala kroppar som finns på den Astrala Planen. Vilket innebär om man utför en Astral Projektion ut ur kroppen så kommer man kunna träffa dem andra "spökena". Vad luddigt detta blev.
Xemtoth
Xemtoth
Aspect of Albert
Aspect of Albert

Antal inlägg : 3977
Join date : 10-01-30
Age : 34
Ort : Uppsala

Till överst på sidan Gå ner

 Demoner och Exorcism Empty Sv: Demoner och Exorcism

Inlägg av Carrion mån 28 feb - 0:20:57

Njä luddigt tycker jag inte att det är men tror inte att jag köper det.

Carrion
Carrion

Antal inlägg : 5778
Join date : 10-03-10
Age : 32
Ort : Isle Of Avalon

Till överst på sidan Gå ner

 Demoner och Exorcism Empty Sv: Demoner och Exorcism

Inlägg av Scullicon mån 28 feb - 7:33:54

[quote="Xemtoth"]
Tartaros11 skrev:
Om ni (alla) skulle vara med om att ni var ensamma hemma, och ett glas drogs tvärs över stabilt bord, fram och tillbaka, skulle ni då söka upp en doktor för eventuell psykisk störning?

Nej då skulle jag redan legat på psyket i många år,
Men stället verkar ju vara fullt av fanatiska Skeptiker så jag orkar inte lägga fram ett bra resonemang.
Scullicon
Scullicon

Antal inlägg : 1392
Join date : 10-09-12
Age : 36
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

 Demoner och Exorcism Empty Sv: Demoner och Exorcism

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 1 av 3 1, 2, 3  Nästa

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet