Helloween
+11
Adde
Jandelin
Carrion
M-Morbid
Hammerheart
BIFFonen 666
ThrashDave
Countess
Atlas Musclecore
MetalManiac87
Vitus
15 posters
Sida 1 av 4
Sida 1 av 4 • 1, 2, 3, 4
Helloween
Helloween - Unarmed (Best of 25th anniversery)
Någon som vet något om den? Hittade den precis på spotify. Det är typ Funkiga versioner på gamla Helloween låtar. Det hörs att det är Deris som sjunger så mycket vet jag.
Någon som vet något om den? Hittade den precis på spotify. Det är typ Funkiga versioner på gamla Helloween låtar. Det hörs att det är Deris som sjunger så mycket vet jag.
Gäst- Gäst
Sv: Helloween
Sjukt bra var det iallafall! Jag gillade det verkligen. De flesta band som gör såna knäppa nyinspelningar brukar aldrig bli bra men detta är riktigt bra!
Gäst- Gäst
Walls of Jehrico och Keeper kan dock inte göras bättre än originalen.
MetalManiac87- Antal inlägg : 88
Hatar allt Helloween gjort efter 96, innan det var dom väldigt bra, nästan det ända europeiska powermetal band jag gillar...
Countess- Antal inlägg : 1265
Countess skrev:Hatar allt Helloween gjort efter 96, innan det var dom väldigt bra, nästan det ända europeiska powermetal band jag gillar...
tkr bara dom 3 första är värda och lyssna på...
ThrashDave- Har ingen spaceknapp
- Antal inlägg : 390
Walls of Jericho, Keeper of the seven keys 1 & 2 och Dr.Stein är dom bästa!
BIFFonen 666- BIFF
- Antal inlägg : 764
hahahha men Dr.stein är ju en låt
En singel också!
Hammerheart- The Banhammer
- Antal inlägg : 4278
jojo om man tänker så ja,några trevliga extra låtar där alltså,som savage,en av deras snabbaste jävlar
På originalsingeln är det bara Savage som är "extralåten" men cd-versionen har ju Livin' ain't no Crime, som också är jävligt bra. Kan ärligt talat inte säga att Helloween gjort något knäpprätt dåligt, förutom just den här best of-grejen. Man blir besviken. F.ö är Markus Grosskopf nog den roligaste och trevligaste rockstjärnan som finns på planeten.
nä dom har väl inte gjort något dåligt,men tycker ändå dom blev en i mängden nära på.mest pga av att kai lämnade först och sen att kiske kickades,även fast chameleon inte är så jättebra,MEN tycker ändå pink bubbles go ape är jävligt jävla bra,finns mer än ett guldkorn där,känns lite underskattad kanske?
Jag tänker mycket på Time of the Oath, Master of the Rings, Better than Raw, The Dark Ride osv osv. Jag tycker att de har släppt skitbra grejer med Deris alltså!
klart klart bra saker,men tycker ändå det är långt ifrån keeper skivorna,och deris kan inte mäta sig med kiske även fast han är bra med helt klart,men ja det är ju ett helt annat band med deris
Mja, Derisplattorna är annorlunda på ett sätt som gör det svårt att jämföra. OCh Deris sångregister är rätt underskattat. Du bör lyssna på hans glamgrejer han gjorde back in the day! Men ja, Kiske är ju ett underverk, och helt klart en bättre sångare.
Witchryder skrev:På originalsingeln är det bara Savage som är "extralåten" men cd-versionen har ju Livin' ain't no Crime, som också är jävligt bra.
Har en Dr. Stein med både Savage och Livin' Ain't no Crime
Gäst- Gäst
jaja, finns ju en singel ^^ThrashDave skrev:hahahha men Dr.stein är ju en låt
BIFFonen 666- BIFF
- Antal inlägg : 764
Peggy: Vinyl? Antingen 12:an, eller en bootleg! Har du tolvan, sitter du på en extrem raritet. Är det noise-records som har släppt den? Kolla på själva skivan, inte på emballaget.
FUCK OFF! Du får inte skriva i tråden mer!
80-talsplattorna med Helloween är jävligt bra, annars har jag inte lyssnat mycket på dem efter den eran.
M-Morbid- Antal inlägg : 1412
M-Morbid skrev:80-talsplattorna med Helloween är jävligt bra, annars har jag inte lyssnat mycket på dem efter den eran.
det räcker så,resten kan man klara sig utan,utan att skämmas:)
håller inte med, pink bubbles go ape, master of the rings ochthe time of the oath är skitbra skivor!
Countess- Antal inlägg : 1265
Sida 1 av 4 • 1, 2, 3, 4
Sida 1 av 4
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet