Now Playing
+35
Tompus
slothmachine
Slaphappy
Sire-Nahvas
Stenberg
ThrashDave
Adde
Edenborg
pissmannen
Göteborgs Rapé
Carrion
delarge
Svartesmeden
Bestial Death
patologen
Sictorment
Hammerheart
Jandelin
Karate-Molin
Naurbereth
Svullet_Rektum
M-Morbid
Vitus
ShieldsOfGold
BIFFonen 666
Geten
Monoliten
Scullicon
Jon
Xemtoth
Halonen666
Atlas Musclecore
Jihad
Vargr
Antagonist
39 posters
Sida 34 av 40
Sida 34 av 40 • 1 ... 18 ... 33, 34, 35 ... 40
Sv: Now Playing
Circle of Ouroborus - Lahoan
Som om ett post-punkband spelade black metal och sjöng på finska. Ding! Excellence. Kanske dags att börja tugga sig in detta bands digra diskografi på allvar.
Som om ett post-punkband spelade black metal och sjöng på finska. Ding! Excellence. Kanske dags att börja tugga sig in detta bands digra diskografi på allvar.
Geten- Profeten Geten
- Antal inlägg : 4777
Har fan försökt men aldrig lyckats ta mig in i det där bandet, även om jag borde gilla det. Är väl något som saknas, eller så måste jag bara vara mer ihärdig och bara vänta på att det ska klicka...
Varför borde du gilla det? Är det en del av din pretentiösa lek?Atlas Musclecore skrev:även om jag borde gilla det.
Geten- Profeten Geten
För att det är viktigt att vara lika djävla tillrättalagd som dig.
Hammerheart- The Banhammer
- Antal inlägg : 4278
Geten skrev:Varför borde du gilla det? Är det en del av din pretentiösa lek?Atlas Musclecore skrev:även om jag borde gilla det.
Absolut.
Men nä, det har många element i musiken som jag brukar uppskatta. Men blandningen kanske inte funkar, I just don't know! Kommer dock ihåg att jag försökte lyssna på dem igen för bara någon liten månad sedan, och gillade det bättre än vad jag gjorde 2007 eller när det nu var jag upptäckte dem. Som sagt, måste förmodligen bara sätta mig ner och lyssna!
Sätt dig ner och lyssna på Cast to the Pits då. Låter så neofolk att det inte är klokt.
Geten- Profeten Geten
Reverend Bizarre - Pyramids of Mars
Fan så jävla mystisk på något vis, jävlig härlig! Svängig som fan med. Vore dock kul att ha första versionen.
Fan så jävla mystisk på något vis, jävlig härlig! Svängig som fan med. Vore dock kul att ha första versionen.
Xemtoth- Aspect of Albert
- Antal inlägg : 3977
Marillion - Pseudo Silk Kimono
Synthmums. Utforskar gamla Marillion, intressanta grejer.
Synthmums. Utforskar gamla Marillion, intressanta grejer.
Monoliten- Grand Bear Sebiwalrus Whiskyguzzler I
- Antal inlägg : 5700
Första plattan är grejer.
Svullet_Rektum- Svullom Rektorum Absurdum
- Antal inlägg : 4534
Tid - Västanvind
Förbannat bra låt men sen å andra sidan så är hela Bortom Inom helt majestätisk!
Förbannat bra låt men sen å andra sidan så är hela Bortom Inom helt majestätisk!
Carrion- Antal inlägg : 5778
Siebenbürgen - Levande begravd
Har aldrig uppskattat så kallad ''vacker'' kvinnosång, Men..
Siebenbürgen är ett undantag, De bygger upp stämningen på ett utmärkt sätt i en sån här låt, de här 10 minuterna är riktigt bra.
Har aldrig uppskattat så kallad ''vacker'' kvinnosång, Men..
Siebenbürgen är ett undantag, De bygger upp stämningen på ett utmärkt sätt i en sån här låt, de här 10 minuterna är riktigt bra.
Scullicon- Antal inlägg : 1392
Lyssna på Siebensünden efter det!
Geten- Profeten Geten
Running Wild - Riding The Storm ^^
Riktigt härligt band som jag tyvärr inte upptäckte förens precis innan de lade ner..Hade gärna velat se dem live.
Riktigt härligt band som jag tyvärr inte upptäckte förens precis innan de lade ner..Hade gärna velat se dem live.
Naurbereth- Antal inlägg : 833
Moonsorrow - Sankarihauta
AAAAAH! Mest episka bandet sen Bathorys glansperioder? Nä inte riktigt kanske. Fy FAN så bra den här plattan är.
AAAAAH! Mest episka bandet sen Bathorys glansperioder? Nä inte riktigt kanske. Fy FAN så bra den här plattan är.
Geten skrev:Lyssna på Siebensünden efter det!
Nej så uttråkad vill jag inte bli
Moonsorrow - Jotunheim, Jo,. ett av de mest episka banden sedan dess är mycket troligt att de är !
Så förbannat bra.
Scullicon- Antal inlägg : 1392
Asia - Go
Riktigt bra låt från Astra-plattan. Har underskattat Asia ganska mycket tyvärr.
Många sköna låtar.
Riktigt bra låt från Astra-plattan. Har underskattat Asia ganska mycket tyvärr.
Många sköna låtar.
The Doors - Hello, I Love You
En av Dörrarnas härligaste låtar. Chillz out 4 liefz 4 sho.
En av Dörrarnas härligaste låtar. Chillz out 4 liefz 4 sho.
Antagonist- Antal inlägg : 1043
Onslaught - Power from Hell
Någon som hört nya skivan? Oavsett hur bra den är, så är den ändå inte lika bra som Power from Hell.
Någon som hört nya skivan? Oavsett hur bra den är, så är den ändå inte lika bra som Power from Hell.
Sictorment- Antal inlägg : 930
Dissection - The Somberlain
Ena v de bästa låtarna från första plattan! (Enligt mig)
Ena v de bästa låtarna från första plattan! (Enligt mig)
M-Morbid- Antal inlägg : 1412
The Somberlain är en kavalkad av mäktiga riff och melodier. Perfekt!
Svullet_Rektum- Svullom Rektorum Absurdum
- Antal inlägg : 4534
Ea - Untitled från "Ea - Ea II" plattan
Fyfan... atmosfären Ea lyckas skapa, känslorna bara väller inom en, man hamnar som i en annan värld där det inte finns någon form av lycka eller hopp, sån jävla flykt från verkligheten, detta är fan underbart. Gillar man Funeral Doom så bör man köra Ea's skivor
Fyfan... atmosfären Ea lyckas skapa, känslorna bara väller inom en, man hamnar som i en annan värld där det inte finns någon form av lycka eller hopp, sån jävla flykt från verkligheten, detta är fan underbart. Gillar man Funeral Doom så bör man köra Ea's skivor
Atheist - Enthralled In Essence
Bästa låten från UP! Allt är helt övermäktigt med låten. Skitcoolt gitarr- och basspel med snygga övergångar till lite mer "normalt" spelande och normala takter men när det tekniska kommer så blir det ett infernaliskt kaos!
Helt magiskt!
Bästa låten från UP! Allt är helt övermäktigt med låten. Skitcoolt gitarr- och basspel med snygga övergångar till lite mer "normalt" spelande och normala takter men när det tekniska kommer så blir det ett infernaliskt kaos!
Helt magiskt!
Xemtoth skrev:Ea - Untitled från "Ea - Ea II" plattan
Satt faktiskt och tänkte dra på andra låten på plattan så nu blev jag glad, gillar att folk uppskattar den skivan alltså för den är verkligen (precis som de andra två skivorna) magisk. Första eller andra spåret du lyssnade på? Andra spåret spöar röven ur det mesta för övrigt.
Det var andra, men var svårt o säga här eftersom båda heter ju Untitled. Haha.
np: Reverend Bizarre - Doomsower 'slice of doom'
Fan den här demon hade sin egna jävla charm alltså! I början uppskattade jag den inte fullt ut pga t ex Strange Horizon inte alls var lika bra som den på Harbinger of Metal, men det tog sig, dock så är Strange Horizon bättre på Harbinger of Metal, men ändå.
np: Reverend Bizarre - Doomsower 'slice of doom'
Fan den här demon hade sin egna jävla charm alltså! I början uppskattade jag den inte fullt ut pga t ex Strange Horizon inte alls var lika bra som den på Harbinger of Metal, men det tog sig, dock så är Strange Horizon bättre på Harbinger of Metal, men ändå.
Andra spåret har orgeln och feta röstsynthkörjävlar på slutet, så jävla episkt slut att jag får ståfräs alltså, är mitt i det nu.
Nu blir det Au Ellai dock! Så:
Ea - Aullu Eina
Tänk att få Au Ellais gitarrer med trummorna från "II" och sången och synthen från Ea Taesse och sen krydda med orgeln från "II", vilken jävla produktion, med Eas låtskrivarskillz också, jag hade avlidigt på plats. Älskar verkligen gitarren här i början, men även om jag nu till skillnad från första lyssningarna älskar plattan, hatar jag hur överdrivna trummorna är ibland.
Nu blir det Au Ellai dock! Så:
Ea - Aullu Eina
Tänk att få Au Ellais gitarrer med trummorna från "II" och sången och synthen från Ea Taesse och sen krydda med orgeln från "II", vilken jävla produktion, med Eas låtskrivarskillz också, jag hade avlidigt på plats. Älskar verkligen gitarren här i början, men även om jag nu till skillnad från första lyssningarna älskar plattan, hatar jag hur överdrivna trummorna är ibland.
Sida 34 av 40 • 1 ... 18 ... 33, 34, 35 ... 40
Sida 34 av 40
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet