Sludge
+6
Haunebu
Hammerheart
Monoliten
Geten
Vitus
Göteborgs Rapé
10 posters
Metalforum Exiles :: Musik :: Doom Metal
Sida 1 av 2
Sida 1 av 2 • 1, 2
Sludge
Den perfekta korsningen av hardcore punk och doom som mynnar ut i en nihilistisk slemklump med Acid Bath, Buzzov-en, Cavity, Eyehategod, Grief, Iron Monkey och Sourvein som tågets lok. Finns intresset för denna utomordentliga genre på forumet? Favoritband/album etc.
Göteborgs Rapé- Antal inlägg : 32
Sv: Sludge
njae, inte ifrån min del. eyehategod gillar jag. hört ett antal plattor, sett livegrejer på youtube som är ganska så fantastiska. man ser att de är ett liveband. äkta intensitet i deras uppträdande. men jag tror inte ja lyssnar på nått annat i sludgeväg.
Vitus skrev:njae, inte ifrån min del. eyehategod gillar jag. hört ett antal plattor, sett livegrejer på youtube som är ganska så fantastiska. man ser att de är ett liveband. äkta intensitet i deras uppträdande. men jag tror inte ja lyssnar på nått annat i sludgeväg.
Jag kan rekommendera Sourvein - Salvation, som har självaste Liz Buckingham på gitarr.
Ska det va' sludge ska det va' den smutsigaste, argaste och fulaste amerikanska sludgen som finns på asfaltnivå! Vissa av banden som redan nämnts + Leechmilk, Noothgrush, Cruevo, Headache, etc. Helst ska det finnas minimalt med blues eller stenad groove i musiken. Sludge är heroinet till stonerns marijuana. Misär i längden.
Ehum, ja, lyssnar inte så mycket på genren längre eftersom banden idag ska hålla på och trycka in äckliga drone- eller post-influenser.
Nyaste sludgebandet som jag tycker är värt ett skit är Cough och de ser ut att ha gått ner sig så fort de signade till Relapse. Har bara myspace att gå efter, och ska inte räkna bort dem än, men det är inte lovande.
Ehum, ja, lyssnar inte så mycket på genren längre eftersom banden idag ska hålla på och trycka in äckliga drone- eller post-influenser.
Nyaste sludgebandet som jag tycker är värt ett skit är Cough och de ser ut att ha gått ner sig så fort de signade till Relapse. Har bara myspace att gå efter, och ska inte räkna bort dem än, men det är inte lovande.
Geten- Profeten Geten
- Antal inlägg : 4777
Svenska Abandon är bra grejer. Annars är jag inte så jävla förtjust i sludge.
Monoliten- Grand Bear Sebiwalrus Whiskyguzzler I
- Antal inlägg : 5700
Jag har skivor med Abandon. Köp dem! Köp dem! Köp dem!
Geten- Profeten Geten
Inte råd! Inte råd! Inte råd! Återkommer gärna när jag har pengar, första plattan skiter jag i men In Reality We Suffer och The Dead End vill jag gärna köpa.
Men du kan få den första för extrapris om du köper Suffer!
Geten- Profeten Geten
Kanske. . . .
Hur mycket vill du ha för hela skiten då, inkl fraktjävel?
Hur mycket vill du ha för hela skiten då, inkl fraktjävel?
Jag fundera på saken och återkomma. Men det är förmånliga priser som alltid.
Geten- Profeten Geten
Jag blev jävligt nöjd sist så
Ursäkta om jag misstar mig. Men är Dream Death helt åt pipan att nämna här?
Hammerheart- The Banhammer
- Antal inlägg : 4278
Geten skrev:Ska det va' sludge ska det va' den smutsigaste, argaste och fulaste amerikanska sludgen som finns på asfaltnivå! Vissa av banden som redan nämnts + Leechmilk, Noothgrush, Cruevo, Headache, etc. Helst ska det finnas minimalt med blues eller stenad groove i musiken. Sludge är heroinet till stonerns marijuana. Misär i längden.
Instämmer. När det gäller myspace kan jag rekommendera Sons of Tonaiuh.
http://www.myspace.com/sonsoftonatiuh
Tänker inte på dem som sludge alls.
Geten- Profeten Geten
Inte så jävla renodlad sludge kanske, jag diggar det. Coolt namn, schyssta teman, mycket blod, krig och död. Bra grejer!
Dystopia är nog favoritbandet inom genren. Framförallt Human = Garbage.
Haunebu- Antal inlägg : 12
Det enda jag hört som har något med sludge att göra är Cough och Kongh.
Väldigt bra band helt klart. Ska kanske gräva djupare i genren.
Väldigt bra band helt klart. Ska kanske gräva djupare i genren.
Carrion- Antal inlägg : 5778
Lyssnar på Meth Drinker. Härlig, riktigt smutsig sludge från Nya Zeeland i stil med vad jänkarna uppfann. Kolla upp om ni känner suget. De uppfinner inte hjulet men det finns ingen jävlar stoner, drone eller post-metal i Meth Drinker inte. Ingenting som kan beskrivas som vackert heller. Vet inte om riktig sludge gått och gömt sig i kloaken eller om det alltid varit så men det är verkligen svårt att hitta bra sådan numera; sludge som inger den rätta känslan av drogkantad misär som gör en undermedvetet illamående och arg. Det ska fan vara svårt att lyssna på sludge, även när man känner suget. Ska gå och gnugga knogarna mot rivjärnet.
Geten- Profeten Geten
Inte min grej alls. Dock så gillar jag några få låtar med Cough, fast det var efter jag såg dem live jag började uppskatta dem någolunda med.
Xemtoth- Aspect of Albert
- Antal inlägg : 3977
Du analyserar nog de tekniska aspekterna i genren för mycket. Typ "så där skulle jag aldrig spela", "de använder prylar jag aldrig skulle använda", "jag kan growla, jag skriker inte som de gör *cranky face*" osv. En dag lyssnar du nog på ett band i rätt sammanhang och inser att det finns mycket mysig misär att finna i sludge. Du gllar misär. :V
Geten- Profeten Geten
Only time can tell. Jag vet i vilket fall i nuläget att jag inte gått igång på Sludge, men det är mycket också att jag har svårt för skrikandet.
Dock så ÄLSKAR jag Horse Latitudes, som då är Sludge/Doom. Fast han skriker inte så förbannat utan har mera Finish-styled vocals. Nom nom.
Dock så ÄLSKAR jag Horse Latitudes, som då är Sludge/Doom. Fast han skriker inte så förbannat utan har mera Finish-styled vocals. Nom nom.
Xemtoth- Aspect of Albert
- Antal inlägg : 3977
Första bandet jag addade till m-a. Oh, sweet mammaries... Miserabelt band, miserabelt sound.
Geten- Profeten Geten
Sida 1 av 2 • 1, 2
Metalforum Exiles :: Musik :: Doom Metal
Sida 1 av 2
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet