Starcraft II
+7
Karate-Molin
Monoliten
BIFFonen 666
Svullet_Rektum
Halonen666
Stenberg
Atlas Musclecore
11 posters
Sida 7 av 11
Sida 7 av 11 • 1, 2, 3 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11
Sv: Starcraft II
Rättvisa helt enkelt. Idra är den bättre spelaren.
Hoppas att han lyckas ta ut MC också. Men jag tror inte det, forcefields imba.
/edit
haha, Nerd Alert i bakgrunden.
Hoppas att han lyckas ta ut MC också. Men jag tror inte det, forcefields imba.
/edit
haha, Nerd Alert i bakgrunden.
Sjow spelade bra nyss alltså, detta kommer bli spännande!
Monoliten- Grand Bear Sebiwalrus Whiskyguzzler I
- Antal inlägg : 5700
Känns inte som om Huk spelar som vanligt. Visserligen fick han ju i princip första matchen given till sig innan han bygga upp sin strategi, och i det andra spelet blev han såpass trakasserad att han fick göra lite prioriteringar.
Aja, Metalopolis, cross positions... Hoppas på en jämn match!
/edit
Måste förövrigt ge en eloge till Apollo och DeMuslim. Apollo funkade inte alls tillsammans med Day9 i vintras, ingen kemi de två emellan ö.h.t. Men i den här miniturneringen är han utmärk, och DeMuslim kommer med bra insikter som en progamer själv, även om han inte är kika up-to-date med strategier på grund av sin skada.
Synd att det inte finns fler Artosis i den här världen dock. Perfekt symbios av analytisk insikt och genuin entusiasm. Där saknar t.ex. Day9 enligt min åsikt, hans entusiasm känns så teatrisk och påklistrad att man bara blir trött, samt att han inte funkar särskilt bra i en duo. Däremot är han jävligt bra i sina egna dailies där han bara kan sitta och köra hardcore analys solo.
Aja, Metalopolis, cross positions... Hoppas på en jämn match!
/edit
Måste förövrigt ge en eloge till Apollo och DeMuslim. Apollo funkade inte alls tillsammans med Day9 i vintras, ingen kemi de två emellan ö.h.t. Men i den här miniturneringen är han utmärk, och DeMuslim kommer med bra insikter som en progamer själv, även om han inte är kika up-to-date med strategier på grund av sin skada.
Synd att det inte finns fler Artosis i den här världen dock. Perfekt symbios av analytisk insikt och genuin entusiasm. Där saknar t.ex. Day9 enligt min åsikt, hans entusiasm känns så teatrisk och påklistrad att man bara blir trött, samt att han inte funkar särskilt bra i en duo. Däremot är han jävligt bra i sina egna dailies där han bara kan sitta och köra hardcore analys solo.
Kommentator på svenska... Nej.
Svullet_Rektum- Svullom Rektorum Absurdum
- Antal inlägg : 4534
Är bara mellansnacket som är på svenska, själva matcherna kommenteras på engelska - och det är väl det som är viktigast.
Precis, jag trodde att det skulle vara svenska kommentatorer först men det blev man skonad från. Hade varit bättre med Tastosis dock, även om snubbarna idag gör ett gott arbete. Hoppas på Jinro i nästa vecka nu då, fan va kul det är med detta.
Bland det bästa play-by-playkommenterandet jag har hört i alla fall.
Jinro nästa vecka?
Jinro nästa vecka?
Hahaha måste tänkt helt åt helvete där, i nästa match menade jag.
Jinro!
Jadu, fattar inte heller människor som kollar på SC2, kan allt, men som inte spelar själv.
Jadu, fattar inte heller människor som kollar på SC2, kan allt, men som inte spelar själv.
Svullet_Rektum- Svullom Rektorum Absurdum
- Antal inlägg : 4534
SanZenith/HoSeo_San spelar coolt också!
Vadå, finns ju folk som kollar på fotboll och kan värdera strategi, spelare osv. ? Eller folk som inte spelar schack själva, men som kan diskutera en match och olika drag.
Men när det kommer till djupgående analys kan jag inte särskilt mycket alls. Cronoboost timings för protoss, hur många production facilities en terran kan ha/bas i snitt, att läsa av timings för en zergspelare för att drona eller bygga units osv. Exakt när olika timing attacks brukar komma i early/mid-game, och vad det betyder om denna timing är en rush, en normal, eller en fördröjd.
PS.
oGsMC: "wow! my popularity in Sweden makes me wish GSL was played there, I just came from a fan meeting and I felt like was a famous actor."
Vadå, finns ju folk som kollar på fotboll och kan värdera strategi, spelare osv. ? Eller folk som inte spelar schack själva, men som kan diskutera en match och olika drag.
Men när det kommer till djupgående analys kan jag inte särskilt mycket alls. Cronoboost timings för protoss, hur många production facilities en terran kan ha/bas i snitt, att läsa av timings för en zergspelare för att drona eller bygga units osv. Exakt när olika timing attacks brukar komma i early/mid-game, och vad det betyder om denna timing är en rush, en normal, eller en fördröjd.
PS.
oGsMC: "wow! my popularity in Sweden makes me wish GSL was played there, I just came from a fan meeting and I felt like was a famous actor."
WhiteRa spöade upp Jinro ganska bekvämt alltså. Vad tror ni om match två?
Jinro.
För det verkar ju som den som vinner första får stryk senare.
För det verkar ju som den som vinner första får stryk senare.
Karate-Molin- Black Dwarf
- Antal inlägg : 2829
Inte TLO.
Tror på WhiteRa. Jinro har som han själv sa varit lite i en slump den senaste tiden, medan WhiteRa har känts vassare matcher jag har sett den senaste tiden. Visst, han gick ner i både GSL World Championship och TSL3, men min känsla säger att han har presterat bättre än Jinro.
Tror på WhiteRa. Jinro har som han själv sa varit lite i en slump den senaste tiden, medan WhiteRa har känts vassare matcher jag har sett den senaste tiden. Visst, han gick ner i både GSL World Championship och TSL3, men min känsla säger att han har presterat bättre än Jinro.
WhiteRa alltså!
Ja... han var snabb.
Sablar vad han kunde använda sina megadundermotherfuckerockssucker colossus.
Sablar vad han kunde använda sina megadundermotherfuckerockssucker colossus.
Gillar att Banelings-låten går i bakgrunden.
IdrA vs. MC alltså! Fifan, gogogog IdrA!
Var förövrigt förvånad över hur bra MakaPrimes engelska har blivit. Den var inte alls så bra när han pratade i intervjuerna i tidigare GSL's.
Jag stordiggar WhiteRas engelska alltså. Hail Idra!
Har hört att han knappt kunde yttra ett ord på engelska när det begav sig under Starcraft:Brood War dagarna, hehe.
Fan vilken härlig match, trodde Idra skulle ta det där ett tag alltså, hoppas på honom i andra snart då efter ljudjäveln är fixad.
NERF time!
Hoppas att SjoW vinner nu. PvP är de tristaste som finns. TvT är väldigt strategiskt och positionellt intressant, ZvZ har oftast hög micro action och har i alla fall ett par olika builds i det tidiga spelet... men PvP, 4gate, 4gate, 4gate. Suck. Klart, ibland går det vidare in i midgame, men fan inte ofta.
Sida 7 av 11 • 1, 2, 3 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11
Sida 7 av 11
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet