Tipstråd: Doom
+16
Metaltrash
Jihad
ElectricWizard
hybris
Azargoth
Sire-Nahvas
Vargr
Carrion
Monoliten
slothmachine
Xemtoth
Karate-Molin
Svartesmeden
Geten
Vitus
Atlas Musclecore
20 posters
Metalforum Exiles :: Musik :: Doom Metal
Sida 8 av 10
Sida 8 av 10 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
Sv: Tipstråd: Doom
Du ska veta att det var Ola som signade bandet. Peter kan inte bry sig mindre om Subrosa.Vargr skrev:Men av erfarenhet vill jag påstå att Peter har bra musiksmak så det han släpper genom I Hate håller ofta måttet.
Geten- Profeten Geten
- Antal inlägg : 4777
Aha okej då
Sketsamma, det lät rätt mysigt iaf tyckte jag. Inte världsbäst men skön musik att lyssna på liksom.
Fan Atlas du får se till att sökfunktionen fungerar bättre. Gjorde faktiskt en sökning på bandnamnet i denna del och över hela forumet men inget hittades. Inte första gången det hänt mig. Är väl jag som är kass
Sketsamma, det lät rätt mysigt iaf tyckte jag. Inte världsbäst men skön musik att lyssna på liksom.
Fan Atlas du får se till att sökfunktionen fungerar bättre. Gjorde faktiskt en sökning på bandnamnet i denna del och över hela forumet men inget hittades. Inte första gången det hänt mig. Är väl jag som är kass
Griftegård power.
Xemtoth- Aspect of Albert
- Antal inlägg : 3977
Vargr skrev:Aha okej då
Tycker sökfunktionen på de flesta forum är sämst, eller i alla fall phpBB-forum. Kan väl försöka se om det går att "förbättra" den på något vänster.
Lite halvkass sång, men jag gillar't så att säga.
Svartesmeden- Svampführern
- Antal inlägg : 745
Atmosfären de skapar är verkligen helt fantastisk, sen är det smådålig sång emellanåt (charmigt) och fiolen låter lite skum ibland också, men oftast inte (ännu mer charm). Jag älskar det. Jävla Peruaner.
Monoliten- Grand Bear Sebiwalrus Whiskyguzzler I
- Antal inlägg : 5700
Kolla lite snabbt om detta vart uppe men hittade icke...
Låter riktigt fint! Omslaget är ju inte fy skam heller.
Låter riktigt fint! Omslaget är ju inte fy skam heller.
pompepg- Antal inlägg : 567
Börjar tröttna rejält på all ockult skit som härjar i doomen, det var kul ett tag men vafan, det börjar gå för långt. Jag klagar inte på musiken nu, för många av banden som lirar doom med penisen smekt hård av det ockulta gör helt ok, bra eller riktigt svinbra musik. DOCK, hela ockulttemagrejenjävelnfanskapet börjar gå för långt, trendjävel. Psykologi och allt vad det innebär är ett mycket bättre tema inom doomen tycker jag, men det görs ju det också, variation. Ah fan, argumenterar mot mig själv. Dra åt skogen, jag är trött i alla fall.
Monoliten- Grand Bear Sebiwalrus Whiskyguzzler I
- Antal inlägg : 5700
Näe, du har ju rätt. Ockultgrejen har blivit förbannat jävla uttjatad och töntig.
Gäst- Gäst
är benägen att hålla med. vad hände med känslor? att uttrycka dom, kämpa mot dom, försöka förstå dom osv. det psykologis och inre borde representeras mera.
På tal om det så vill jag fanimej ha nytt material ifrån griftegård nu. och se dom live igen. ack, så bra.
På tal om det så vill jag fanimej ha nytt material ifrån griftegård nu. och se dom live igen. ack, så bra.
Doom ska fan ha misär i sig. Håller med det där.
Från Gävle med. Två medlemmar spelar i Ereb Altor, som är mycket bättre tycker jag.
Får kolla in dem. Tror faktiskt att jag håller episk doom över all annan typ av doom. Ja ok, om man tar bort Saint Vitus och Pentagram.
Carrion- Antal inlägg : 5778
Klart, det är mest lättlyssnat. Riktiga Doomsters ser det annorlunda!
Sant. Är ingen riktig doomster för fem öre.
Håller dock trad-banden ganska högt också men ja...
Känner att jag flutit ifrån doom nästan helt den senaste tiden.
Tips önskas på lite schyssta grejer. Skitsamma vad det är för stil.
Håller dock trad-banden ganska högt också men ja...
Känner att jag flutit ifrån doom nästan helt den senaste tiden.
Tips önskas på lite schyssta grejer. Skitsamma vad det är för stil.
Carrion- Antal inlägg : 5778
Caskets Open, Cardinals Folly, Summit, Pallbearer, Fall of the Idols, Minotauri, Garden of Worm, Oak, Horse Latitudes för att nämna några.
Nya Lord Vicar plattan är ute nu. Signs of Osiris heter den. ska bli spännande att höra. har rätt höga förväntningar ändå, hoppas på en bättre platta än den första.
dessutom har pagan altar en split ute med mirrors of deception där båda har en osläppt låt med. antar att båda låtarna är nya.
dessutom har pagan altar en split ute med mirrors of deception där båda har en osläppt låt med. antar att båda låtarna är nya.
Fick hem nya Cardinals Folly samt Lord Vicar skivan idag! Blir en doomspäckad kväll framför stereon!
Xemtoth skrev:Fick hem nya Cardinals Folly samt Lord Vicar skivan idag! Blir en doomspäckad kväll framför stereon!
Vill höra slutgiltig dom sedan, framför om Lord Vicar-skivan! Hört att den ska vara bättre än debuten och är den nu det så lovar det ju gott
Sictorment- Antal inlägg : 930
Varför släpper aldrig the wandering midget någon ny skiva? Hatar de mig verkligen så mycket?
Svartesmeden- Svampführern
- Antal inlägg : 745
De måste hata mig minst lika mycket i så fall!
Förövrigt är Lord Vicars nya galet bra. Fan vilket värt köp! Cardinals Folly var faktiskt inte så jätte imponerande, men det kanske växer.
Förövrigt är Lord Vicars nya galet bra. Fan vilket värt köp! Cardinals Folly var faktiskt inte så jätte imponerande, men det kanske växer.
Låt från nya Pallbearer plattan. Låter fan bra måste jag säga!
http://pitchfork.com/reviews/tracks/12846-an-offering-of-grief/
http://pitchfork.com/reviews/tracks/12846-an-offering-of-grief/
Gillar det! Sången är mycket bra.
Countess- Antal inlägg : 1265
Sida 8 av 10 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
Metalforum Exiles :: Musik :: Doom Metal
Sida 8 av 10
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet