Gitarrist söker band i Uppsala/Stockholm
5 posters
Sida 1 av 1
Gitarrist söker band i Uppsala/Stockholm
Hej.
Jag är en gitarrist från Uppsala på 18 år som söker nytt band pga att mitt tidigare band splittrades. Jag har spelat i ungefär 6 år, så jag har en del erfarenhet. Jag är framför allt inspirerad av gitarrister som Michael Schenker och Ritchie Blackmore. Jag är främst sologitarrist, men jag kräver inte att få spela solon hela tiden. Helst av allt skulle jag vilja köra klassisk speed/heavy metal i stil med Iron Maiden, Judas Priest, Angel Witch, Saxon, Running Wild, Helstar, Accept, Warlock och liknande, men jag är öppen till dom flesta genrer inom rock/metal (dock inte NU-metal, melodeath, deathcore och liknande samt vissa sorters glam).
Hör av er om ni är intresserade, antingen enskilda medlemmar eller hela band. Det stör mig inte om ni är något år äldre eller yngre, så länge ni är seriösa och målmedvetna. Kön spelar inte heller någon roll. Ni kan antingen höra av er via mail (torkel_1992@hotmail.com), eller ringa mig på numret 0768-500321. Ni bör helst repa i Uppsala eller någonstans i närheten. Stockholm fungerar också.
Om ni vill höra vilken nivå jag ligger på kan ni kolla in mitt tidigare band på youtube och söka på "invader uppsala" så dyker det upp med en gång. Tyvärr har vi inga inspelningar på vår myspace, men youtubeklippen får duga.
Jag är en gitarrist från Uppsala på 18 år som söker nytt band pga att mitt tidigare band splittrades. Jag har spelat i ungefär 6 år, så jag har en del erfarenhet. Jag är framför allt inspirerad av gitarrister som Michael Schenker och Ritchie Blackmore. Jag är främst sologitarrist, men jag kräver inte att få spela solon hela tiden. Helst av allt skulle jag vilja köra klassisk speed/heavy metal i stil med Iron Maiden, Judas Priest, Angel Witch, Saxon, Running Wild, Helstar, Accept, Warlock och liknande, men jag är öppen till dom flesta genrer inom rock/metal (dock inte NU-metal, melodeath, deathcore och liknande samt vissa sorters glam).
Hör av er om ni är intresserade, antingen enskilda medlemmar eller hela band. Det stör mig inte om ni är något år äldre eller yngre, så länge ni är seriösa och målmedvetna. Kön spelar inte heller någon roll. Ni kan antingen höra av er via mail (torkel_1992@hotmail.com), eller ringa mig på numret 0768-500321. Ni bör helst repa i Uppsala eller någonstans i närheten. Stockholm fungerar också.
Om ni vill höra vilken nivå jag ligger på kan ni kolla in mitt tidigare band på youtube och söka på "invader uppsala" så dyker det upp med en gång. Tyvärr har vi inga inspelningar på vår myspace, men youtubeklippen får duga.
Senast ändrad av tocko92 den sön 19 dec - 21:37:49, ändrad totalt 2 gånger
Sv: Gitarrist söker band i Uppsala/Stockholm
Synd det där med Invader, ni hade ju precis kommit igång. Skulle inte du och Wille fortsätta med nåt, eller var det någon annan i bandet kanske?
Vargr skrev:Synd det där med Invader, ni hade ju precis kommit igång. Skulle inte du och Wille fortsätta med nåt, eller var det någon annan i bandet kanske?
Jag och Daniel tänkte fortsätta under ett tag, men vi var på väg en annan riktning som jag sen kände att jag inte ville köra, så hittade jag några i Stockholm och repade med dom, men det var katastrofalt minst sagt.
Haha vänta nu, vilka sthlmare repade du med? Det var möjligtvis inte en som heter Nichlas ute i Kallhäll/Jakobsberg?
Vargr skrev:Haha vänta nu, vilka sthlmare repade du med? Det var möjligtvis inte en som heter Nichlas ute i Kallhäll/Jakobsberg?
Jo, precis. Han nämnde att du hade provspelat med honom.
Var inte mycket till provspelning, allt var kaos. Jaja skit i det nu..
Du kanske borde specificera din inriktning av musik så kanske fler lockas att vara med?
Du kanske borde specificera din inriktning av musik så kanske fler lockas att vara med?
Ok, då var det likadant för dig med...
Jo, jag kanske skulle göra det, men det är svårt också, eftersom det finns fler än en genre som jag skulle kunna tänka mig att köra, så istället för att specificera känns det istället bättre att se vad som är tillgängligt, om du förstår vad jag menar
Jo, jag kanske skulle göra det, men det är svårt också, eftersom det finns fler än en genre som jag skulle kunna tänka mig att köra, så istället för att specificera känns det istället bättre att se vad som är tillgängligt, om du förstår vad jag menar
Jo jag förstår, tänkte bara att en mer specifik sak kanske lockar människor bättre. Skillnad på black metal och zeppelin-inspirerad rock liksom. De lockar olika sorters människor ofta. Jag tex skulle kunna tänka mig spela allt mellan dessa två och därför har jag svårt att bestämma mig för en sak. Så ur mitt perspektiv känns det som att 'mjä, orka'. Skönare om någon annan säger: 'De här ska vi spela, vill du va med?' typ
Jo så är det ungefär för mig med, att det är skönare om jag hittar någon/några andra som vet helt säkert, så jag visar bara exempel på vad jag skulle kunna tänka mig att köra
Att vara understimulerad musiker är det bästa som finns, eller hur?
Hammerheart- The Banhammer
- Antal inlägg : 4278
Är i samma sits själv. Har skrivit så otroligt mycket musik den senaste tiden att jag hade kunnat spela in en fullängdare bara jag hade haft en trummis.
Hammerheart- The Banhammer
- Antal inlägg : 4278
hmhm!Witchryder skrev:Är i samma sits själv. Har skrivit så otroligt mycket musik den senaste tiden att jag hade kunnat spela in en fullängdare bara jag hade haft en trummis.
Carrion- Antal inlägg : 5778
Decapitation? Vafan ni har ju Ralle.Witchryder skrev:Är i samma sits själv. Har skrivit så otroligt mycket musik den senaste tiden att jag hade kunnat spela in en fullängdare bara jag hade haft en trummis.
Xemtoth- Aspect of Albert
- Antal inlägg : 3977
Liknande ämnen
» Symfoniskt black / death band söker keyboardist
» Heavy Metal-band i Stockholm söker gitarrist och t
» Letar Gitarrist i Uppsala/Stockholm
» Söker gitarrist
» Nystartat thrashband i GBG söker trummis och basist!
» Heavy Metal-band i Stockholm söker gitarrist och t
» Letar Gitarrist i Uppsala/Stockholm
» Söker gitarrist
» Nystartat thrashband i GBG söker trummis och basist!
Sida 1 av 1
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet