Pestilence
+8
M-Morbid
Vitus
Svartesmeden
Monoliten
slothmachine
Karate-Molin
Bestial Death
Carrion
12 posters
Sida 1 av 1
Pestilence
Ett band som inte funkade för mig första gången av någon anledning, men nu är de typ topp 5 bästa dödsbanden enligt mig. Malleus Maleficarum och Consuming Impulse är helt klart givna plattor, Spheres och Testimony Of The Ancients är också riktigt bra men hade varit ännu bättre om van Drunen hade sjungit på dem. Mameli är bra sångare men har inte någon riktigt definerande röst. Man hör ju om det är David Vincent, Van Drunen eller typ C. Schuldiner. Visst van Drunen är riktigt bra i Asphyx men jag tycker han var fan ännu vassare i Pestilence! Antar väl att Consuming Impulse var deras Magnum opus och den är iaf deras bästa platta enligt mig. Snabb, opolerad och totalt kaotisk, och det kan knappt bli bättre!
Lyssnade på deras senaste platta typ när den kom ut så det var ett tag sedan jag hörde den. Tyckte den var bra då men får ta och kolla in den igen snart.
Detta borde väl vara ett uppskattat band här på forumet antar jag?
Lyssnade på deras senaste platta typ när den kom ut så det var ett tag sedan jag hörde den. Tyckte den var bra då men får ta och kolla in den igen snart.
Detta borde väl vara ett uppskattat band här på forumet antar jag?
Senast ändrad av Carrion den tis 28 dec - 18:04:00, ändrad totalt 1 gång
Carrion- Antal inlägg : 5778
Sv: Pestilence
"Consuming Impulse" är en gammal favorit, faktiskt. Det är mycket möjligt att den platsar bland de tio bästa dödsplattorna någonsin. Grymt snyggt riffande, riktig härlig produktion och Van Drunen i toppform! Allmänt jävla rå och grisig.
"Malleus Maleficarum" är också mycket bra, men resten av deras plattor ger jag inte särskilt mycket för.
"Malleus Maleficarum" är också mycket bra, men resten av deras plattor ger jag inte särskilt mycket för.
Bestial Death- Antal inlägg : 782
Skulle nog säga att Spheres är det svagaste de släppt hittills. Testimony gillar jag mycket mer men aningen störigt med massa intron (dvs de som är "externa" om ni fattar vad jag menar) till alla låtar. Hade varit bättre om de hade bakats in i låtarna eller skippat några stycken om man vill ha det på det sättet.
Försökte lyssna igenom Malleus maleficarum, men det ville sig inte.
Det var för... dåligt på något sätt. Vet inte riktigt hur jag ska förklara det bättre.
Det var för... dåligt på något sätt. Vet inte riktigt hur jag ska förklara det bättre.
Karate-Molin- Black Dwarf
- Antal inlägg : 2829
Alla plattor är bra. Senaste räknas såklart inte.
slothmachine- Antal inlägg : 194
Resurrection Macabre har ju ett helt jävla galet gitarrljud, tycker definitivt den är värd att nämnas då det finns några jävligt sköna spår på plattan.
Monoliten- Grand Bear Sebiwalrus Whiskyguzzler I
- Antal inlägg : 5700
Har bara orkat ta mig igenom Malleus Maleficarum. Men Pestilence känns inte så jävla bra så har gett fan att kolla upp mer skivor.
Svartesmeden- Svampführern
- Antal inlägg : 745
Du måste kolla in Consuming Impulse för om du inte gör det så missar du något riktigt storslaget!
SÅ jävla imponerande är den väl ändå inte. Var förvisso några år sen jag hörde den sist men jag vill minnas att den kändes sådär old schoolöverskattad.
Bara lyssnat på några låtar från "Consming Impulse" - helt OK!
M-Morbid- Antal inlägg : 1412
Pappa Doom skrev:SÅ jävla imponerande är den väl ändå inte. Var förvisso några år sen jag hörde den sist men jag vill minnas att den kändes sådär old schoolöverskattad.
Jo den är jävligt imponerande! Tycker inte den är oldschool-överskattad. Vad jag har märkt så verkar det vara som så att om Van Drunen är med så är det troligtvis en riktigt bra skiva.
Martin Van Drunen. Där kan vi snacka om överskattning. Pestilence var bra dock.
Geten- Profeten Geten
- Antal inlägg : 4777
Lite trevliga klipp!
https://www.youtube.com/watch?v=pJSV-YlnlDQ
https://www.youtube.com/watch?v=obT4TvVj4ck
https://www.youtube.com/watch?v=ZBKM4zPFodw
EDIT: Vad fan har hänt med forumet!?! Allt är helt lodrätt , fattar inget!?!
https://www.youtube.com/watch?v=pJSV-YlnlDQ
https://www.youtube.com/watch?v=obT4TvVj4ck
https://www.youtube.com/watch?v=ZBKM4zPFodw
EDIT: Vad fan har hänt med forumet!?! Allt är helt lodrätt , fattar inget!?!
Geten skrev:Martin Van Drunen. Där kan vi snacka om överskattning. Pestilence var bra dock.
Han har ju en jävla speciell pipa, det säger jag inget om, men han är ju ingen kund midas direkt.
Atlas Musclecore skrev:Eh? Brukar det vara horisontalt eller vad menar du ?
Jo det var lite dåligt formulerat från min sida. Jag har printscreenat hur det såg ut. Kan skicka det i ett pm, för det var helt åt skogen!
Fram till och med Testimony... är det grymt bra skivor! Har inte orkat att lyssna igenom Resurrection Macabre, bara en sådan sak som att en låt heter "Dehydrated II" får mig att tycka det känns krystat.
Sictorment- Antal inlägg : 930
Plöjt igenom Resurrection Macabre nu. Bra skiva, det låter Pestilence men det låter inte fantastiskt. Låter lite planlöst just nu.
Två första är ganska bra faktiskt
ElectricWizard- Antal inlägg : 254
Det är de verkligen men virveltrumman låter så otroligt fult på Malleus Maleficarum.
Sida 1 av 1
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet