Offtopic
+25
pissmannen
Friberg
Jihad
M-Morbid
Naurbereth
Antagonist
pompepg
Scullicon
Svartesmeden
piik
Bestial Death
Vargr
Stenberg
Hammerheart
patologen
Xemtoth
Johan
Svullet_Rektum
Geten
Halonen666
Sire-Nahvas
Vitus
Atlas Musclecore
Monoliten
Karate-Molin
29 posters
Sida 10 av 40
Sida 10 av 40 • 1 ... 6 ... 9, 10, 11 ... 25 ... 40
Sv: Offtopic
Pappa Doom skrev:Hellbastard skrev:Resten av skolan har estetiskt val i två veckor nu.
Det verkar som att den enda gången jag behöver komma till skolan nu är Onsdag nästa vecka. Förmodligen kommer jag inte få gjort de uppgifterna jag har att göra tills dess, men vi får se. Gött ändå.
Var det inte du som gnällde om att du behövde något att göra och håhå jaja? Haha nä fy fan, dags att du blir en slacker på riktigt. Vi behöver mer folk till våra lata led. "Show me a guy who sits on his ass all day long and I'll show you a guy who's not causing any trouble." - George Carlin, kanske inte 100% ordagrant men nått i den stilen, drog det direkt ur minnet så have mercy.
Jo jag har iallafall något att göra nu, fast det där gällde mer helgerna. Men skitsamma haha, slacker is a way of a life, that I now embrace.
Ser riktigt mysigt ut Färs!
Gäst- Gäst
Lite småkul, vägde mig igår. Var hemma hos morsan och firade min lillasysters födelsedag, och så gled vi in på det ämnet av någon anledning. Antog att jag skulle ha gått upp något litet kilo i muskelmassa sedan jag började knega fysiskt igen osv. - men nä, jag har fan gått ner 1-2 kg. Låg på 56.9 fullt påklädd med jeans/nycklar/etc. och efter en fet jävla middag, en hel del dryck, efterätt osv. Det är något fel på mig. Borde fan prata med en läkare eller något, antar att det här med min vikt kanske bidrar till att jag blir sjuk mycket lättare.
Jo, du är ju inte övernärd direkt. Börja käka mer och ta vitaminer och grejer!
Svullet_Rektum- Svullom Rektorum Absurdum
- Antal inlägg : 4534
Jag äter hyfsade portioner, frukost, klämmer in lite mackor här och där osv. Ibland "lunch" (typ rester ifrån middagen som jag äter när jag kommer hem ifrån jobbet). Visst, är ingen pizzafanatiker eller så - äter kanske inte de mest kaloririka rätterna alla gånger, men relativt balanserad kost mellan grönsaker, spannmål och kött.
Aja, får se hur mycket jag får över på nästa lön. Dags att betala tillbaka skulder den här månaden så... Men jag vet att jag får i mig mer när jag har mer pengar och kan köpa grejer att käka själv utan att behöva nalla ur skafferierna. Kanske dags att börja fundera på att gymma lite smått och käka ännu mer? I dunno.
Aja, får se hur mycket jag får över på nästa lön. Dags att betala tillbaka skulder den här månaden så... Men jag vet att jag får i mig mer när jag har mer pengar och kan köpa grejer att käka själv utan att behöva nalla ur skafferierna. Kanske dags att börja fundera på att gymma lite smått och käka ännu mer? I dunno.
Man ska bli en skröplig gammal gubbe och dö i någon influensa eller av lunginflammation i sena sextioårsåldern.
vägde mig hos morsan å vågen visade på 53.9 men det var ett tag sedan och jag hoppas verkligen att vågen visade felAtlas Musclecore skrev:56.9
Sire-Nahvas- Fast Taker
- Antal inlägg : 2630
Jag, Vitus och Echmil får vara era lysande stjärnor på himlen, eller starta ett eget matlagningsprogram, det ligger ju i tiden. Vitus glider runt och drar sig i mustaschen och gör små ljud och giljotinkommentarer. Det skulle bli en succé, ett program för undernärda liksom. Man går inte upp i vikt på att äta hyfsade portioner om man inte har gener som en annan, då man blir fet av att kolla på kylskåpet. Mer mat, mer onyttigt, mycket kolhydrater, lite/ingen motion, drick sötdricka, gör allt fel, det måste funka. Väldigt smala personer säger alltid att de inte kan gå ner i vikt men skulle ni äta samma monsterportioner som en annan tror jag då fasen att det skulle lägga på några kilo efter ett tag. Även om man har förbränning som en jävla hamster så kan man alltid överstiga gränserna menar jag
Monoliten- Grand Bear Sebiwalrus Whiskyguzzler I
- Antal inlägg : 5700
Nä, vissa har en viss typ av enzymer som gör att de blir illamående och kräks om de äter mer än vad deras kropp är inställd på att få i sig. Det blir alltså i princip omöjligt.
Jag vet i alla fall att jag kan sitta och forcera i mig mat efter att jag är mätt, men det är plågsamt och anti-nöje helt enkelt. Inte direkt associationer jag vill ha/har till mat.
Jag vet i alla fall att jag kan sitta och forcera i mig mat efter att jag är mätt, men det är plågsamt och anti-nöje helt enkelt. Inte direkt associationer jag vill ha/har till mat.
Svullet_Rektum- Svullom Rektorum Absurdum
- Antal inlägg : 4534
Atlas Musclecore skrev:Nä, vissa har en viss typ av enzymer som gör att de blir illamående och kräks om de äter mer än vad deras kropp är inställd på att få i sig. Det blir alltså i princip omöjligt.
Om du inte vänjer din kropp vid mycket matintag :cyclops:
Nä, det är ju inte så att de asiater och andra olycksamma individer som saknar den där enzymen som gör att man förbränner alkohol normalt helt plötsligt får den bara för att de dricker mer alkohol.
Eller? :bom:
Det är biologisk vetenskap.
Klart vissa/man kan vänja om sina matvanor till viss del, men kroppen har sin egen biologi och har en fundamental inställning till föda i allmänhet. Så även om man ändrar livsstil så lever kroppen/hjärnan i en ständigt obekväm situation vilket får en att må dåligt.
Klart vissa/man kan vänja om sina matvanor till viss del, men kroppen har sin egen biologi och har en fundamental inställning till föda i allmänhet. Så även om man ändrar livsstil så lever kroppen/hjärnan i en ständigt obekväm situation vilket får en att må dåligt.
Tycker du äter väldigt lite o sjukt sakta. Ska du äta sakta kan du iaf äta som en jävla gris, en sak om du slängde i dig maten, men om du käkar lugnt så.Atlas Musclecore skrev:Nä, vissa har en viss typ av enzymer som gör att de blir illamående och kräks om de äter mer än vad deras kropp är inställd på att få i sig. Det blir alltså i princip omöjligt.
Xemtoth- Aspect of Albert
- Antal inlägg : 3977
Jag njuter av maten, jag äter inte bara för ätandes skull så att säga... Njuter av varenda tugga på sätt och vis! Ibland kan jag kasta i mig maten, men kan inte riktigt säga vilket läge jag måste vara i fysiskt för att kunna göra det. Har försökt lista ut hur min kropp fungerar på den fronten, men den ger tvetydiga signaler. Men har inget problem med att äta sakta, så länge inte maten blir kall.
Ett problem jag har vad gäller det är att jag inte kan njuta av maten om den är för varm, medan de flesta verkar kunna börja slunga i sig utan något problem redan när det är serverat på tallriken.
Ett problem jag har vad gäller det är att jag inte kan njuta av maten om den är för varm, medan de flesta verkar kunna börja slunga i sig utan något problem redan när det är serverat på tallriken.
Själv tycker jag mat oftast blir överglorifierat.
När jag äter så gör jag det för att bli mätt. Det händer sällan att jag tar en portion extra bara för att det är gott.
När jag äter så gör jag det för att bli mätt. Det händer sällan att jag tar en portion extra bara för att det är gott.
Antagonist- Antal inlägg : 1043
"Mer mat, mer onyttigt, mycket kolhydrater, lite/ingen motion, drick sötdricka, gör allt fel, det måste funka"
Ungefär det som jag levt efter i hela mitt liv. De enda gångerna jag motionerat är i princip i omgångar när man testade fotboll osv, annars om man cyklar på sommaren (vilket är ett måste för den årstiden, no matter what).
Har blivit en jävla mycket snabbmat nu den senaste terminen, skolmaten är ju inte känd för att vara det godaste...
Ungefär det som jag levt efter i hela mitt liv. De enda gångerna jag motionerat är i princip i omgångar när man testade fotboll osv, annars om man cyklar på sommaren (vilket är ett måste för den årstiden, no matter what).
Har blivit en jävla mycket snabbmat nu den senaste terminen, skolmaten är ju inte känd för att vara det godaste...
Gäst- Gäst
Ni ska vara glada att ni får gratis käk. Bortskämda djävlar!
Hammerheart- The Banhammer
- Antal inlägg : 4278
Witchryder skrev:Ni ska vara glada att ni får gratis käk. Bortskämda djävlar!
Om du syftar på att skolmaten är gratis så har du fel.
Antagonist- Antal inlägg : 1043
Jag tänkte mera på våran fina repa-incident som slutade upp på Uppsalas kyrkogård och du höll i din kebabrulle sammanlagt i två timmar, är jag full och äter mat så äter jag fan upp på minuter utan problem, har inte disciplin att äta lugnt precis, äter som en gris och mycket äter jag. Vi kan ju gärna byta.Atlas Musclecore skrev:Jag njuter av maten, jag äter inte bara för ätandes skull så att säga... Njuter av varenda tugga på sätt och vis! Ibland kan jag kasta i mig maten, men kan inte riktigt säga vilket läge jag måste vara i fysiskt för att kunna göra det. Har försökt lista ut hur min kropp fungerar på den fronten, men den ger tvetydiga signaler. Men har inget problem med att äta sakta, så länge inte maten blir kall.
Xemtoth- Aspect of Albert
- Antal inlägg : 3977
Hellbastard skrev:Jag har exakt samma problem. Men vad ska man göra liksom?
Gå mä i armén.
Karate-Molin- Black Dwarf
- Antal inlägg : 2829
Du kan få några av min enzymer och så får jag några av dig Atlas så lönar det nog sig
Halonen666- FÄRS
- Antal inlägg : 2659
Atlas Musclecore skrev:Jag njuter av maten, jag äter inte bara för ätandes skull så att säga... Njuter av varenda tugga på sätt och vis! Ibland kan jag kasta i mig maten, men kan inte riktigt säga vilket läge jag måste vara i fysiskt för att kunna göra det. Har försökt lista ut hur min kropp fungerar på den fronten, men den ger tvetydiga signaler. Men har inget problem med att äta sakta, så länge inte maten blir kall.
Känner igen mig i nästan vartenda ord här,
Njuter av maten gör man ju, nog för att jag alltid sitter kvar och äter sist, men så har det ju varit det de senaste 15 åren för min del, Och precis, ''så länge inte maten blir kall''
eller för varm.
Har levt onyttigt och druckit en förbannat massa sötdryck, gick snarare ner på de,
Den period som jag hade högst kroppsvikt var just den där jag gjorde mest kroppsarbete,
i detta fall fordonsverkstaden jag jobbade på.
Scullicon- Antal inlägg : 1392
Ungefär samma här, var när jag arbetade på CityMail. Då var jag uppe på 61-63 kg, men så fort jag slutade jobba gled jag ned på 57-58 på typ en månad.
Sida 10 av 40 • 1 ... 6 ... 9, 10, 11 ... 25 ... 40
Sida 10 av 40
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet