Lost
+7
Karate-Molin
Monoliten
pompepg
Atlas Musclecore
Sire-Nahvas
Vitus
Geten
11 posters
Sida 2 av 2
Sida 2 av 2 • 1, 2
Sv: Lost
lär bli ett sopranos aktigt plötsligt slut eller det klassiska "I just had the strangest dream" slutet.
lägg det på minnet! jag sa det först!
lägg det på minnet! jag sa det först!
Men jag tänkte det först! För sex år sedan.
Geten- Profeten Geten
- Antal inlägg : 4777
Nu är Lost slut. Såg sista avsnittet igår. Spoilertaggar så ni inte läser något ni inte vill. Försöker ändå undvika avslöjande detaljer.
- Spoiler:
- Den var inte felfri eftersom flera av de stora frågorna inte fick svar. Så om ni kollat på serien för mysterierna och väntat att allt kommer förklaras kan ni bli besvikna. Många har blivit det. Däremot fick karaktärerna, de jag insett har varit viktigast och vad som gjort serien till något speciellt, ett mycket fint avslut. Fantastiskt skådesspel från samtliga inblandande. Jag erkänner att det blev många tårar. Jävlarna vet hur man gör TV som berör! Du måste ha ett hjärta av sten för att inte beröras.
Och i och med att de inte gav några konkreta svar -- inga svar hade varit tillräckliga eller tillfredställande ändå -- och lämnade oss med flera frågor, stora som små, kommer det snackas om serien i flera år framöver. Precis som i religion får tittaren dra sina egna slutsatser och finna sina egna svar på dessa frågor, om han är så benägen. För mig handlade det i slutändan inte om svaren eller den tunga mytologin som byggts upp; utan någon egentligen eftertanke, som det kändes ibland. Nej, för mig handlande det om de ofullkomliga karaktärerna jag kommit att älska och resan de gjorde. Jag kommer att sakna dem, jag kommer sakna Lost.
Geten- Profeten Geten
- Antal inlägg : 4777
- Spoiler:
- Tyckte också det var lite trist att så många mysterier inte klarades upp och att vissa av karaktärerna dog på ett ganska awkward sätt, Sun och Jin till exempel. Håller dock med om att slutet överlag var väldigt tillfredställande. Det var riktigt bra hur de knöt ihop alla "flash sideways" vilket ledde fram till sista scenen i kyrkan. Det var roligt att se alla gamla karaktärer som dött även om jag saknade några som jag tyckte borde varit där (Michael och Walt, Ana Lucia eller vad hon hette, Richard och hans fru (även om de inte hade någon speciell relation till lostiesarna), fast det gjorde inte så mycket.
Jag trodde verkligen att de skulle sumpa slutet rejält med tanke på vilka konstiga vändningar serien har gjort över åren, men de lyckades skapa ett värdigt slut. Dock så kan jag inte hålla med dig om att jag känner speciellt starkt för karaktärerna, vilket såklart är synd. Jämfört med andra serier där man faktiskt blir ledsen om något händer. Då inte sagt att jag inte kände något, men det var inte mycket.
Nej, jag är fortfarande av åsikten att de skulle ha avslutat serien efter säsong 2 eller 3.
Svullet_Rektum- Svullom Rektorum Absurdum
- Antal inlägg : 4534
Såg ett tag på serien för att han som spelar Charlie är med i LOTR-filmerna x)
Men hängde inte med så bra i och med att jag missade avsnitt pga pluggande så gav upp..
Men hängde inte med så bra i och med att jag missade avsnitt pga pluggande så gav upp..
Naurbereth- Antal inlägg : 833
Älskade skiten i början när den kom. Fast efter några sessonger blev det...näh..
Xemtoth- Aspect of Albert
- Antal inlägg : 3977
Håller med Kribbe faktiskt. Första och Andra säsongerna var riktigt fängslande, men när den tredje kom blev man bara alldeles för avtänd.
Hammerheart- The Banhammer
- Antal inlägg : 4278
Sida 2 av 2 • 1, 2
Sida 2 av 2
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet