Favoritkonsoljävel?
+8
Stenberg
Vitus
pissmannen
Carrion
Hammerheart
Svullet_Rektum
Geten
Monoliten
12 posters
Sida 2 av 2
Sida 2 av 2 • 1, 2
Sv: Favoritkonsoljävel?
Eller bara 12 och förstår sig inte på old-school. Om man nu kan kalla PSX för old-school. Kanske man kan idag.Pappa Doom skrev:Hellbastard skrev:Bara spelen är bra så bryr jag mig inte. Nu när man tittar tillbaka så var spelen på PS1 jävligt tråkiga, fula (inte ens på ett bra sätt (!) ) och dryga, det är ingen spelkänsla mot den som existerar idag. Sen att man inte förstod ett dugg heller av vad dom sa.
Du är galen.
Geten- Profeten Geten
- Antal inlägg : 4777
Skulle säga att det är på gränsen till old-school. SNES måste ju ha varit old school för 5 år sen?
Svullet_Rektum- Svullom Rektorum Absurdum
- Antal inlägg : 4534
Jag skulle nog inte kalla det för old-school förrän om 5-6 år i alla fall.
Monoliten- Grand Bear Sebiwalrus Whiskyguzzler I
- Antal inlägg : 5700
Hellbastard har ju faktiskt rätt! Men jag gillar inte Xbox och all ny skit heller när de försöker göra datorspel till tv-spel. GTA IV, Call of Duty och sånt vill man ju fan köra med mus!
pissmannen- Witchfinder General
- Antal inlägg : 327
Begreppet "Old School" är väl mer ett kulturbaserat begrepp, snarare än ett tidsbaserat? PSX kommer ALDRIG bli "Old School", precis som Pearl Jam.
Hammerheart- The Banhammer
- Antal inlägg : 4278
Det vetefan du. Konsolvärlden evolverar på ett annat sätt än musikvärlden.
Men då är det ju fel att använda termen "Old School". Hatar iofs termen i allafall.
Hammerheart- The Banhammer
- Antal inlägg : 4278
Nej det tycker jag då verkligen inte.. men det är jag det.
Atari 2600 och NES är väl exempel på OLD SCHOOL?
Ja, om jag ska vara ärlig så är konsolspel bäst nu, eller för riktigt längesen. Allting eller inget.
Assassins Creed gick faktiskt helt toppen på dator, men ja, det är bättre på konsol.
Men jag förstår att folk gillar de tidiga playstation, men om man får välja...Då blir det allting förutom det.
Assassins Creed gick faktiskt helt toppen på dator, men ja, det är bättre på konsol.
Men jag förstår att folk gillar de tidiga playstation, men om man får välja...Då blir det allting förutom det.
Gäst- Gäst
Släng upp en poll, Pappa Björn.
Kanske man kan göra! Någon annan som navigerar snabbare än vad jag gör får gärna göra det också.
Hellbastard skrev:Bara spelen är bra så bryr jag mig inte. Nu när man tittar tillbaka så var spelen på PS1 jävligt tråkiga, fula (inte ens på ett bra sätt (!) ) och dryga, det är ingen spelkänsla mot den som existerar idag. Sen att man inte förstod ett dugg heller av vad dom sa.
Du har inte spelat Crash Bandicoot-spelen va?
Stenberg- Antal inlägg : 1420
pissmannen skrev:Hellbastard har ju faktiskt rätt! Men jag gillar inte Xbox och all ny skit heller när de försöker göra datorspel till tv-spel. GTA IV, Call of Duty och sånt vill man ju fan köra med mus!
Aldrig kunnat bli någorlunda vettig på såna spel på konsol, funkar enbart på pc.
Carrion- Antal inlägg : 5778
Inte spelat precis varje konsol som existerar, men ska jag nämna den jag gillar mest blir det SNES, 80-tal/tidigt 90-tal och bra!
M-Morbid- Antal inlägg : 1412
om någon har ett N64 eller gamecube plus spel som ni skulle kunna tänka er att sälja så hör av er till mig. tycker det är på tiden att jag faktiskt äger nån av dom konsolerna och lirar klassikerna själv.
har ett ps2 plus spel jag vill bli av med. trade?
har ett ps2 plus spel jag vill bli av med. trade?
N64
Mitt förhållande till varumärket Nintendo är smått magiskt.
Mitt förhållande till varumärket Nintendo är smått magiskt.
skalMan- Antal inlägg : 30
Nintendo har alltid härskat över min barndom, och tappat lite på den senaste tiden då jag mest nu för tiden sitter vid datorn. Men SNES,Gamecube, och N64 är de bästa spel konsolerna tycker jag! Oj vad man mycket man spelade på de förr, och är fortfarande roligt och spela så nu...
Hört att många tyckte att Gamecube var en flopp när de kom ut, vilket jag inte förstår varför. Men men!
Hört att många tyckte att Gamecube var en flopp när de kom ut, vilket jag inte förstår varför. Men men!
SwordOfFire- Antal inlägg : 14
Grejen med GC var väl att det inte fanns så himla många "überbra" spel de första månaderna efter att konsolen kom ut? Inte för att jag brydde mig särskilt mycket, hade kul hemma hos polaren med att lira lite Luigi's Mansion o.s.v.
Sida 2 av 2 • 1, 2
Sida 2 av 2
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet