Antrokosmologi?
5 posters
Metalforum Exiles :: Övrigt :: Filosofi
Sida 1 av 1
Antrokosmologi?
Vad är dina tankar om antrokosmologi?
Dvs. att universum, och alla dess lagar, existerar bara för att 'förklara' oss into existance.
Alltså att vid en tidpunkt i framtiden, så kommer någon människa eller medveten varelse förstå alla fysikens lagar perfekt, och på så vis 'förklara' universum into existance.
Och det vi upplever nu, är bara historia som existerar för att den punkten logiskt ska kunna existera.
Jag är kluven angående det.
Dvs. att universum, och alla dess lagar, existerar bara för att 'förklara' oss into existance.
Alltså att vid en tidpunkt i framtiden, så kommer någon människa eller medveten varelse förstå alla fysikens lagar perfekt, och på så vis 'förklara' universum into existance.
Och det vi upplever nu, är bara historia som existerar för att den punkten logiskt ska kunna existera.
Jag är kluven angående det.
Avskyvärld- Antal inlägg : 13
Sv: Antrokosmologi?
Say what now?
Monoliten- Grand Bear Sebiwalrus Whiskyguzzler I
- Antal inlägg : 5700
Tror inte att den mänskliga rasen lär hinna komma på allt som du skrev för att vi lär utplåna oss själva innan man hinner komma så långt.
Carrion- Antal inlägg : 5778
Jävla cyniker!
Tycker också den här tanken kan vara rätt så intressant, har väl inte tänkt i just de exakta banorna för denna hypotes, men det med att livsformer kan uppnå en högre nivå av något som kan likna gudom är en tanke som kittlar mitt ego och intellekt.
Tycker också den här tanken kan vara rätt så intressant, har väl inte tänkt i just de exakta banorna för denna hypotes, men det med att livsformer kan uppnå en högre nivå av något som kan likna gudom är en tanke som kittlar mitt ego och intellekt.
Tråkigt att hela första inlägget i tråden är taget från Flashback...
Antagonist- Antal inlägg : 1043
Antagonist skrev:Tråkigt att hela första inlägget i tråden är taget från Flashback...
Det är ifrån Flashback, ja. Eftersom att jag är intresserad av ämnet men inte är insatt alls så tänkte jag att det är enklast att dra frågeställningen från Flashback istället.
Avskyvärld- Antal inlägg : 13
Metalforum Exiles :: Övrigt :: Filosofi
Sida 1 av 1
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet