Metalforum Exiles
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

AC/DC

+12
Kristianhalo577
Scullicon
piik
Sire-Nahvas
Halonen666
Hammerheart
Geten
Countess
Atlas Musclecore
Bestial Death
Carrion
M-Morbid
16 posters

Sida 3 av 3 Föregående  1, 2, 3

Gå ner

AC/DC - Sida 3 Empty Sv: AC/DC

Inlägg av Scullicon lör 2 apr - 15:04:56

AC/DC har spelats för mina öron sedan,.. Före jag kunde gå, Har alltid tyckt dom är i en genre för sig själva på något sätt, Och lyssnar på de mesta dom klämt ur sig genom åren, fast jag saknar Scotts stämma lite.
Scullicon
Scullicon

Antal inlägg : 1392
Join date : 10-09-12
Age : 36
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

AC/DC - Sida 3 Empty Sv: AC/DC

Inlägg av M-Morbid lör 2 apr - 19:42:26

Hellbastard skrev:Måste säga att jag har börjat gilla bandet mer nu. Var med några polare igår och vi satte på Let There Be Rock från "If you want blood you've got it"

Det var fan asbra.

Härligt alltså! Den låten är en av de bästa låtarna tycker jag från Highway To Hell. Du kanske är lite som Andreas Matz (programledare för Dist i P4) som i början inte alls gillade AC/DC, men började gilla dem mer när han blev äldre? Skämt åsido.

M-Morbid

Antal inlägg : 1412
Join date : 10-09-12
Age : 33
Ort : Hedemora

Till överst på sidan Gå ner

AC/DC - Sida 3 Empty Sv: AC/DC

Inlägg av Gäst lör 2 apr - 22:20:08

M-Morbid skrev:
Hellbastard skrev:Måste säga att jag har börjat gilla bandet mer nu. Var med några polare igår och vi satte på Let There Be Rock från "If you want blood you've got it"

Det var fan asbra.

Härligt alltså! Den låten är en av de bästa låtarna tycker jag från Highway To Hell. Du kanske är lite som Andreas Matz (programledare för Dist i P4) som i början inte alls gillade AC/DC, men började gilla dem mer när han blev äldre? Skämt åsido.

Ja varför inte? Man vet ju aldrig. Cool

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

AC/DC - Sida 3 Empty Sv: AC/DC

Inlägg av M-Morbid sön 3 apr - 12:16:19

Jepp, you never know! Samma med min morsa, hon var inte heller så förtjust i dem när hon var yngre men först i 40-årsåldern hon började uppskatta dem. Det band hon tycker bäst om, tror att jag inte lyssnar så mycket på dem numera beror på hennes snack om dem så ofta, när vi snackar musik xD

M-Morbid

Antal inlägg : 1412
Join date : 10-09-12
Age : 33
Ort : Hedemora

Till överst på sidan Gå ner

AC/DC - Sida 3 Empty Sv: AC/DC

Inlägg av Sire-Nahvas tis 5 apr - 7:17:11

[quote="M-Morbid"]
Hellbastard skrev:Du kanske är lite som Andreas Matz (programledare för Dist i P4) som i början inte alls gillade AC/DC, men började gilla dem mer när han blev äldre? Skämt åsido.
jag fattar
garfield kommer att vara våra 12-åring forever!! :D :cyclops: 👽 sing
Sire-Nahvas
Sire-Nahvas
Fast Taker
Fast Taker

Antal inlägg : 2630
Join date : 10-02-02
Age : 32
Ort : Örebro

Till överst på sidan Gå ner

AC/DC - Sida 3 Empty Sv: AC/DC

Inlägg av M-Morbid tis 5 apr - 7:19:17

Haha, jag tänkte faktiskt inte ens på att han skulle vara en evig 12-åring när jag skrev det till honom. xD
Blev ju lite humor i detta sammanträffande. :)


M-Morbid

Antal inlägg : 1412
Join date : 10-09-12
Age : 33
Ort : Hedemora

Till överst på sidan Gå ner

AC/DC - Sida 3 Empty Sv: AC/DC

Inlägg av Carrion lör 9 apr - 21:47:36

Hur jävla bra är inte detta då? :D

Carrion
Carrion

Antal inlägg : 5778
Join date : 10-03-10
Age : 32
Ort : Isle Of Avalon

Till överst på sidan Gå ner

AC/DC - Sida 3 Empty Sv: AC/DC

Inlägg av M-Morbid lör 16 apr - 19:04:53

En av favoritlåtarna med AC/DC. Hårt och vilket jävla ös alltså!
Brian gör den bra men klår ju inte Bon på den låten.

Vackert med Rosie-dockan de kör med live också, hehe.

M-Morbid

Antal inlägg : 1412
Join date : 10-09-12
Age : 33
Ort : Hedemora

Till överst på sidan Gå ner

AC/DC - Sida 3 Empty Sv: AC/DC

Inlägg av Kristianhalo577 ons 8 jun - 19:25:39

M-Morbid skrev:Alright, vilken är bästa plattan från Bon-eran då?
Bästa skivan Bon har gjort är ''If you got blood you've got it'' !

Kristianhalo577

Antal inlägg : 1
Join date : 11-06-08

Till överst på sidan Gå ner

AC/DC - Sida 3 Empty Sv: AC/DC

Inlägg av Sictorment tor 9 jun - 0:01:21

Whole Lotta Rosie såklart
Sictorment
Sictorment

Antal inlägg : 930
Join date : 10-02-13
Ort : Karlshamn

Till överst på sidan Gå ner

AC/DC - Sida 3 Empty Sv: AC/DC

Inlägg av onlydennishot fre 16 sep - 18:43:27

Ne, fyfan vad jag tycker AC/DC är dåliga. :(
onlydennishot
onlydennishot

Antal inlägg : 28
Join date : 11-09-16
Age : 29
Ort : Kristianstad

Till överst på sidan Gå ner

AC/DC - Sida 3 Empty Sv: AC/DC

Inlägg av Gäst mån 30 jan - 3:13:34

Alltså, jag ska vara rättvis..

Det var det första riktiga Rock inriktade band jag hörde, kom in på hårdrock och metal med tiden men hade det inte varit för att jag hörde Highway to Hell så vette fan om jag hade blivit såpass intresserad av rock inriktad musik.

Det är inte världens bästa band.. Lite överskattade, håller med, men har heller aldrig hört någon göra det dom gör såpass bra som just dom gör, Airbourne är bra men inte lika bra som acdc var i deras ålder Wink
Det är just den där Rock'n'rollen.. Svänget.. Det är känsla i soundet, haha du kan t.om. dansa till skiten! Det är ren Rock'n'roll som ska höras på sådan volym att högtalarna nästan sprängs och du blir döv mer eller mindre samtidigt som du stampar foten i golvet och headbangar i takt Wink

Dom var bättre förr, men visst dom kan fortfarande leverera riktigt bra live spelningar, och tryck är det i publikhaven då! :)

Älskar dom tidiga skivorna, soundet var betydligt rått och skitigt förr, i synnerhet från första året fram till in på 80 talet. Tycker det dock är synd och skam att dom blivit så stora och att dom nya albumen är såpass dåliga..

Men men, kan väl inte klandra dom, dom har ju hållt stilen och spelat under såpass många år, dom börjar ju verkligen bli till sig till åren trots allt, och hur många band lyckas hålla sig skitbra i alla oändlighet liksom? Ungdomsglöden brukar sällan eller aldrig hålla i sig när man närmar sig 60+ och äldre. Dom försöker väl så gott dom kan men tror knappas något band klarar av att göra varje skiva dom släpper bättre än den förra, du når en höjdpunkt och sedan faller du mer eller mindre. Beror på hur man ser det förstås.

Återigen, det är inte världens bästa band, har aldrig varit det, dom är lite överskattade, men dom var jävligt bra förr och kan allt fortfarande leverera bra live shower gubbarna :)

Här är ett exempel på hur dom lät förr, https://www.youtube.com/watch?v=7WQYqqSKyCY&feature=related

https://www.youtube.com/watch?v=kDT608omZkc&feature=related

https://www.youtube.com/watch?v=A2AvaqoM5Rk

Lyssnar inte ens på skivor som Stiff Upper Lip, Razords Edge och liknande, ska det vara ACDC ska det vara gamla acdc, då hade dom det där råa Marshall ljudet uppskruvade till 10, sångare som lät riktigt bra, energin i bandet som inte är samma sak längre och album som lät bra i jämförelse med dagens album dom släpper.

Sen blev man väl insnöad med hårdrock och metal men visst drar man igång album som Let There Be Rock, Powerage, Highway To Hell med mera då och då om man behöver lite sväng.
Överskattade, inte bäst vare sig nu eller förr, men riktigt bra förr för att vara Rock'n'roll :)

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

AC/DC - Sida 3 Empty Sv: AC/DC

Inlägg av Gäst ons 28 mar - 7:22:51

https://www.youtube.com/watch?v=98I85ceICRM

Och blir inte mer Rock'n'roll över en låt som Let There Be Rock låten!

Haha i studion när dom spelade in så började Angus' Marshall topp att brinna mitt i låten och under frenetiska instruktioner tillsagd att fortsätta spela så fingrarna(och Marshall toppen!) glödde! När sedan låten var slut var kretsarna och allting i toppen förkolnat och rök pyrde ut ur ventilationsgallret på toppen, den var glödhet! Haha blir inte mer Rock'n'roll än att köra skiten ur grejerna sådär! Inte undra på att låten är så kraftfull, den blev inspelad så förbannat hårt att grejerna börjar brinna mitt i låten, det är Rock'n'roll! :D

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

AC/DC - Sida 3 Empty Sv: AC/DC

Inlägg av BIFFonen 666 lör 31 mar - 15:33:43

Angus Young blir 57 år idag. Åren går fort.
BIFFonen 666
BIFFonen 666
BIFF
BIFF

Antal inlägg : 764
Join date : 10-09-12
Age : 29
Ort : Storfors

Till överst på sidan Gå ner

AC/DC - Sida 3 Empty Sv: AC/DC

Inlägg av Torzul mån 11 jun - 15:03:04

AC/DC var nog det första hårdrocksbandet jag hörde, och införskaffade Back in Black i samma veva som första stereon.
Vill jag vara lat så hade jag kunnat säga deras Live som bästa plattan (AC/DC ÄR ett liveband...inget snack om saken). Men säger "Highway To Hell", "Back In Black", "Fly Over The Wall" och "The Razors Edge" bara för sakens skull.
Har dock inte känt något större behov av att kolla upp plattorna på den här sidan milleniumet.

Håller mig f ö utanför det urtjatade tjafset om vilken som är den bästa sångaren. Gillar Både Bon Scott och Brian Johnson (Dave Evans suger däremot kängurukukar)
Torzul
Torzul

Antal inlägg : 168
Join date : 12-06-04
Age : 88
Ort : Alvesta

Till överst på sidan Gå ner

AC/DC - Sida 3 Empty Sv: AC/DC

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 3 av 3 Föregående  1, 2, 3

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet