KISS
+7
Stenberg
Countess
Sire-Nahvas
Geten
Carrion
Jandelin
M-Morbid
11 posters
Metalforum Exiles :: Musik :: Hårdrock
Sida 1 av 2
Sida 1 av 2 • 1, 2
KISS
"You wanted the best, you´ve got the best. The hottest band in the world...KISS!"
Ja, dessa fyra killar antar jag inte heller kräver någon större introduktion. Alltid gillat KISS, kultband som fortfarande håller. Må vara något överskattade men bra ändå.
Bästa eran med dem var på 70-talet, plattorna fram till Dynasty tycker jag är deras bästa. 80-talsplattorna är också bra men inte i samma klass som 70-talet.
Senaste plattan var bättre än vad jag trott!
Ja, dessa fyra killar antar jag inte heller kräver någon större introduktion. Alltid gillat KISS, kultband som fortfarande håller. Må vara något överskattade men bra ändå.
Bästa eran med dem var på 70-talet, plattorna fram till Dynasty tycker jag är deras bästa. 80-talsplattorna är också bra men inte i samma klass som 70-talet.
Senaste plattan var bättre än vad jag trott!
M-Morbid- Antal inlägg : 1412
Sv: KISS
Ett av mina favoritband där mina favoitplattor med bandet är debutalbumet, Destroyer, Psycho Circus och Love Gun. 70-talet med bandet är den bästa eran med dem 80-talet var rätt så dåligt och 90-talet var sådär.
Deras senaste album tyckte jag var rätt så okej men inte mer.
Deras senaste album tyckte jag var rätt så okej men inte mer.
Senast ändrad av Jandelin den tis 9 okt - 20:23:29, ändrad totalt 1 gång
Carrion- Antal inlägg : 5778
Under förutsättning att ni inte började lyssna på Kiss när ni var barn eller tonåringar är det någon här som tycker bandet är bra? För ur mitt perspektiv har Kiss ett större nostalgiskt värde (som jag saknar) än ett musikaliskt. Med andra ord så tycker jag inte musiken är särskilt bra. När jag till slut lyssnade på ett par album från början till slut var jag redan vuxen och med allt annat jag hade hört fram tills då kändes Kiss som flera steg bakåt. Om jag varit 11 så kanske...
Geten- Profeten Geten
- Antal inlägg : 4777
Geten skrev:Under förutsättning att ni inte började lyssna på Kiss när ni var barn eller tonåringar är det någon här som tycker bandet är bra? För ur mitt perspektiv har Kiss ett större nostalgiskt värde (som jag saknar) än ett musikaliskt. Med andra ord så tycker jag inte musiken är särskilt bra. När jag till slut lyssnade på ett par album från början till slut var jag redan vuxen och med allt annat jag hade hört fram tills då kändes Kiss som flera steg bakåt. Om jag varit 11 så kanske...
Jag ser KISS inte helt på samma sätt som när jag började lyssna på dem, det är ju klart. Men intressant tanke, fastnar man för något tidigt så brukar det följa med hela livet för det mesta. Kan dock säga att min morsa som blir 49 i år har börjat gilla KISS mer och mer, inte för att hon är nostalgisk utan för att hon gillar det.
Finns vissa band jag gillade förr men inte är så mycket för nu för tiden, men tycker fortfarande att musiken är bra.
KISS...de har ju gjort sina bra grejer. Något dåligt har jag inte hört för att jag inte har hört mycket. Gillade Alive III när jag var liten.
Sire-Nahvas- Fast Taker
- Antal inlägg : 2630
Var 4 år första gången jag hörde KISS. Blev såld på dem direkt... Gillar allt de gjort (fast 80-tals plattorna är ganska tråkiga). Har till och med varit utklädd till Ace på nån jävla maskerad på lekis...
Countess- Antal inlägg : 1265
Fint det, att vara Ace! Var något äldre då jag hörde KISS första gången, 14 tror jag att jag var. Tyckte I Was Made For Loving You var så jävla bra då men idag tycker jag den låten inte är en av deras bättre.
Varför ta den när vi har: Strutter, Deuce, Cold Gin, Black Diamond, Detroit Rock City, C´mon And Love Me, Love Gun, Calling Dr Love, Hard Luck Woman osv?
Varför ta den när vi har: Strutter, Deuce, Cold Gin, Black Diamond, Detroit Rock City, C´mon And Love Me, Love Gun, Calling Dr Love, Hard Luck Woman osv?
Min favoritlåt delat med Black Diamond.
F.ö sjukt black metal med ljusen i början.
braindead skrev:KISS är väll ändå inte hårdrock!?
Nehe? Vad är det då?
Stenberg- Antal inlägg : 1420
Kiss var nog det band som introducerade mig till hårdrock. Revenge var första plattan jag köpte för egna pengar vill jag minnas. Tycker fortfarande den är en av deras bästa!
Kiss har riktigt sköna låtar.
onlydennishot- Antal inlägg : 28
Carrion skrev:Min favoritlåt delat med Black Diamond.
Strutter är ju skön Var en kompis en gång som sa att den låten passade mig Visste inte om jag skulle ta det som en komplimang eller som att han tycker att jag är en bitch. Nåja.
Gäst- Gäst
Jag vet inte riktigt om några av Kiss låtar är till kvinnornas fördel. Samma med AC/DC.
Egentligen även den enda bra Kiss-låten sedan typ Creatures Of The Night.
Carrion skrev:Egentligen även den enda bra Kiss-låten sedan typ Creatures Of The Night.
Nehedu. Kiss har gjort ton med asball musik. Var medlem i Kiss army Sweden för några år sedan faktiskt.
Tartaros11- Antal inlägg : 166
Fast Kiss ska ju låta såhär.
Tartaros11 skrev:Carrion skrev:Egentligen även den enda bra Kiss-låten sedan typ Creatures Of The Night.
Nehedu. Kiss har gjort ton med asball musik. Var medlem i Kiss army Sweden för några år sedan faktiskt.
Tycker du verkligen att deras material mellan 1983-1989 är så fantastiskt? Brutalt mediokra skivor från ett en gång unikt band som sminkade av sig och blev vanliga. Elder- och Unmasked-plattorna är jävligt värdelösa de också.
"You Wanted the Best" från Psycho Circus är soft! Alla bandmedlemmar får göra sitt i denna hyllning till fansen. Här får de alla visa vilka sjuhelvetes pipor de har!
You wanted the best - YOU GOT THE BEST!
You wanted the best - YOU GOT THE BEST!
Amanethes- Antal inlägg : 42
Hyllning till fans är väl lite och ta i. Gissar mer på att fansen ska känna sig privilegierade över att Kiss finns och att de kan köpa deras musik. "You Wanted The Best" är ju inte riktigt den mest ödmjuka titeln på en låt som bandet tycker att de är.
Nå vad tycker ni om deras nya album Monster?
Har lyssnat igenom den nu på spotify och tycker den är riktigt bra, mycket bättre än Sonic Boom.
Har lyssnat igenom den nu på spotify och tycker den är riktigt bra, mycket bättre än Sonic Boom.
Likvärdig med Sonic Boom men det har ju inte släppts en Kiss-platta sedan Love Gun så man behöver inte förvänta sig förmycket.
Stanley måste fan lägga ner sina "yeah" i låtarna...
Stanley måste fan lägga ner sina "yeah" i låtarna...
Jag har börjat köpa på mig plattor med Kiss (har nu 11 av 20) för att vara ordentligt inlyssnad till SRF och det verkar vara mycket upp och ner genom karriären.
Favoriterna hittills är Unmasked och Crazy Nights.
Favoriterna hittills är Unmasked och Crazy Nights.
Sire-Nahvas- Fast Taker
- Antal inlägg : 2630
Sida 1 av 2 • 1, 2
Metalforum Exiles :: Musik :: Hårdrock
Sida 1 av 2
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet