Metalforum Exiles
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Psykadelisk Black Metal/Post-Rock/Shoegaze/Ambient

3 posters

Gå ner

Psykadelisk Black Metal/Post-Rock/Shoegaze/Ambient Empty Psykadelisk Black Metal/Post-Rock/Shoegaze/Ambient

Inlägg av Nightbringer ons 3 feb - 19:56:55

Exempel på band:
Alcest
Amesoeurs
Les Discrets
Austere
Sorgeldom
Nyctalgia
Urfaust
Vision Éternel
Heretoir
Ethereal Beauty
Shyy
Soliness
Lantlôs

Diskutera!


Senast ändrad av Nightbringer den ons 3 feb - 19:59:01, ändrad totalt 1 gång
Nightbringer
Nightbringer

Antal inlägg : 85
Join date : 10-02-03
Age : 33
Ort : Ängelholm

http://www.myspace.com/inandabovemen

Till överst på sidan Gå ner

Psykadelisk Black Metal/Post-Rock/Shoegaze/Ambient Empty Sv: Psykadelisk Black Metal/Post-Rock/Shoegaze/Ambient

Inlägg av Angelgrinder ons 3 feb - 19:58:07

Som sagt, gillar Amesoeurs när Audrey sjunger. Iallafall på fullängdaren, låtarna på EPn med Neige bakom micken är jävligt bra.
Angelgrinder
Angelgrinder

Antal inlägg : 28
Join date : 10-02-02
Ort : Lund

Till överst på sidan Gå ner

Psykadelisk Black Metal/Post-Rock/Shoegaze/Ambient Empty Sv: Psykadelisk Black Metal/Post-Rock/Shoegaze/Ambient

Inlägg av Vitus ons 3 feb - 20:05:26

tråd flyttad // your friendly neighbourhood Vitusman
Vitus
Vitus
Sloth Warrior
Sloth Warrior

Antal inlägg : 3482
Join date : 10-01-31
Age : 32
Ort : Rydaholm

http://www.last.fm/user/public_library

Till överst på sidan Gå ner

Psykadelisk Black Metal/Post-Rock/Shoegaze/Ambient Empty Sv: Psykadelisk Black Metal/Post-Rock/Shoegaze/Ambient

Inlägg av Nightbringer ons 3 feb - 20:06:11

Jag älskar verkligen bandet, tycker dock att deras fullängdare var svag i jämförelse med Ep:n. Fruktansvärt bra, men inte i samma klass som de första låtarna, som enligt mig är bland det bästa jag någonsin hört. Framförallt "Bonheur Amputé" cirkulerar aktivt i min spelningslistor.

Jag avgudar Neige's sång, både rensång och "harsh vocals", och speciellt i kombination med Audrey's sång blir det helt ultimat.

Blev dock lite ställd när jag hörde att Neige börjat med harsh vocals igen på splitten som Alcest gjorde med Les Discrets. Det var bra som fan, men det var otroligt mycket Amesoeurs över det. Åtminstone i "Percées De Lumière". Hade hoppats på att han skulle fortsätta med "Souvanirs d'Un Autre Monde"-soundet.
Nightbringer
Nightbringer

Antal inlägg : 85
Join date : 10-02-03
Age : 33
Ort : Ängelholm

http://www.myspace.com/inandabovemen

Till överst på sidan Gå ner

Psykadelisk Black Metal/Post-Rock/Shoegaze/Ambient Empty Sv: Psykadelisk Black Metal/Post-Rock/Shoegaze/Ambient

Inlägg av Angelgrinder ons 3 feb - 20:08:25

Inget fel på Neiges sång i sig, men jag tycker inte att låtarna på s/tn där han sjunger håller måttet. Isåfall är Alcests nya låtar mycket bättre enligt mig. Blev också förvånad över att dom lät så pass mycket Amesoeurs, vilket både är trevligt och sorgligt. Amesoeurs var ett jäkla band, men Alcests Souvenirssound var ju inte fy skam heller.

Ska även bli intressant att se vad Audrey kan åstadkomma tillsammans med Non som spelade i Lifelover tidigare.
Angelgrinder
Angelgrinder

Antal inlägg : 28
Join date : 10-02-02
Ort : Lund

Till överst på sidan Gå ner

Psykadelisk Black Metal/Post-Rock/Shoegaze/Ambient Empty Sv: Psykadelisk Black Metal/Post-Rock/Shoegaze/Ambient

Inlägg av Nightbringer ons 3 feb - 20:14:01

Kändes på något sätt som att Amesoeurs sound blev en del av Alcest efter att Amesoeurs lagts ner. Både på gott och ont antar jag.
"Souvenirs d'Un Autre Monde" är, enligt mig, en av få skivor som verkligen är total perfektion. Finns verkligen inte ord för den.

Jasså, hon har hittat ett nytt band till slut? Har du någon hemsidelänk?
Nightbringer
Nightbringer

Antal inlägg : 85
Join date : 10-02-03
Age : 33
Ort : Ängelholm

http://www.myspace.com/inandabovemen

Till överst på sidan Gå ner

Psykadelisk Black Metal/Post-Rock/Shoegaze/Ambient Empty Sv: Psykadelisk Black Metal/Post-Rock/Shoegaze/Ambient

Inlägg av Angelgrinder ons 3 feb - 20:18:27

Verkar som det. Jo, den är helt underbar.


Ingen hemsida vad jag vet. Det var tal om att hon skulle upp till Norden och spela in i december, får se om det kommer några nyheter om det snart. Förhoppningsvis blir det bra grejer.
Angelgrinder
Angelgrinder

Antal inlägg : 28
Join date : 10-02-02
Ort : Lund

Till överst på sidan Gå ner

Psykadelisk Black Metal/Post-Rock/Shoegaze/Ambient Empty Sv: Psykadelisk Black Metal/Post-Rock/Shoegaze/Ambient

Inlägg av Angelgrinder ons 3 feb - 20:29:50

Hm, efter att Non lämnade Lifelover verkar han ha tagit bort sin Myspace-sida och all information om projektet med Audrey är borta.
Angelgrinder
Angelgrinder

Antal inlägg : 28
Join date : 10-02-02
Ort : Lund

Till överst på sidan Gå ner

Psykadelisk Black Metal/Post-Rock/Shoegaze/Ambient Empty Sv: Psykadelisk Black Metal/Post-Rock/Shoegaze/Ambient

Inlägg av Nightbringer ons 3 feb - 21:09:46

Aha, segt, men ok!
Bara till att hålla ögonen öppna då...

Har du lyssnat på något av de andra banden som jag nämnt ovan förresten?
Nightbringer
Nightbringer

Antal inlägg : 85
Join date : 10-02-03
Age : 33
Ort : Ängelholm

http://www.myspace.com/inandabovemen

Till överst på sidan Gå ner

Psykadelisk Black Metal/Post-Rock/Shoegaze/Ambient Empty Sv: Psykadelisk Black Metal/Post-Rock/Shoegaze/Ambient

Inlägg av Angelgrinder ons 3 feb - 21:12:46

Austere och Lantlôs har jag hört lite grann. Bra grejer det med.
Angelgrinder
Angelgrinder

Antal inlägg : 28
Join date : 10-02-02
Ort : Lund

Till överst på sidan Gå ner

Psykadelisk Black Metal/Post-Rock/Shoegaze/Ambient Empty Sv: Psykadelisk Black Metal/Post-Rock/Shoegaze/Ambient

Inlägg av Nightbringer ons 3 feb - 21:17:52

Riktigt bra band bägge två! Riktigt awesome att Neige sjunger på Lantlôs kommande fullängdare. Har hört en låt därifrån, och det låter riktigt grymt!
Lite surt dock att skivan är så fruktansvärt försenad. Tror inte att de har kommit upp med något release datum för den ens.

Rekommenderar att du kollar upp en splitskiva som heter "The World Comes To An End In The End Of A Journey". Innehåller 6 olika (tämligen okända) band, som lirar just sådan musik som tråden hänvisar till.

Finns för nerladdning lite här och där. Tror inte att den släppts i fysiskt format.
Nightbringer
Nightbringer

Antal inlägg : 85
Join date : 10-02-03
Age : 33
Ort : Ängelholm

http://www.myspace.com/inandabovemen

Till överst på sidan Gå ner

Psykadelisk Black Metal/Post-Rock/Shoegaze/Ambient Empty Sv: Psykadelisk Black Metal/Post-Rock/Shoegaze/Ambient

Inlägg av Angelgrinder ons 3 feb - 21:25:19

Tack för tipset, drar ner den nu.
Angelgrinder
Angelgrinder

Antal inlägg : 28
Join date : 10-02-02
Ort : Lund

Till överst på sidan Gå ner

Psykadelisk Black Metal/Post-Rock/Shoegaze/Ambient Empty Sv: Psykadelisk Black Metal/Post-Rock/Shoegaze/Ambient

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet