King Diamond & Black Rose
+3
Scullicon
Carrion
Evilkillerrrrrr
7 posters
Metalforum Exiles :: Musik :: Hårdrock
Sida 1 av 1
King Diamond & Black Rose
Alltså, jag måste bara tipsa om Black Rose som var King Diamonds första band innan Mercyful Fate, under sent 70-tal till tidigt 80-tal.
De spelade in en rehearsal-skiva 1981, fast den släpptes inte förrän 20 år senare under King Diamonds fana. "A night of rehearsal - 20 years ago".
Detta är mer hårdrock än "metal" och skiljer sig från King Diamond/Mercyful Fate rätt mycket. Så om ni mot förmodan inte har kollat in den här skivan så länkar jag nedan:
Hela skivan i följd:
https://www.youtube.com/watch?v=18P-R8shAXY&feature=BFa&list=PLAB79D49E0D623B88&index=1
Första låten:
Innehåller även en cover på RADAR LOVE av Golden Earring, och frågan är om inte covern är bättre?
Mycket nöje!
De spelade in en rehearsal-skiva 1981, fast den släpptes inte förrän 20 år senare under King Diamonds fana. "A night of rehearsal - 20 years ago".
Detta är mer hårdrock än "metal" och skiljer sig från King Diamond/Mercyful Fate rätt mycket. Så om ni mot förmodan inte har kollat in den här skivan så länkar jag nedan:
Hela skivan i följd:
https://www.youtube.com/watch?v=18P-R8shAXY&feature=BFa&list=PLAB79D49E0D623B88&index=1
Första låten:
Innehåller även en cover på RADAR LOVE av Golden Earring, och frågan är om inte covern är bättre?
Mycket nöje!
Evilkillerrrrrr- Antal inlägg : 81
Sv: King Diamond & Black Rose
Hela den skivan är fantastisk! Kill For Fun!
Kan inte låta mer Alice Cooper än såhär!
Kan inte låta mer Alice Cooper än såhär!
Carrion- Antal inlägg : 5778
Den e förbannat härlig, var dock ett tag jag lyssna igenom den, får ta o göra de igen.
Scullicon- Antal inlägg : 1392
Den är en riktig feelgood-skiva alltså! Samtidigt som den är så jävla hård stundtals.
Du vet vad jag tycker om denna plattan redan! Asbra och asskönt album helt enkelt.
Gäst- Gäst
Satt just och väntade på att du skulle svara!
Ashärlig rakt igenom. den jäkla melodin på locked up in the snow liksom!
Redigt härlig melodi är det ja, skön som fan. Är inte inlyssnad på Black Rose annars. Känns jävligt Deep Purple-ish.
Monoliten- Grand Bear Sebiwalrus Whiskyguzzler I
- Antal inlägg : 5700
Helt genialt!
Hammerheart- The Banhammer
- Antal inlägg : 4278
Nog för att tråden verkar ha dött lite men kom på Brats också som han körde ett tag med pre-Mercyful Fate-medlemmar. Har bara hört ett par enstaka låtar så har ingen stor koll. Har egentligen noll koll på kungens stolleprov innan MF/KD men det jag vet om Brats är att det var mer åt punkhållet. Om jag minns rätt var Brats för Black rose, men om det är samma band/line-up är jag osäker på. Får gå till biblan och läsa, m.a.o Metal Archives
MetalManiac87- Antal inlägg : 88
brats är helt okej grejer men inget jag återvänder till mycket. i alla fall inte deras fullängdare. demon ifrån 81 är fanimej grejer dock.
Liknande ämnen
» King Diamond
» Skinnjacka tradera, signerad King Diamond Manowar
» Minions - Soulmirror with feat Mike Wead (King Diamond)
» The Red King bytes!
» Floyd Rose stall till salu
» Skinnjacka tradera, signerad King Diamond Manowar
» Minions - Soulmirror with feat Mike Wead (King Diamond)
» The Red King bytes!
» Floyd Rose stall till salu
Metalforum Exiles :: Musik :: Hårdrock
Sida 1 av 1
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet