Esoteric
5 posters
Metalforum Exiles :: Musik :: Doom Metal
Sida 1 av 1
Esoteric
Fan ta dessa britter, de trollbinder mig så jävla hårt att det finns fan inte. Sitter och loopar första 5 minuterna på Creation (Through Destruction) just nu. Maken till atmosfär vetefan om jag varit med om nästan. Återigen, Pink Floyd möter Thergothon i ett kontrollerat kaos av drömlandskap och apatiskt jävla helvete. Med världens bästa growlare inslängd i allt.
Jag tjatar om dem hela tiden, Atlas älskar dem också såvitt jag vet, men vafan, är det någon mer som dyrkar? Träd fram och borsta av skorna för djävulen.
Ett av de band jag älskar mest som jag förstår mig på minst, de växer hela tiden alltså, den enda skivan jag fullt ut har utforskat och greppat nått sånär är The Maniacal Vale, vilken är en av mina favoritplattor nånsin. När jag lyssnar på dem måste jag lyssna på en låt, sen spela den låten direkt igen minst en gång till innan jag kan gå vidare, det är så jävla mycket att ta in att det är galet.
Aldrig hört dem förut? Klicka här
Jag tjatar om dem hela tiden, Atlas älskar dem också såvitt jag vet, men vafan, är det någon mer som dyrkar? Träd fram och borsta av skorna för djävulen.
Ett av de band jag älskar mest som jag förstår mig på minst, de växer hela tiden alltså, den enda skivan jag fullt ut har utforskat och greppat nått sånär är The Maniacal Vale, vilken är en av mina favoritplattor nånsin. När jag lyssnar på dem måste jag lyssna på en låt, sen spela den låten direkt igen minst en gång till innan jag kan gå vidare, det är så jävla mycket att ta in att det är galet.
Aldrig hört dem förut? Klicka här
Monoliten- Grand Bear Sebiwalrus Whiskyguzzler I
- Antal inlägg : 5700
Sv: Esoteric
Sålde mina Esoteric till Atlas.
Geten- Profeten Geten
- Antal inlägg : 4777
Det lilla jag hört har gillats. Mest lyssnat på The Maniacal Vale.
Carrion- Antal inlägg : 5778
Geten skrev:Sålde mina Esoteric till Atlas.
Eviscerator skrev:Sålde min Esoteric till Sebban.
Busgrabbar.
Fan Carrion, lägg i backen och ta ett album i taget, finns så mycket godbitar på vägen att det är galet.
Monoliten- Grand Bear Sebiwalrus Whiskyguzzler I
- Antal inlägg : 5700
Gillar dem som fan. orkar inte skriva så mycket mer just nu...
Countess- Antal inlägg : 1265
Pappa Doom skrev:Geten skrev:Sålde mina Esoteric till Atlas.Eviscerator skrev:Sålde min Esoteric till Sebban.
Busgrabbar.
Fan Carrion, lägg i backen och ta ett album i taget, finns så mycket godbitar på vägen att det är galet.
Ja, jag ska!
Kommer kolla in dem på riktigt nu i veckan.
Carrion- Antal inlägg : 5778
Jag har haft mina djupdykningar i The Manical Vale. Och den spelar jag ganska flitigt när jag vill dra ner på tempot i mitt lyssnande.
Doom är inte riktigt min genre egenteligen, känns som jag saknar något som får andra att hålla hela inriktningen så nära hjärtat.
Men just Esoterics tyngd och framförallt atmosfär är i en klass för sig,
Kan vara att jag dyrkar den avgrundsdjupa stämma vocalisten har, den skulle göra Kerberos avundsjuk.
Men äldre album har jag inte satt tänderna i ordentligt ännu, bara lyssnat ytligt nån dag då och då.
Doom är inte riktigt min genre egenteligen, känns som jag saknar något som får andra att hålla hela inriktningen så nära hjärtat.
Men just Esoterics tyngd och framförallt atmosfär är i en klass för sig,
Kan vara att jag dyrkar den avgrundsdjupa stämma vocalisten har, den skulle göra Kerberos avundsjuk.
Men äldre album har jag inte satt tänderna i ordentligt ännu, bara lyssnat ytligt nån dag då och då.
Scullicon- Antal inlägg : 1392
Metalforum Exiles :: Musik :: Doom Metal
Sida 1 av 1
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet