Metalforum Exiles
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Icewind Dale II

3 posters

Gå ner

Icewind Dale II Empty Icewind Dale II

Inlägg av Countess mån 2 maj - 19:25:37

Jag kan nog säga att detta är det bästa spelet jag någonsin spelat...
D&D's Forgotten Realms baserat spel där man börjar i hamnstaden Targos och upptäcker snart att goblins har invaderat staden. Ju längre man kommer i spelet avslöjas mer och mer och (ganska uppenbart) är det ju något större än goblins och orcher som invaderar.
Man spelar en grupp på max 6 personer men man kan spela mindre (jag föredrar 3). Karaktärerna skapar man själv eller så kan man välja redan färdiga arketyper med lite olika färdigheter. Man blir också olikt bemött beroende vilken ras man är. T.ex en Chaotic Evil Dark Elf är verkligen inte särskilt välkommet i de flesta byar... Dock kan man skrämma folk till diverse saker (om man är ond) t.ex om man gjort ett uppdrag kan man få ut mer belöning eller om man vill få en att berätta saker kan man skrämma sig till det. Så spelupplevelsen varierar väldigt mycket beroende på vilka val man gjort i karaktärsskapandet.

Riktigt svårt spel och om man tabbar sig (med stats och sådant) kan det stå en dyrt. Till och med så att man får börja om. Det kräver mycket tålamod! Man kan också byta svårighetsgrad under spelets gång, rekommenderar dock inte detta eftersom om man är på en riktigt svår fight och tillslut byter till easy eller medium så blir det att man gör det mer och mer och då klarar man inte av den svårare svårighetsgraden/graderna eftersom ens gear inte håller måttet (ju svårare man kör desto bättre är grejorna man får).

Det är typ ett bräd RPG fast på datorn så om man är intresserad av sånt rekommenderar jag detta varmt!

Någon annan här som spelar/spelat?
Countess
Countess

Antal inlägg : 1265
Join date : 10-05-04
Age : 30
Ort : Under eken

Till överst på sidan Gå ner

Icewind Dale II Empty Sv: Icewind Dale II

Inlägg av Geten tis 3 maj - 8:31:16

Spelat det vid ett par tillfällen. Brukar alltid sluta efter ett par-tre kapitel för det är så jäkla upprepande. Tröttsamt spelupplägg.
Geten
Geten
Profeten Geten

Antal inlägg : 4777
Join date : 10-02-01
Ort : In the basement of St. Jerome's

Till överst på sidan Gå ner

Icewind Dale II Empty Sv: Icewind Dale II

Inlägg av Svullet_Rektum tis 3 maj - 12:25:17

Lirade det (eller ettan, minns inte) för ett bra tag sedan. Föredrar Baldur's Gate-spelen som är i princip samma grej fast mer RPG. ID är mer hack 'n slash och för det så finns det bättre spel.
Svullet_Rektum
Svullet_Rektum
Svullom Rektorum Absurdum

Antal inlägg : 4534
Join date : 10-02-04
Age : 35
Ort : Wastelands

Till överst på sidan Gå ner

Icewind Dale II Empty Sv: Icewind Dale II

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet