Hell - Human Remains
4 posters
Sida 1 av 1
Hell - Human Remains
Ptja, eftersom denna platta nästan fått stämpeln Second Coming of (anti-)Christ i heavy metal-kretsar 2011 (vad gäller comebacker) kan vi väl prata om den här också nu när den släppts och har läckt.
Min spontana tanke nu när jag lyssnar för första gången är NWOBHM möter Rhapsody. Riffen är definitivt NWOBHM men de lägger in ostiga detaljer som pseudokörer och keyboards. Sen att det ska vara så dramatiskt också. Väldigt Rhapsody/euro power metal det. Lägg sedan till den numera trendiga sataniska/ockulta imagen och jag förstår varför Nuclear Blast ville satsa på Hell och varför bandet kanske får lite framgångar till slut.
Men jag hatar inte. Produktionen är tråkigt modern men den kan jag vänja mig vid. Verkar finnas flera fina riff här och det är annars så töntigt att det (kanske) blir tufft! Intressantare än Satan's Host i vilket fall som helst.
Tanka ner nu och ge mig en åsikt.
Min spontana tanke nu när jag lyssnar för första gången är NWOBHM möter Rhapsody. Riffen är definitivt NWOBHM men de lägger in ostiga detaljer som pseudokörer och keyboards. Sen att det ska vara så dramatiskt också. Väldigt Rhapsody/euro power metal det. Lägg sedan till den numera trendiga sataniska/ockulta imagen och jag förstår varför Nuclear Blast ville satsa på Hell och varför bandet kanske får lite framgångar till slut.
Men jag hatar inte. Produktionen är tråkigt modern men den kan jag vänja mig vid. Verkar finnas flera fina riff här och det är annars så töntigt att det (kanske) blir tufft! Intressantare än Satan's Host i vilket fall som helst.
Tanka ner nu och ge mig en åsikt.
Geten- Profeten Geten
- Antal inlägg : 4777
Sv: Hell - Human Remains
Får väl, som du säger, ta och tanka ner innan jag ger min åsikt.
Utifrån singeln som kom ut med musikvideo förut har jag redan posterat min åsikt, men hela plattan så vettefan ännu.
Utifrån singeln som kom ut med musikvideo förut har jag redan posterat min åsikt, men hela plattan så vettefan ännu.
Missat denna tråd.
Produktionen är FUBAR. Låtarna är riktigt bra men känns som om de lagt på alldeles för mycket detaljer på dem. Helt klart köpvärd!
Fint omslag.
Fyfan för priset på vinylen, runt ca 400kr!!
Såååå bra är den inte.
Produktionen är FUBAR. Låtarna är riktigt bra men känns som om de lagt på alldeles för mycket detaljer på dem. Helt klart köpvärd!
Fint omslag.
Fyfan för priset på vinylen, runt ca 400kr!!
Såååå bra är den inte.
Carrion- Antal inlägg : 5778
tjackade trippelvinylen för ett bra tag sen och visst är det en toppenplatta sjukt dyr och knappast värd priset, men det är ett snyggt omslg alla låtar är inte svinbra, men genomsnittet är väll 8,5 skulle jag ge det
Nirusu666- Antal inlägg : 23
Liknande ämnen
» Ov Hell
» Hell's Pleasure 2011 (22-24:e Juli)
» Trench Hell, Die Hard, Goatsodomizer
» Amon Amarth, Carcass och Hell gör sverigespelningar i vinter
» The Sign of Hell Tour 2011 Gorgoroth, Vader.mm
» Hell's Pleasure 2011 (22-24:e Juli)
» Trench Hell, Die Hard, Goatsodomizer
» Amon Amarth, Carcass och Hell gör sverigespelningar i vinter
» The Sign of Hell Tour 2011 Gorgoroth, Vader.mm
Sida 1 av 1