Metalforum Exiles
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Stay Strong - Svenskt metalcore band

+2
Svullet_Rektum
kairherous
6 posters

Gå ner

Stay Strong - Svenskt metalcore band Empty Stay Strong - Svenskt metalcore band

Inlägg av kairherous tor 26 maj - 19:28:58

Vi heter då Stay strong och har nyligen varit i studion och spelat in 2 låtar: A toast for the Friends worth keeping och If I die tonight, your name will be my last word. dom finns att lyssna på:
https://www.facebook.com/staystrongswe?sk=app_178091127385
och för er som inte har facebook:
http://www.myspace.com/staystrongswe

lyssna gärna och ge kritik! vad är bra, vad kan bli bättre?
tack!

kairherous

Antal inlägg : 5
Join date : 11-05-26

Till överst på sidan Gå ner

Stay Strong - Svenskt metalcore band Empty Sv: Stay Strong - Svenskt metalcore band

Inlägg av Svullet_Rektum tor 26 maj - 19:50:50

Rätt charmigt. Jobba på era individuella färdigheter så kan det bara bli bättre! Materialet är det inget fel på.
Svullet_Rektum
Svullet_Rektum
Svullom Rektorum Absurdum

Antal inlägg : 4534
Join date : 10-02-04
Age : 34
Ort : Wastelands

Till överst på sidan Gå ner

Stay Strong - Svenskt metalcore band Empty Sv: Stay Strong - Svenskt metalcore band

Inlägg av savopipo tor 26 maj - 21:37:06

Kompetent! Detta kommer min fru att gilla. Jag skall spela det för henne när jag får tillfälle. Det påminner mig om Sunrise Avenue eller va dem heter finnarna. Som sagt kompetent, väl genomfört, gediget hantverk men på minussidan för undertecknad är fjollighetsfaktorn lite för hög ... tänk Gyllene Tider med dist. Nu har ju inte det någon betydelse för jag kan inte tänka mig att jag är eran publik så kör ert race och det kommer garanterat att bli bra. En sak bara ... skrota growlet. Finns ingen anledning tycker jag det är bra som det är utan.
savopipo
savopipo

Antal inlägg : 237
Join date : 11-04-14
Age : 56

http://tystnad.bandcamp.com

Till överst på sidan Gå ner

Stay Strong - Svenskt metalcore band Empty Sv: Stay Strong - Svenskt metalcore band

Inlägg av Sire-Nahvas fre 27 maj - 8:27:16

kairherous skrev:vad kan bli bättre?
valet av genre
kairherous skrev:tack
varsågod
Sire-Nahvas
Sire-Nahvas
Fast Taker
Fast Taker

Antal inlägg : 2630
Join date : 10-02-02
Age : 32
Ort : Örebro

Till överst på sidan Gå ner

Stay Strong - Svenskt metalcore band Empty Sv: Stay Strong - Svenskt metalcore band

Inlägg av Monoliten fre 27 maj - 11:02:43

Fan va tråkig du är Kalle. Nu lirar de metalcore och de kör på det, ge konstruktiv kritik på den musik de lirar eller knip igen alltså, fler såna inlägg från folket raderas utan pardon.
Monoliten
Monoliten
Grand Bear Sebiwalrus Whiskyguzzler I
Grand Bear Sebiwalrus Whiskyguzzler I

Antal inlägg : 5700
Join date : 10-01-30
Age : 35
Ort : Vermelandia

Till överst på sidan Gå ner

Stay Strong - Svenskt metalcore band Empty Sv: Stay Strong - Svenskt metalcore band

Inlägg av Svullet_Rektum fre 27 maj - 11:04:38

Håller med.
Svullet_Rektum
Svullet_Rektum
Svullom Rektorum Absurdum

Antal inlägg : 4534
Join date : 10-02-04
Age : 34
Ort : Wastelands

Till överst på sidan Gå ner

Stay Strong - Svenskt metalcore band Empty Sv: Stay Strong - Svenskt metalcore band

Inlägg av Monoliten fre 27 maj - 11:09:23

Xemtoth skrev:Känner att jag inte kan ge någon riktig kritik på grund av att jag avskyr sån här musik, så jag säger inget.

Då behöver du heller inte skriva något. Eftersom du inte säger något. Tar bort inlägget.

Fan va det känns som strandmusik på nått sätt, i alla fall första låten, jag gillar gitarrerna och trummorna alltså, sången funkar, rätt speciell röst också, growlet känns lite malplacerat, tror det skulle vara bättre med bara rensång. Vanligtvis brukar sån här musik få mig att må askasst på ett dåligt sätt, men sången och produktionen är så jävla charmig att det funkar.


Senast ändrad av Pappa Doom den fre 27 maj - 11:18:45, ändrad totalt 2 gånger
Monoliten
Monoliten
Grand Bear Sebiwalrus Whiskyguzzler I
Grand Bear Sebiwalrus Whiskyguzzler I

Antal inlägg : 5700
Join date : 10-01-30
Age : 35
Ort : Vermelandia

Till överst på sidan Gå ner

Stay Strong - Svenskt metalcore band Empty Sv: Stay Strong - Svenskt metalcore band

Inlägg av Monoliten fre 27 maj - 11:17:51

Sire-Nahvas skrev:radera mitt inlägg då också i så fall + detta osv + lite till så att tråden KANSKE blir något vettigt

Nej det första står som en mall/skylt/varning eller vad man ska säga.

SÅ NI SOM INTE HAR NÅGOT ATT SÄGA FÖRUTOM ATT NI INTE GILLAR DEN GENRE DE SPELAR KAN KNIPA IGEN. Mer kärlek på jorden för fan.
Monoliten
Monoliten
Grand Bear Sebiwalrus Whiskyguzzler I
Grand Bear Sebiwalrus Whiskyguzzler I

Antal inlägg : 5700
Join date : 10-01-30
Age : 35
Ort : Vermelandia

Till överst på sidan Gå ner

Stay Strong - Svenskt metalcore band Empty Sv: Stay Strong - Svenskt metalcore band

Inlägg av Hammerheart sön 29 maj - 17:53:25

Hahaha, Kalle! Låser denna tråd och skickar den åt helvete.
Hammerheart
Hammerheart
The Banhammer

Antal inlägg : 4278
Join date : 10-02-05
Ort : Kristianstad/Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Stay Strong - Svenskt metalcore band Empty Sv: Stay Strong - Svenskt metalcore band

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet