SWANS
5 posters
Metalforum Exiles :: Musik :: Chillout
Sida 1 av 1
SWANS
Ett band jag ännu inte riktigt kommit till full förståelse för, men jag känner att jag är på god väg.
Favoritalbum? Favoritlåtar? Favoritperiod? Är livet roligt? Osv. Vad borde man lyssna på och vad borde man inte, helt enkelt?
Favoritalbum? Favoritlåtar? Favoritperiod? Är livet roligt? Osv. Vad borde man lyssna på och vad borde man inte, helt enkelt?
Gäst- Gäst
Sv: SWANS
Make way for slothmachine.
Geten- Profeten Geten
- Antal inlägg : 4777
Det lilla jag hört med Swans gillar jag. Ska lyssna in mig mer på dem.
Dock så har jag lyssnat igenom Children Of God. Den tycker jag är riktigt bra men som sagt, enda skivan jag hört helt.
Dock så har jag lyssnat igenom Children Of God. Den tycker jag är riktigt bra men som sagt, enda skivan jag hört helt.
Carrion- Antal inlägg : 5778
Nu skulle jag säkert kunna skriva en uppsats om jag orkade.
Personligen uppskattar jag alla deras perioder, även om vissa är lite ojämnare.
Favoritplattor:
Body to Body, Job to Job
Första plattan jag lyssande in mig på har jag för mig. Detta är en samling med tidiga studio- och liveinspleningar samt kassettloopar från 1982-1985. Föredrar många versioner av låtarna på denna före de som finns på fullängdarna. Här kan man höra svanarna när de var som bäst under sin tidiga vråltunga period.
Greed/Holy Money
Tvillingskivorna (återsläppta på en och samma senare) där Jarboe för första gången kom in i bilden för att bidra med sång och keyboardhamrande. Det tidiga kaotiska soundet har tonats ner lite för att ge plats åt lite mer atmosfär. Senare på Children of God överdrev de grejen lite, men här är det perfekt. Om jag skulle vara tvungen att välja en favoritplatta är det kanske denna. Tog mig dock längst tid att uppskatta fullt ut.
Soundtracks for the Blind
Sista fullängdaren innan återföreningen 2010. Subtil skiva, nästan som post-rock ibland. Ambientbaserad kanske man kan säga, men ändå väldigt varierad. Den kryper sig inpå som en cancersvulst istället för den där släggan man fick i ansiktet tidigare.
Personligen uppskattar jag alla deras perioder, även om vissa är lite ojämnare.
Favoritplattor:
Body to Body, Job to Job
Första plattan jag lyssande in mig på har jag för mig. Detta är en samling med tidiga studio- och liveinspleningar samt kassettloopar från 1982-1985. Föredrar många versioner av låtarna på denna före de som finns på fullängdarna. Här kan man höra svanarna när de var som bäst under sin tidiga vråltunga period.
Greed/Holy Money
Tvillingskivorna (återsläppta på en och samma senare) där Jarboe för första gången kom in i bilden för att bidra med sång och keyboardhamrande. Det tidiga kaotiska soundet har tonats ner lite för att ge plats åt lite mer atmosfär. Senare på Children of God överdrev de grejen lite, men här är det perfekt. Om jag skulle vara tvungen att välja en favoritplatta är det kanske denna. Tog mig dock längst tid att uppskatta fullt ut.
Soundtracks for the Blind
Sista fullängdaren innan återföreningen 2010. Subtil skiva, nästan som post-rock ibland. Ambientbaserad kanske man kan säga, men ändå väldigt varierad. Den kryper sig inpå som en cancersvulst istället för den där släggan man fick i ansiktet tidigare.
slothmachine- Antal inlägg : 194
Frasse Swahns?
Hammerheart- The Banhammer
- Antal inlägg : 4278
Jag har svårt för låtarna med Jarboe på sång, det är nog mitt största "problem" med bandet. Soundtracks For The Blind är förmodligen plattan jag fastnat mest för hittills, Helpless Child och The Sound framförallt då LIKSOM.
Tycker det är svårt att jämföra deras nya "senare" grejer med deras tidiga, i princip som två olika band.
Vad tycker du om The Great Annihilator samt Various Failures (i och för sig en compilation) Slothmachine?
Tycker det är svårt att jämföra deras nya "senare" grejer med deras tidiga, i princip som två olika band.
Vad tycker du om The Great Annihilator samt Various Failures (i och för sig en compilation) Slothmachine?
Gäst- Gäst
Jag kan erkänna att jag alltid skippar Blood On Your Hands med Jarboe.
Various Failures innehåller mycket av det bättre materialet från deras svagaste period där runt 1989-1992 (The Burning World, White Light From the Mouth of Infinity, Love of Life). De hävde ur sig många bra låtar men skivorna i sig var väl rätt ojämna ibland.
The Great Annihilator är en stabil platta helt enkelt.
Various Failures innehåller mycket av det bättre materialet från deras svagaste period där runt 1989-1992 (The Burning World, White Light From the Mouth of Infinity, Love of Life). De hävde ur sig många bra låtar men skivorna i sig var väl rätt ojämna ibland.
The Great Annihilator är en stabil platta helt enkelt.
Har folket på forumet verkligen inget mer att säga om detta bandet? Vad tycker Geten egentligen? Hur många har hört talas om bandet men orkar inte kolla in det? Vem ogillar det rentav?
Kom igen.
Kom igen.
Gäst- Gäst
Lyssnade på Filth härom kvällen och jävlar vad köttigt det var!
Har en hel del att kolla in så jag kan inte bidra med mer för tillfället.
Har en hel del att kolla in så jag kan inte bidra med mer för tillfället.
Carrion- Antal inlägg : 5778
Några livevideos att avnjuta till eftermiddagskaffet.
Bara lyssnat på White Light from the Mouth of Infinity och Swans Are Dead och båda tråkade ut mig rätt så rejält. Nån dag ska jag ge mig på det tidiga men allt har sin tid och Swans får vänta.Eviscerator skrev:Vad tycker Geten egentligen?
Geten- Profeten Geten
- Antal inlägg : 4777
Vad glad jag blev av filmerna som länkades ovan. Tackar
patologen- Antal inlägg : 365
Metalforum Exiles :: Musik :: Chillout
Sida 1 av 1
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet