Slayer
+7
Antagonist
EddieTheHead1989
Bestial Death
MetalManiac87
Sictorment
Atlas Musclecore
Carrion
11 posters
Sida 1 av 1
Slayer
Ja en tråd om Slayer fattas.
Show No Mercy, Haunting The Chapel, Hell Awaits, Reign In Blood, South Of Heaven och Seasons In The Abyss är det bästa de släppt.
Favoritskivan från den perioden varierar så jag orkar inte bestämma mig längre.
Live Undead verkar inte vara live men Decade Of Aggression är en riktigt bra liveplatta.
Dock så gillar jag inte perioden mellan 1994 och 2001. God Hates Us All och Diabolus In Musica är skitdåliga. Divine Intervention är väl ganska ok men inget mer. Cover-skivan är bara tråkig.
Christ Illusion är däremot riktigt bra! Mer kvalitativa låtar där än på GHUA och DIM. World Painted Blood är helt ok just nu men jag har lyssnat alldeles för lite på den.
Bästa bandet på Big 4-konserten som var på Ullevi.
Om Jeff Hanneman inte skulle kunna komma tillbaka så tycker jag att Gary Holt skulle vara en väldigt trevlig ersättare. Vetefan dock om de skulle ersätta Jeff helt? Kanske inte egentligen.
Yes, synpunkter på vad som gillas/ogillas med Slayer, liveerfarenheter och dylikt.
Show No Mercy, Haunting The Chapel, Hell Awaits, Reign In Blood, South Of Heaven och Seasons In The Abyss är det bästa de släppt.
Favoritskivan från den perioden varierar så jag orkar inte bestämma mig längre.
Live Undead verkar inte vara live men Decade Of Aggression är en riktigt bra liveplatta.
Dock så gillar jag inte perioden mellan 1994 och 2001. God Hates Us All och Diabolus In Musica är skitdåliga. Divine Intervention är väl ganska ok men inget mer. Cover-skivan är bara tråkig.
Christ Illusion är däremot riktigt bra! Mer kvalitativa låtar där än på GHUA och DIM. World Painted Blood är helt ok just nu men jag har lyssnat alldeles för lite på den.
Bästa bandet på Big 4-konserten som var på Ullevi.
Om Jeff Hanneman inte skulle kunna komma tillbaka så tycker jag att Gary Holt skulle vara en väldigt trevlig ersättare. Vetefan dock om de skulle ersätta Jeff helt? Kanske inte egentligen.
Yes, synpunkter på vad som gillas/ogillas med Slayer, liveerfarenheter och dylikt.
Carrion- Antal inlägg : 5778
Sv: Slayer
De släppte en asbra platta, en hyfsad, och en intressant/hyfsad - resten är ointressant. Attributen på plattorna jag nämnde ovan är f.o.m. den första och tre framåt i kronologisk ordning.
Bara sett live en gång, 2009 eller vad det nu blir. Närde körde hela Reign in Blood. Det var en rätt så kass spelning, men då gillar inte jag större publiksamlingar heller. Fast allt blev inte sämre bara p.g.a. det - hela stageshowen, energin ifrån bandet och - kanske viktigast av allt - ljudet sög.
Sedan är väl jag ingen större thrashfantast, och eftersom jag verkar gilla dem mindre ju mer thrash de blev... Så, ja. Fan sitter och är pessimist.
Bara sett live en gång, 2009 eller vad det nu blir. Närde körde hela Reign in Blood. Det var en rätt så kass spelning, men då gillar inte jag större publiksamlingar heller. Fast allt blev inte sämre bara p.g.a. det - hela stageshowen, energin ifrån bandet och - kanske viktigast av allt - ljudet sög.
Sedan är väl jag ingen större thrashfantast, och eftersom jag verkar gilla dem mindre ju mer thrash de blev... Så, ja. Fan sitter och är pessimist.
Det tog mig ett tag att fastna för Slayer. Hörde God Hates Us All och Diabolus In Musica först och det fångade väl inte mitt intresse direkt, men enstaka låtar var bra. De fyra första är ju bra (brukar vara så med thrashband, iaf Big Four). Har väl mest nött Reign In Blood och tycker väl att den är bäst overall, om man ser till helheten, låtarna, ljudbilden, produktionen. Show No Mercy och Hell Awaits är ju ruggigt bra på sitt sätt också. Produktionen är ju inte superbra, men det är inte nåt som är jätteviktigt för mig. Ljudbilden klär dom skivorna tycker jag.
Det positiva med Slayer är att dom hållt fast vid sin stil och sitt sound mer än de andra tre i fyran men baksidan är att det kan tendera att bli lite "tårta-på-tårna". Som någon tidigare nämnde så är perioden 94-01 inte deras bästa, men jag måste berömma de två senaste given iaf. Inte i klass med Reign... kanske, men ändå helt dugliga.
Det positiva med Slayer är att dom hållt fast vid sin stil och sitt sound mer än de andra tre i fyran men baksidan är att det kan tendera att bli lite "tårta-på-tårna". Som någon tidigare nämnde så är perioden 94-01 inte deras bästa, men jag måste berömma de två senaste given iaf. Inte i klass med Reign... kanske, men ändå helt dugliga.
MetalManiac87- Antal inlägg : 88
har sett Slayer två gånger. ljudet var lite konstigt första gången men andra gången på Ullevi då jävlar var det bra. Reign in Blood är den bästa Thrash-plattan som någonsin gjorts, gillar skarpt dom två första också, evil shit alltså. Sen är dom inte helt värdelösa nu heller, jag menar, Arayas röst är fortfarande rätt bra, Lombardo saktar ju inte ner direkt och strukturen på låtarna och riff o allt sånt är ju också bra tycker jag. Om man inte har hört World painted Blood så måste man göra det!(ser fram emot som fan nästa platta,kan nog bli bra den med)
EddieTheHead1989- Antal inlägg : 150
De två senaste plattorna är rätt bra, för all del. Är mest Diabolus in Musica & större delarna av God Hates Us All som jag har lite svårare för på det stora hela och coverplattan räknar jag inte in
Sictorment- Antal inlägg : 930
ja diabolus är ingen höjdare direkt, man får väl lyssna lite mer på Christ illusion då. tror du nästa blir bra eller?
SSSSSSSSLLLLLLLLLAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAYYYYYYYYYYYYYYYYYYEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEERRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Antagonist- Antal inlägg : 1043
EddieTheHead1989 skrev:ja diabolus är ingen höjdare direkt, man får väl lyssna lite mer på Christ illusion då. tror du nästa blir bra eller?
Man ska aldrig säga aldrig, de två senaste har ju varit rätt bra som sagt. Jag blir gärna positivt överraskad igen
Sictorment- Antal inlägg : 930
Det skulle inte förvåna mig ifall den i alla fall blir helt ok! Det har ju låtit rätt bra de senaste två plattorna.
Är väl mest nöjd så länge det går snabbt som fan, som det mer eller mindre alltid gjort med Slejjor. Megadeth och Metallica är ju så tråkiga som mer eller mindre totalt struntat i att hålla någon som helst högre hastighet på sina plattor...
Anthrax har jag ingen koll på efter Persistence Of Time.
Är väl mest nöjd så länge det går snabbt som fan, som det mer eller mindre alltid gjort med Slejjor. Megadeth och Metallica är ju så tråkiga som mer eller mindre totalt struntat i att hålla någon som helst högre hastighet på sina plattor...
Anthrax har jag ingen koll på efter Persistence Of Time.
har lyssnat igenom anthrax senaste (tror jag det var) men det var inget o skriva hem för.
Misstänker att de lägger av.
Känns som de gått på tomgång ett bra tag nu men eftersom folk ändå plikttroget köper det som ges ut och går på spelningar har de ändå knallat vidare. Men med en grundare, bandledare och den enda som kunde skriva riktigt bra låtar ur leken känns det ju meningslöst.
De kvarvarande medlemmarna har ju även haft problem med osämja och tanken på ett liv efter Slayer måste ju ha slagit dem lite till och från.
Känns som de gått på tomgång ett bra tag nu men eftersom folk ändå plikttroget köper det som ges ut och går på spelningar har de ändå knallat vidare. Men med en grundare, bandledare och den enda som kunde skriva riktigt bra låtar ur leken känns det ju meningslöst.
De kvarvarande medlemmarna har ju även haft problem med osämja och tanken på ett liv efter Slayer måste ju ha slagit dem lite till och från.
Torzul- Antal inlägg : 168
Vettifan. Hanneman hade ju inte lirat med Slayer ändå på ett par år, så det känns väl som att de kör ett tag till trots allt.
Hammerheart- The Banhammer
- Antal inlägg : 4278
Detta var ju menat att vara temporärt tills han kunde komma tillbaka.
Dessutom blir det svårt att ta över hans roll som låtskrivare då både King och Holt är mer ös- än känslosnubbar. Fast å andra sidan hade kanske Hanneman ett lager med demos hemma som man kan plocka från.
Dessutom blir det svårt att ta över hans roll som låtskrivare då både King och Holt är mer ös- än känslosnubbar. Fast å andra sidan hade kanske Hanneman ett lager med demos hemma som man kan plocka från.
Torzul- Antal inlägg : 168
Gissar att bandet släpper en skiva, gör en lång turné för att hedra Hanneman och promota deras nya skiva och sen tror jag att bandet lägger av.
ja det blir nog så, men det är kanske lika bra. utan Hanneman o Lombardo är det ju inte lika bra. Vetifan om Araya o King gör något annat sen heller..
Fast ni var ju inte där ....
https://www.youtube.com/watch?v=1_X5nW4A3II
Njut av dessa unga killar som thrashade som galningar!
https://www.youtube.com/watch?v=1_X5nW4A3II
Njut av dessa unga killar som thrashade som galningar!
Intressant att de plockat in Paul Bostaph igen.
a fan, det var oväntat :O
Sida 1 av 1
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet