Metalforum Exiles
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

The Elder Scrolls

3 posters

Gå ner

The Elder Scrolls Empty The Elder Scrolls

Inlägg av Atlas Musclecore tis 9 aug - 0:02:10

Tänkte att man kunde starta en tråd dedikerad till spelserien. (Även Arena och Daggerfall antar jag, om någon lirar dem)

Man fan, blev klar med MQ'n i Morrowind här om dagen, och nu blev jag extremt sugen på Oblivion istället. Vet att det finns mycket mer att göra i Morrowind, och jag har gjort en hel del sidequests... Men, ja, kan ju varva mellan båda spelen!

I alla fall, apropå Oblivion. Någon som är insatt i modscenen som har några rekommendationer? Hittade några inofficiella "patchar" på UESP som tydligen ska fixa buggar som inte har fixats av Bethseda själva, och det låter väl bra. Men vad finns det för något annat kul? Rekommendera på!

Känns bra att värma upp lite inför släppet av Skyrim i höst.
Atlas Musclecore
Atlas Musclecore
The Iron Bloke
The Iron Bloke

Antal inlägg : 7064
Join date : 10-01-30
Age : 34
Ort : En Hjärtlös Stad

http://metalexiles.friendhood.net

Till överst på sidan Gå ner

The Elder Scrolls Empty Sv: The Elder Scrolls

Inlägg av Gäst tis 9 aug - 0:26:51

Kolla in Oblivion Nexus för mods. Kan sitta i timmar och leta efter saker som verkar intressanta. Här är topp 100 -->
http://www.tesnexus.com/downloads/top/alltime.php

Tankade väl mest grafikmods för att få en snyggare upplevelse, men det finns mycket annat nyttigt såklart.

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

The Elder Scrolls Empty Sv: The Elder Scrolls

Inlägg av Atlas Musclecore tis 9 aug - 0:52:21

Det där var ju ingen rekommendation direkt. :( Att kolla igenom mods självmant kan jag, men vill gärna ha lite tips. Finns ju så satans mycket! Måste börja någonstans.
Atlas Musclecore
Atlas Musclecore
The Iron Bloke
The Iron Bloke

Antal inlägg : 7064
Join date : 10-01-30
Age : 34
Ort : En Hjärtlös Stad

http://metalexiles.friendhood.net

Till överst på sidan Gå ner

The Elder Scrolls Empty Sv: The Elder Scrolls

Inlägg av Svullet_Rektum tis 9 aug - 10:30:12

Oblivion är i ett enormt behov av mods då spelmekaniken suger balle. Att fiender levlar med dig t.ex., att det i slutet springer runt banditer med Daedric-grejer förtar den lilla atmosfär som fanns. När jag försökte lira så fanns det en mod som hette Oscuro's Oblivion Overhaul eller något i den stilen som rättade till många aspekter som gjorde Oblivion till ett neddummat konsolspel för kids och inte ett regelrätt RPG. Dock anser jag att OB förstörde allt som Morrowind hade byggt upp, lore-mässigt. Allt var generiskt och så jävla lackluster. Visst är det free roam, men allting ser fan likadant ut, alla NPC's har samma tråkiga röster (inga hesa Dunmers) och main quest är en jävla Rohypnol-resa, komplett med svullet rektum dagen efter. But I digress... Jag kan förstå vad folk gillar i det, men jag som gammal classic RPG-are hatar varenda detalj av det. Det enda jag hade roligt med var lönnmördargillet.

Morrowind, å andra sidan.
Svullet_Rektum
Svullet_Rektum
Svullom Rektorum Absurdum

Antal inlägg : 4534
Join date : 10-02-04
Age : 34
Ort : Wastelands

Till överst på sidan Gå ner

The Elder Scrolls Empty Sv: The Elder Scrolls

Inlägg av Gäst tis 9 aug - 13:01:17

Har inga rekommendationer specifikt, minns inte ens vad jag hade för mods. Moddade dock spelet mer än jag spelade det, klarade inte ens ut main questet. Skitspel nu när man tänker efter.

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

The Elder Scrolls Empty Sv: The Elder Scrolls

Inlägg av Atlas Musclecore tis 9 aug - 17:00:25

Svullet: Hittade faktiskt det där OOO-moddet och det verkade intressant. Får väl börja där.
Atlas Musclecore
Atlas Musclecore
The Iron Bloke
The Iron Bloke

Antal inlägg : 7064
Join date : 10-01-30
Age : 34
Ort : En Hjärtlös Stad

http://metalexiles.friendhood.net

Till överst på sidan Gå ner

The Elder Scrolls Empty Sv: The Elder Scrolls

Inlägg av Atlas Musclecore tor 25 okt - 0:54:46



Låter faktiskt inte alltför dumt. Matt Firor verkar leda teamet väl, och de verkar köra lite på RvR-systemet ifrån DAoC (kanske Warhammer Online också? Spelade aldrig det). Det enda man hoppas på är väl att själva historian i TES-serien inte blir hårt retconnad eller något i den stilen, fast det får väl ge med sig, och i och för sig inte särskilt mycket med själva spelupplevelsen att göra i övrigt - vilket väl är det viktigaste i ett MMO.


Senast ändrad av Atlas Musclecore den tor 25 okt - 14:26:30, ändrad totalt 1 gång
Atlas Musclecore
Atlas Musclecore
The Iron Bloke
The Iron Bloke

Antal inlägg : 7064
Join date : 10-01-30
Age : 34
Ort : En Hjärtlös Stad

http://metalexiles.friendhood.net

Till överst på sidan Gå ner

The Elder Scrolls Empty Sv: The Elder Scrolls

Inlägg av Karate-Molin tor 25 okt - 5:42:12

Gillade idén om själva fighterna o pvp:n.
Så ja, det här får man väll ta och titta på när det kommer ut.
Karate-Molin
Karate-Molin
Black Dwarf
Black Dwarf

Antal inlägg : 2829
Join date : 10-01-30
Age : 35
Ort : Kristinehamn.

Till överst på sidan Gå ner

The Elder Scrolls Empty Sv: The Elder Scrolls

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet