Thulcandra
+2
savopipo
Carrion
6 posters
Sida 1 av 1
Thulcandra
Melodisk black/döds från Tyskland.
Mer eller mindre en Dissection-ripoff men de är ändå enligt mig riktigt bra!
Låter typ Dissection 1993-1995 fast med lite egna idéer också, vilket uppskattas. De kör på Necrolords konstverk dessutom så det blir väl inte mer Dissection än så här.
Första plattan är en riktig höjdare och går under namnet Fallen Angel's Dominion. Släpptes juni 2010. En cover på The Somberlain är med också...
Platta nr. 2 kommer släppas den 30 september enligt M-A och kommer gå under namnet Under A Frozen Sun.
En länk till låten Everlasting Fire från första plattan:
Mer eller mindre en Dissection-ripoff men de är ändå enligt mig riktigt bra!
Låter typ Dissection 1993-1995 fast med lite egna idéer också, vilket uppskattas. De kör på Necrolords konstverk dessutom så det blir väl inte mer Dissection än så här.
Första plattan är en riktig höjdare och går under namnet Fallen Angel's Dominion. Släpptes juni 2010. En cover på The Somberlain är med också...
Platta nr. 2 kommer släppas den 30 september enligt M-A och kommer gå under namnet Under A Frozen Sun.
En länk till låten Everlasting Fire från första plattan:
Carrion- Antal inlägg : 5778
Sv: Thulcandra
Detta låter intressant! Skall jag absolut kolla upp. Visserligen kanske bandet är lite för litet för en egen tråd och skulle ha passat bättre i tipstråden men men.
Lät ju inte helt tokigt detta. Ska kollas upp närmare!
Christless- Antal inlägg : 278
tyckte för min del att dissection-covern är Schrecklisch! men rätt spännande ändå lyssnar nu, mken det känns lite o-sataniskt för att vara influerat av dissection/unanimated...bra, men ofarligt, är min spontana reaktion. att döpa första låten på plattan för "Night Eternal" är en lite för tydlig bollpassning till "Night's blood" kan man tycka
Nirusu666- Antal inlägg : 23
Antar att det du nämnde gjordes avsiktligt av bandet.
Misstänker att det är deras mål, att vara så lika det bara går!
Misstänker att det är deras mål, att vara så lika det bara går!
Carrion- Antal inlägg : 5778
Heter inte en demo av Darkthrone Thulcandra?
Countess- Antal inlägg : 1265
Sida 1 av 1
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet