Metalforum Exiles
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Dragon Age

4 posters

Gå ner

Dragon Age Empty Dragon Age

Inlägg av Atlas Musclecore ons 5 okt - 11:07:26

Ja fan, är ett fan av "serien". Särskilt Origins, tvåan var en besvikelse i jämförelse... Och expansionen till Origins var väl sissådär även den. Satt och googlade/wikipediade lite om nästa spel i serien, och tydligen finns det lite information om uppföljaren.

"Dragon Age III will be set in Thedas, the fantasy world in which the two previous games are set. The game will cover more geographic territory than its predecessors, with one map being described as four to five times the size of Ferelden, the setting of the first game in the series.

The plot will involve a war between mages and templars, the foundations of which form the main plot of Dragon Age II.

As in Dragon Age I and II, Dragon Age III is planned to showcase a new protagonist hero."


Låter intressant. Tvåan var väldigt begränsat i sitt omfång... Så ser fram emot en större värld. Vill gärna se lite kontinuitet emellan spelen också, att man känner av att historian fortsätter. Fast sätter väldigt stor press på utvecklarna att väga in alla val man gjorde i de tidigare spelen, antar jag. Men fan, vill ha det så i alla fall!
Atlas Musclecore
Atlas Musclecore
The Iron Bloke
The Iron Bloke

Antal inlägg : 7064
Join date : 10-01-30
Age : 34
Ort : En Hjärtlös Stad

http://metalexiles.friendhood.net

Till överst på sidan Gå ner

Dragon Age Empty Sv: Dragon Age

Inlägg av Svullet_Rektum ons 5 okt - 11:16:32

Ettan var väldigt bra, men inget nyskapande och med sina brister som gjorde att det tappade i replay value. Tvåan spelade jag kanske en kvart innan jag avinstallerade skiten.

Ser mer fram emot Mass Effect 3 alltså!
Svullet_Rektum
Svullet_Rektum
Svullom Rektorum Absurdum

Antal inlägg : 4534
Join date : 10-02-04
Age : 35
Ort : Wastelands

Till överst på sidan Gå ner

Dragon Age Empty Sv: Dragon Age

Inlägg av Atlas Musclecore ons 5 okt - 11:19:49

Det där med replay-value är inget problem för mig, eftersom jag oftast bara nöter igenom spelet en gång. Är mest ute för den interaktiva upplevelsen, där valen leder till olika skeenden i hur historian utvecklas och så vidare - och på det viset så fyllde det sin funktion utmärkt. Har ju visserligen inte spelat alla RPG's som finns, men Origins är nog min favorit utifrån den aspekten. Wink

Tvåan var redigt trist faktiskt. Hade samma känslor som du en bit in i spelet, så jag fixade god mode med lite fusk och nötade igenom allt i en sittning bara för att se vad som hände med historian.
Atlas Musclecore
Atlas Musclecore
The Iron Bloke
The Iron Bloke

Antal inlägg : 7064
Join date : 10-01-30
Age : 34
Ort : En Hjärtlös Stad

http://metalexiles.friendhood.net

Till överst på sidan Gå ner

Dragon Age Empty Sv: Dragon Age

Inlägg av Svullet_Rektum ons 5 okt - 11:31:06

Fast i DA: O så vill man ju erfara så mycket som möjligt av spelet, och det kan man inte med bara en karaktär. Tror jag spelade genom det 2-3 gånger och hade väldigt olika upplevelser. Var en god riddare, en elak dvärgrogue och en neutral magiker så har nog gjort det mesta. Har inte spelat expansionen men däremot all DLC. Shale är ball. Zevran är ball. Morrigan är gud.
Känner en brud som är värsta DA: O-fangrrlen förresten. 15+ genomspelningar eller vad det var hon hade. "Istället för WoW", jo jag tackar.
Svullet_Rektum
Svullet_Rektum
Svullom Rektorum Absurdum

Antal inlägg : 4534
Join date : 10-02-04
Age : 35
Ort : Wastelands

Till överst på sidan Gå ner

Dragon Age Empty Sv: Dragon Age

Inlägg av Atlas Musclecore ons 5 okt - 11:36:15

Hmm, jo, finns säkert flera infallsvinklar, men jag är konstig när jag spelar ett spel som driver på med moraliska valmöjligheter i rollspelandet - t.ex. kan inte spela ond, mår typ dåligt av det! haha
Speglar mig själv väldigt mycket i karaktären, så att spela och gå andra vägar är oftast svårt för mig.

Morrigan är bäst ja. Wink Spoiler: Romansade henne, accepterade ritualen, följde med henne in i portalen i sista DLC'n o.s.v. - står väldigt undrande om vad som händer efteråt... Kungsade Alistair också, och benådade Loghain.
Atlas Musclecore
Atlas Musclecore
The Iron Bloke
The Iron Bloke

Antal inlägg : 7064
Join date : 10-01-30
Age : 34
Ort : En Hjärtlös Stad

http://metalexiles.friendhood.net

Till överst på sidan Gå ner

Dragon Age Empty Sv: Dragon Age

Inlägg av Stenberg ons 5 okt - 11:54:07

Köpte faktiskt Origins för en månad sedan, har fortfarande inte installerat det. :(
Stenberg
Stenberg

Antal inlägg : 1420
Join date : 10-03-13
Age : 31
Ort : Stenungsund

Till överst på sidan Gå ner

Dragon Age Empty Sv: Dragon Age

Inlägg av Atlas Musclecore ons 5 okt - 11:54:49

Bara att ursäkta alla planer du hade för den närmaste framtiden och installera då.
Atlas Musclecore
Atlas Musclecore
The Iron Bloke
The Iron Bloke

Antal inlägg : 7064
Join date : 10-01-30
Age : 34
Ort : En Hjärtlös Stad

http://metalexiles.friendhood.net

Till överst på sidan Gå ner

Dragon Age Empty Sv: Dragon Age

Inlägg av Stenberg ons 5 okt - 11:58:04

Nu när jag såg den här tråden så slog det mig faktiskt. Ikväll ska det spelas Dragon Age!
Stenberg
Stenberg

Antal inlägg : 1420
Join date : 10-03-13
Age : 31
Ort : Stenungsund

Till överst på sidan Gå ner

Dragon Age Empty Sv: Dragon Age

Inlägg av Svullet_Rektum ons 5 okt - 12:30:15

Tyckte att själva Origin-delarna var de bästa! Spelade inte alla, men att vara en casteless dwarf var riktigt tungt. Sälja sin syster till ett rövhål till adelsman för att ha råd med mat och skit och en hyresvärd som terroriserar en. Ljuva känsla sen när de får vad de förtjänar.
Svullet_Rektum
Svullet_Rektum
Svullom Rektorum Absurdum

Antal inlägg : 4534
Join date : 10-02-04
Age : 35
Ort : Wastelands

Till överst på sidan Gå ner

Dragon Age Empty Sv: Dragon Age

Inlägg av Gäst lör 29 okt - 16:16:29

Första Dragon Age hade ju många "äkta" element från rollspel som jag gärna ser i den typen av spel. Valen i dialogen hade konsekvenser, magisk utrustning, klasser att välja på, en skön lore och gameplay. Tvåan var alldeles för action-orienterad, blä. Tror de hade vad man kan kalla en identitetskris, de kanske fokuserade lite för mycket på artwork och design..

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Dragon Age Empty Sv: Dragon Age

Inlägg av Svartesmeden lör 29 okt - 17:25:52

Jag håller helt klart med om Dragon Age II, fy fan vad jag blev sur av det spelet... Men ettan var ok, dock så tröttnade jag på det och orkade aldrig spela klart det. Har för mig att jag körde med blood magic eller vad det hette och det var tråkigare än vad jag hade föreställt mig. Jag trodde jag skulle få SUPER-SATANIC-CHRIST-RAPING-POWERS, men icket.
Svartesmeden
Svartesmeden
Svampführern

Antal inlägg : 745
Join date : 10-01-31
Age : 33

Till överst på sidan Gå ner

Dragon Age Empty Sv: Dragon Age

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet