Now Playing
+27
David Junior
Snedseglare
patologen
Burschk the Embalmer
Svartesmeden
Vargr
Skrattaz
Sictorment
Bestial Death
Karate-Molin
Vitus
Christless
Scullicon
HsiugnA
BIFFonen 666
Stenberg
Countess
Svullet_Rektum
Hammerheart
Xemtoth
Atlas Musclecore
Antagonist
Sire-Nahvas
Monoliten
Carrion
Naurbereth
Halonen666
31 posters
Sida 22 av 40
Sida 22 av 40 • 1 ... 12 ... 21, 22, 23 ... 31 ... 40
Sv: Now Playing
Alestrom - Wenches and mead
When I come back from a mighty quest
I have no need for sleep or rest
I head to a tavern for a drink
And get so drunk I cannot think
A wench by my side, a jug of mead
These are the things that I most need
So I sit back and sing this song
And drink and party all night long
When I come back from a mighty quest
I have no need for sleep or rest
I head to a tavern for a drink
And get so drunk I cannot think
A wench by my side, a jug of mead
These are the things that I most need
So I sit back and sing this song
And drink and party all night long
Karate-Molin- Black Dwarf
- Antal inlägg : 2829
Roky Erickson & The Aliens - I Think Of Demons
Den absolut bästa dängan som han skrivit och medverkat på.
Fyfan alltså. Önskar att jag hade skrivit denna. Helt perfekt!
Den absolut bästa dängan som han skrivit och medverkat på.
Fyfan alltså. Önskar att jag hade skrivit denna. Helt perfekt!
Carrion- Antal inlägg : 5778
Rolling Stones - Under My Thumb
Kan inte bestämma mig om Stones eller Pentagrams version är bättre...
Kan inte bestämma mig om Stones eller Pentagrams version är bättre...
Countess- Antal inlägg : 1265
Trouble - The Tempter
Troubles näst bästa låt? När Trouble lirade sakta var de ungefär på samma nivå som gamla Candlemass, när de lirade snabbare var fortfarande svinigt bra. Inte Epicus-nivåer dock, men inga mil ifrån.
Troubles näst bästa låt? När Trouble lirade sakta var de ungefär på samma nivå som gamla Candlemass, när de lirade snabbare var fortfarande svinigt bra. Inte Epicus-nivåer dock, men inga mil ifrån.
Monoliten- Grand Bear Sebiwalrus Whiskyguzzler I
- Antal inlägg : 5700
No Doubt - Don't Speak
Så najssssss!
Så najssssss!
Antagonist- Antal inlägg : 1043
Running Wild - Raging Fire
Running Wild är alltid bra, mindre bra material finns men aldrig något som jag skulle vilja kalla dåligt, allt har sin plats och de som är riktigt bra är riktigt djävla tokbra. Funderar.. Är de en sån här relation vissa har till Iron Maiden?
Running Wild är alltid bra, mindre bra material finns men aldrig något som jag skulle vilja kalla dåligt, allt har sin plats och de som är riktigt bra är riktigt djävla tokbra. Funderar.. Är de en sån här relation vissa har till Iron Maiden?
Scullicon- Antal inlägg : 1392
HammerFall - Knights Of The 21st Century
Lång och episk låt med självaste Herr Venom på gästsång.
Det låter konstigt nog bra och det passar låten.
Lång och episk låt med självaste Herr Venom på gästsång.
Det låter konstigt nog bra och det passar låten.
Sire-Nahvas- Fast Taker
- Antal inlägg : 2630
Peste Noire - La Condi Hu
Från deras senaste platta "L'Ordure à l'état Pur", första låten jag hör med Peste Noire som låter bra, förbannat bra. Ska definitivt spana in resten av skivan. PN har aldrig varit intressanta för min del, men detta låter djävelusiskt bra. Produktionen är varmare, härligare, det är inte skränigt, riffen i låten är magnifika, låten inleds med ett lugnt atmosfäriskt parti, varpå lite naken körsång läggs på och sen kommer låten igång. Vill fan kunna franska. Fan va bra produktionen är. Sist jag hörde PN var 09-10 nån gång när deras förra platta släpptes, hade väldigt svårt för den plattan. Den här gången känns det mycket mer finputsat, som att de verkligen ville släppa en seriös platta. För den innan denna vill jag minnas kändes jävligt lustig, på ett dåligt sätt. Fan, fransmännen glider framåt på alla möjliga sätt under detta millennium, deras fotbollskunskaper har farit på semester men musikerna verkar må bra alltså.
Edit: NP: Peste Noire - Casse, Pêches, Fractures et Traditions
Här är det galna PN jag känner igen sen gammalt, med dragspel och blåsinstrument efter ett intensivt och lite stört bm-parti. Fast det mynnade ut i ett jävligt coolt parti. Fan vilken frän skiva detta är än så länge. Verkar som att Peste Noire börjar lossna nu, detta är bara för underbart. Efter ett parti där nån rapade och hade sig är jag nu framme i ett parti där vi befinner oss i ett hönshus och sångaren kacklar. Ja jävlar i havet. Hörde en gris nu också, kan ha varit det som var tidigare fast det lät som rapar.
Från deras senaste platta "L'Ordure à l'état Pur", första låten jag hör med Peste Noire som låter bra, förbannat bra. Ska definitivt spana in resten av skivan. PN har aldrig varit intressanta för min del, men detta låter djävelusiskt bra. Produktionen är varmare, härligare, det är inte skränigt, riffen i låten är magnifika, låten inleds med ett lugnt atmosfäriskt parti, varpå lite naken körsång läggs på och sen kommer låten igång. Vill fan kunna franska. Fan va bra produktionen är. Sist jag hörde PN var 09-10 nån gång när deras förra platta släpptes, hade väldigt svårt för den plattan. Den här gången känns det mycket mer finputsat, som att de verkligen ville släppa en seriös platta. För den innan denna vill jag minnas kändes jävligt lustig, på ett dåligt sätt. Fan, fransmännen glider framåt på alla möjliga sätt under detta millennium, deras fotbollskunskaper har farit på semester men musikerna verkar må bra alltså.
Här är det galna PN jag känner igen sen gammalt, med dragspel och blåsinstrument efter ett intensivt och lite stört bm-parti. Fast det mynnade ut i ett jävligt coolt parti. Fan vilken frän skiva detta är än så länge. Verkar som att Peste Noire börjar lossna nu, detta är bara för underbart. Efter ett parti där nån rapade och hade sig är jag nu framme i ett parti där vi befinner oss i ett hönshus och sångaren kacklar. Ja jävlar i havet. Hörde en gris nu också, kan ha varit det som var tidigare fast det lät som rapar.
Opeth - Häxprocess
Ofantligt bra låt.
Ofantligt bra låt.
Monoliten skrev:Peste Noire - La Condi Hu
Senaste Peste Noire är fan det bästa de har släppt sedan första två demokassterna och debutfullängdaren. Folkfuck Folie och skivan efter var redigt tradiga. Hmm.
np: Gentle Giant - Wreck
Astra - The Black Chord
Nya plattan streamas denna vecka. Sjukt bra och bättre än debuten!
Redan på en andra genomlyssning.
Nya plattan streamas denna vecka. Sjukt bra och bättre än debuten!
Redan på en andra genomlyssning.
Sheena Easton - Morning Train
Feel good på hög nivå. Sitter och sjunger med och klappar nävarna som en tok när jag hör den.
Feel good på hög nivå. Sitter och sjunger med och klappar nävarna som en tok när jag hör den.
Antagonist- Antal inlägg : 1043
Atlas Musclecore skrev:
Senaste Peste Noire är fan det bästa de har släppt sedan första två demokassterna och debutfullängdaren. Folkfuck Folie och skivan efter var redigt tradiga. Hmm.
Har inte lyssnat på debuten så den ska spanas in, men fan alltså, L'Ordure à l'état Pur är bra grejer.
Candlemass - A Sorcerer's Pledge
Live-versionen från Ashes To Ashes. Robert Lowe gör ett så jävla bra jobb!
Han måste fan ta upp SA efter att Candlemass lagt ner.
EDIT: Man såg Vitus i videon!
Live-versionen från Ashes To Ashes. Robert Lowe gör ett så jävla bra jobb!
Han måste fan ta upp SA efter att Candlemass lagt ner.
EDIT: Man såg Vitus i videon!
Gillar inte Lowe
Svullet_Rektum- Svullom Rektorum Absurdum
- Antal inlägg : 4534
Älskar verkligen Lowe. SA två första plattor är det bästa som går att hitta inom episk doom (Candlemass första såklart också)
Countess- Antal inlägg : 1265
Jason Becker - Perpetual Tudes
Jason Becker alltså. Om han fortfarande kunde spela gitarr.
Jason Becker alltså. Om han fortfarande kunde spela gitarr.
BIFFonen 666- BIFF
- Antal inlägg : 764
Fenriz' Red Planet - Temple Of The Red Dawn Rising
Riktigt bra, var mycket bättre än förväntat.
Riktigt bra, var mycket bättre än förväntat.
Deep Purple - Child in Time
Lyssnar i hörlurar och vandra ut i köket, kunde fan höra Gillan ända dit,
Partiet som är runt 2:30-3 min, Gudomligt.
Lyssnar i hörlurar och vandra ut i köket, kunde fan höra Gillan ända dit,
Partiet som är runt 2:30-3 min, Gudomligt.
Scullicon- Antal inlägg : 1392
Abysmal Grief - Resurrecturis
Italiensk doom är nog bland det finaste som finns inom genren.
De får till en atmosfär som bara italienarna kan. Porco Dio...
Italiensk doom är nog bland det finaste som finns inom genren.
De får till en atmosfär som bara italienarna kan. Porco Dio...
Worship - Graveyard Horizon
Är Worship bäst? Är Worship tyngst? Är Worship total misär? Är Worship urtypen av mörker och helvetisk depression? Är Worship det mest deprimerande bandet som finns att lyssna på? Är Worship musiken som spelade i huvudet på den senaste skolskjutaren i jänkarland?
Är Worship bäst? Är Worship tyngst? Är Worship total misär? Är Worship urtypen av mörker och helvetisk depression? Är Worship det mest deprimerande bandet som finns att lyssna på? Är Worship musiken som spelade i huvudet på den senaste skolskjutaren i jänkarland?
Landslaget - Försommarlördagseftermiddagstrall (Lördis)
Hur jävla skön som helst.
Allting är grönt, livet är jätteskönt
Att finnas till och bara göra saker som vill
Hur jävla skön som helst.
Allting är grönt, livet är jätteskönt
Att finnas till och bara göra saker som vill
Gäst- Gäst
Eluveitie- Your Gaulish War
Funkar till kaffet och körkortsteorin.
Funkar till kaffet och körkortsteorin.
Karate-Molin- Black Dwarf