Manowar
+25
Monoliten
Stenberg
Carrion
Adde
ElectricWizard
Sictorment
M-Morbid
delarge
Vitus
Hammerheart
BIFFonen 666
Svullet_Rektum
Friberg
Halonen666
Bestial Death
Vargr
Karate-Molin
Geten
Xemtoth
flutmyrg
pompepg
Jandelin
Atlas Musclecore
Naurbereth
Sire-Nahvas
29 posters
Sida 6 av 7
Sida 6 av 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Sv: Manowar
Måste ju säga att jag instämmer med Kalle.
Karate-Molin- Black Dwarf
- Antal inlägg : 2829
Man är smartast om man varken hyllar eller sågar Manowar.
Geten- Profeten Geten
- Antal inlägg : 4777
Manowar är ju lite av en guilty pleasure. Eller jävligt mycket för den delen. Samma med Rhapsody! Det är grymt lökigt och pubertalt men samtidigt så charmigt och oerhört bra rent musikaliskt. Hade de inte kört hela linan ut hade det bara varit fånigt, men nu kör de 100% blod, svett och heavy metal och det är beundransvärt.
Svullet_Rektum- Svullom Rektorum Absurdum
- Antal inlägg : 4534
Det är verkligen tokigt att skämmas för att man gillar något. Sluta upp med det!
Geten- Profeten Geten
- Antal inlägg : 4777
Angående att hylla eller såga Manowar upplever jag dem som ett band många tenderar att gilla eller ogilla.
Vilket passar deras image, de har ju alltid kört på mottot "Love it or hate it".
Sällan jag träffat någon som tycker dem är ganska bra, oftast har det varit ett band som diggats eller ogillats.
Vilket passar deras image, de har ju alltid kört på mottot "Love it or hate it".
Sällan jag träffat någon som tycker dem är ganska bra, oftast har det varit ett band som diggats eller ogillats.
M-Morbid- Antal inlägg : 1412
Jävligt löjligt band, men det är mer därför jag gillar de, förutom bra låtar då.
Adde- Antal inlägg : 53
Världens bästa band.
Alla som tycker annat är ju.....helt fel ute...
Alla som tycker annat är ju.....helt fel ute...
Sire-Nahvas- Fast Taker
- Antal inlägg : 2630
Maiden är bättre.
Carrion- Antal inlägg : 5778
Oh no, you just asked for it.
Karate-Molin- Black Dwarf
- Antal inlägg : 2829
Nä.
Det stämmer inte för Maiden var inte särskilt bra på 90-talet. Varken live eller på platta eftersom dom hade blaze...
Det stämmer inte för Maiden var inte särskilt bra på 90-talet. Varken live eller på platta eftersom dom hade blaze...
Sire-Nahvas- Fast Taker
Åh men Maiden skrev en hel drös med djävelusiskt bra låtar på 90-talet, de kanske inte hade den bäste bland sångare under den perioden men fan ska dansa bugg innan man säger att de plattorna saknar substans och bra grejer. Sen har de fortsatt med riktigt bra låtskrivande långt in på 2000talet också, det vill jag inte riktigt säga stämmer lika bra med Manowar direkt.
Sen är jag så jävla trött på Manowar sen nått år tillbaka i alla fall, kan fan inte lyssna på dem längre. Det är sorgligt för jag älskade dem förr.
Sen är jag så jävla trött på Manowar sen nått år tillbaka i alla fall, kan fan inte lyssna på dem längre. Det är sorgligt för jag älskade dem förr.
Monoliten- Grand Bear Sebiwalrus Whiskyguzzler I
- Antal inlägg : 5700
Klart att Maiden skrev bra låtar men Manowar (syftar då på studioalbum) presterade och presterar fortfarande bättre.
Jag säger inte att Maiden är dåliga. Bara att dom inte är bäst.
Jag säger inte att Maiden är dåliga. Bara att dom inte är bäst.
Sire-Nahvas- Fast Taker
Men ändå spelade de in Battle Hymns på nytt!
Nej, Maiden är bättre.
Nej, Maiden är bättre.
Ähh jävlas lite.
Dock är Maiden bättre.
MEN att de spelade in Battle Hymns på nytt var inte ok. Den übermoderna produktionen sabbar allt. Originalet har sin charm. Men ja, vill man sabba sin mest klassiska platta så får man väl göra det.
Dock är Maiden bättre.
MEN att de spelade in Battle Hymns på nytt var inte ok. Den übermoderna produktionen sabbar allt. Originalet har sin charm. Men ja, vill man sabba sin mest klassiska platta så får man väl göra det.
Återigen måste jag få uttrycka mig om det där fenomenet eller vafan man vill kalla det. Hur i hin håles helvetiska halvsuplex sabbas den gamla klassiska plattan av en nyinspelning? Den finns alltid kvar, precis som förr. Det är ju snarare den gamla klassikern som sabbar den nya.
Man kan ju alltid stunta i att lyssna
Sictorment- Antal inlägg : 930
Eric Adams.. Den bästa sångaren inom Heavy Metal någonsin.
Alltså.. Man kan väl säga såhär, ta sången Secret of Steel..
https://www.youtube.com/watch?v=avi4ekuLdjc&feature=related
Ett exempel på vilken enormt kraftfull röst han hade, han kan än i dagens läge även om han inte låter som han är 20+ länge och det kan man ju inte klandra, hur många sångare klarar av att låta riktigt bra tills dom närmar sig typ 50+ eller mer?
Den här låten är ett exempel, när man hör hans röst, man känner det i hela kroppen, rygghåren reser sig rakt upp, man får gåshud, och det känns som om rösten går rakt igenom hela kroppen och väcker krigaren i kroppen, man vill i princip bara ställa sig upp och brista ut ett krigstjut och sjunga med för det är så sjukt kraftfullt, aldrig varit med om en enda sångare som levererar just den känslan av att en krigare vaknar upp ur en, någonsin.
Låter kanske skrattretande beskrivning men det e väl det närmast ja kan beskriva den känslan man får när man hör bland annat den här låten.
Bara lyssna på låten så hör man vilken otrolig sångare Manowar har!
Fyra första albumen ligger närmast hjärtat men diggar även dom senare, även om dom inte är riktigt lika bra som dom tidiga albumen så är alla albumen bäst på sitt sätt unika sätt, varför ska man jämföra egentligen?
Hoppas dom håller på i många år till, kan knappt vänta tills Getaway Rock Festival!
Alltså.. Man kan väl säga såhär, ta sången Secret of Steel..
https://www.youtube.com/watch?v=avi4ekuLdjc&feature=related
Ett exempel på vilken enormt kraftfull röst han hade, han kan än i dagens läge även om han inte låter som han är 20+ länge och det kan man ju inte klandra, hur många sångare klarar av att låta riktigt bra tills dom närmar sig typ 50+ eller mer?
Den här låten är ett exempel, när man hör hans röst, man känner det i hela kroppen, rygghåren reser sig rakt upp, man får gåshud, och det känns som om rösten går rakt igenom hela kroppen och väcker krigaren i kroppen, man vill i princip bara ställa sig upp och brista ut ett krigstjut och sjunga med för det är så sjukt kraftfullt, aldrig varit med om en enda sångare som levererar just den känslan av att en krigare vaknar upp ur en, någonsin.
Låter kanske skrattretande beskrivning men det e väl det närmast ja kan beskriva den känslan man får när man hör bland annat den här låten.
Bara lyssna på låten så hör man vilken otrolig sångare Manowar har!
Fyra första albumen ligger närmast hjärtat men diggar även dom senare, även om dom inte är riktigt lika bra som dom tidiga albumen så är alla albumen bäst på sitt sätt unika sätt, varför ska man jämföra egentligen?
Hoppas dom håller på i många år till, kan knappt vänta tills Getaway Rock Festival!
Gäst- Gäst
Man hade ju kunnat skriva flertalet böcker om bandets gudomlighet men tyvärr så har jag annat för mig. I min mening världens bästa band, folk får tycka vad de vill men innerst inne kommer jag alltid veta att jag har rätt.
Burschk the Embalmer- Fistmeister Büsk
- Antal inlägg : 120
Manowar ska tydligen göra en ny platta.
Hoppas att dom skippar det där med asguard saga och släpper en ny vanlig jävla LP i stället...
Hoppas att dom skippar det där med asguard saga och släpper en ny vanlig jävla LP i stället...
Sire-Nahvas- Fast Taker
De skulle ju göra 3 plattor om krigsgudar.
Svullet_Rektum- Svullom Rektorum Absurdum
- Antal inlägg : 4534
Jag hörde nått om att de skulle släppa en platta om varje gud eller nått sånt. Hur många de nu bryr sig om att läsa på om dvs.
"El Gringo"... Fan vad rätt på något sätt!
Burschk the Embalmer- Fistmeister Büsk
- Antal inlägg : 120
Sida 6 av 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Liknande ämnen
» Manowar Göteborg
» Skinnjacka tradera, signerad King Diamond Manowar
» Manowar Release Party på Rocks Metal Bar i Stockholm på fredag!
» Band(helst från Sverige) som kan köra Manowar covers?
» Manowar merch köpes (Pins, posters, tshirts, kassetter, patchar i synnerhet, vinyler m.m)
» Skinnjacka tradera, signerad King Diamond Manowar
» Manowar Release Party på Rocks Metal Bar i Stockholm på fredag!
» Band(helst från Sverige) som kan köra Manowar covers?
» Manowar merch köpes (Pins, posters, tshirts, kassetter, patchar i synnerhet, vinyler m.m)
Sida 6 av 7
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet