Manowar
+25
Monoliten
Stenberg
Carrion
Adde
ElectricWizard
Sictorment
M-Morbid
delarge
Vitus
Hammerheart
BIFFonen 666
Svullet_Rektum
Friberg
Halonen666
Bestial Death
Vargr
Karate-Molin
Geten
Xemtoth
flutmyrg
pompepg
Jandelin
Atlas Musclecore
Naurbereth
Sire-Nahvas
29 posters
Sida 4 av 7
Sida 4 av 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Sv: Manowar
Tycker snarare den är för mesig och "stickig".
Svullet_Rektum- Svullom Rektorum Absurdum
- Antal inlägg : 4534
gillade inte heller gitarren.
både känns och låter fel att Karl spelar denna låten på album. live är en sak men det lät för fan som om han spelade fel.
både känns och låter fel att Karl spelar denna låten på album. live är en sak men det lät för fan som om han spelade fel.
Sire-Nahvas- Fast Taker
- Antal inlägg : 2630
Man får väl komma ihåg att det är en rough mix också, så slutresultatet lär vara mer polerat.
Ett till smakprov fast ur "Battle Hymn"... Blir mer och mer skeptisk.
Ett till smakprov fast ur "Battle Hymn"... Blir mer och mer skeptisk.
de har mixtrat för mycket med Lee's röst på hans tal. mannen har kanske en av de mäktigaste rösterna ever. och det helt naturligt. så varför jävlas med ett vinnande koncept?
Varför ens spela in en av sina svagaste plattor igen?
Geten- Profeten Geten
- Antal inlägg : 4777
Du e ju bara konstig du!
Geten- Profeten Geten
Finns inga svaga plattor fram tills Karl Logan tog över gitarristpositionen, och Battle Hymns är i alla fall top-5! Sedan vilken position beror på humör.
Battle Hymns är inte mer än 6/10. De fick inte sin shit together förrän på nästa album.
Geten- Profeten Geten
Det var då de hittade en mer konkret och egen identitet, men bara för att Battle Hymns är lite mer generisk ger inte materialet en lägre kvalitet.
Eh, det är precis det som gör att den är sämre.Atlas Musclecore skrev:Det var då de hittade en mer konkret och egen identitet, men bara för att Battle Hymns är lite mer generisk ger inte materialet en lägre kvalitet.
Geten- Profeten Geten
Att det är högkvalitativ hårdrock och inte episk heavy metal ? (Förutom de två sista spåren då)
Låter snarare som en smakfråga än att det faktiskt är sämre.
Låter snarare som en smakfråga än att det faktiskt är sämre.
Vad du än vill kalla musiken på Battle Hymns så är den är inte högkvalitativ utan medioker med stunder som är lite över medel. Borde veta bättre än att tjata på någon som säkert runkat till Manowar.
Geten- Profeten Geten
Runkar bara till popmusik.
Du är ju minst lika omöjlig med din obskyra heavy metal/doom-smak ibland!
Men vilka band som spelar samma stuk som Manowar i överlag gjorde på Battle Hymn tycker du det finns, som dessutom gör det så mycket bättre?
Du är ju minst lika omöjlig med din obskyra heavy metal/doom-smak ibland!
Men vilka band som spelar samma stuk som Manowar i överlag gjorde på Battle Hymn tycker du det finns, som dessutom gör det så mycket bättre?
Att jämföra med andra band är ovidkommande. Deras andra skivor däremot. Hade de bara spelat in den plattan och sedan lagt av hade Manowar varit en parantes i mitt musiklyssnande. Men nu spelade de in mycket bättre skivor efteråt och jag känner inget sug att återvända till Battle Hymns eftersom den är för mig tråkig i jämförelse.Atlas Musclecore skrev:Men vilka band som spelar samma stuk som Manowar i överlag gjorde på Battle Hymn tycker du det finns, som dessutom gör det så mycket bättre?
Geten- Profeten Geten
Som sagt, du säger att den är medioker för att den inte är lika kompatibel med din musiksmak jämfört med de andra skivorna - och visst, det kan jag köpa, men jag håller inte med om att den är sämre.
Äh, liknande musik kan visst vara kompatibelt med min smak. Nämn några plattor som liknar Battle Hymns själv så ska jag ta ställning till dem.
Geten- Profeten Geten
Jag frågade först.
Men jag lyssnar inte så mycket på den stilen av klassisk hårdrock/trad metal, inte min grej generellt. Var därför jag frågade dig vad du tyckte var bättre, så att man kunde kolla upp.
Men jag lyssnar inte så mycket på den stilen av klassisk hårdrock/trad metal, inte min grej generellt. Var därför jag frågade dig vad du tyckte var bättre, så att man kunde kolla upp.
Och jag valde att inte svara.
Då får väl en tredje part dyka upp och börja namedroppa. Klassisk hårdrock/trad metal kan man aldrig få nog av.
Då får väl en tredje part dyka upp och börja namedroppa. Klassisk hårdrock/trad metal kan man aldrig få nog av.
Geten- Profeten Geten
Låten Battle Hymn är ju typ deras bästa!
och plattan BallteHymns skulle man kunna jämföra (musikaliskt) med AC/DC och liknande grejer tycker jag, då plattan inte är särskilt hård. har hänt att "randomfolk" på festivaler ETC har tagit fel när man lirat den plattan i bandaren på festivaler ETC men det kanske även kan förklaras med att de är idioter som känner sig ondskefulla när de sjunger "Highway To Hell" OSV men vad vet jag?
Battlehymns ligger på delad 1:a-plats för mig i alla fall.
Battlehymns ligger på delad 1:a-plats för mig i alla fall.
Sire-Nahvas- Fast Taker
Exakt!Atlas Musclecore skrev:Delad 1:a plats med alla andra plattor eller?
i alla fall deras 10 första album...
Sire-Nahvas- Fast Taker
Inget slår dock Hail to England!
Sida 4 av 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Liknande ämnen
» Manowar Göteborg
» Skinnjacka tradera, signerad King Diamond Manowar
» Manowar Release Party på Rocks Metal Bar i Stockholm på fredag!
» Band(helst från Sverige) som kan köra Manowar covers?
» Manowar merch köpes (Pins, posters, tshirts, kassetter, patchar i synnerhet, vinyler m.m)
» Skinnjacka tradera, signerad King Diamond Manowar
» Manowar Release Party på Rocks Metal Bar i Stockholm på fredag!
» Band(helst från Sverige) som kan köra Manowar covers?
» Manowar merch köpes (Pins, posters, tshirts, kassetter, patchar i synnerhet, vinyler m.m)
Sida 4 av 7
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet