Senast införskaffad merchandise
+34
Fidde
Jandelin
Amanethes
skalMan
patologen
Torzul
Antagonist
Stenberg
pompepg
Karate-Molin
Sictorment
Scullicon
Naurbereth
Bestial Death
Svartesmeden
Thrasharn
Christless
Vitus
Snikich
Tompus
Atlas Musclecore
Countess
Xemtoth
ThrashDave
David Junior
Halonen666
Sire-Nahvas
BIFFonen 666
Snedseglare
Vargr
Hammerheart
ShieldsOfGold
Monoliten
Carrion
38 posters
Sida 2 av 32
Sida 2 av 32 • 1, 2, 3 ... 17 ... 32
Sv: Senast införskaffad merchandise
Kul att färgade vinyler är sämre än svarta.
Snedseglare- Antal inlägg : 211
Kul att så inte är fallet...
Countess- Antal inlägg : 1265
Kul att det visst då är så... SÅ ATTEH!!!
Kul att svarta vinyler också är färgade.
Carrion- Antal inlägg : 5778
Svart är ingen färg, satteh....
Hammerheart- The Banhammer
- Antal inlägg : 4278
Negern är INTE färgad.
David Junior- Antal inlägg : 189
@Davve: Sa inte heller att svart var en färg.
Men det är en färg i detta sammanhang.
Men det är en färg i detta sammanhang.
Eh, uppenbarligen är svarta vinyler inte färgade, om en svart vinyl inte är en färg. Etiketten som sitter på vinylen kan däremot vara färgad, men materialet är ju inte det!
Materialet har ju färgats svart i.o.m att vinyl i sin renaste form är genomskinlig.
Går ju att läsa en del här för att uppdatera sin kunskap, även om det är en smått rörig diskussion:
http://www.gearslutz.com/board/mastering-forum/381089-colored-clear-vinyl-vs-standard-black.html
http://www.gearslutz.com/board/mastering-forum/381089-colored-clear-vinyl-vs-standard-black.html
Touché...
Förstår inte hur folk kan argumentera om en sak de inte har någon aning om.
Fifan.
Fifan.
Tråden Atlas hänvisar till är ju dock inte fakta, utan bara andra människors åsikter. Vad som låter bäst är väl subjektivt för fan.
Har själv inte råd att köpa olika färger när jag handlar skivor, så det blir ju nästan bara svart. Hade varit intressant att jämföra färger någon gång.
Har själv inte råd att köpa olika färger när jag handlar skivor, så det blir ju nästan bara svart. Hade varit intressant att jämföra färger någon gång.
Gäst- Gäst
Sen är ju inte diskussionen uppbyggd på tråden Atlas postade heller.
Visst, en del åsikter, en del fördomar, en del erfarenheter, men även en del fakta - som man sedan får avgöra om det har betydelse eller inte. T.ex.
""Carbon black" is the pigmenting compound added to PVC (which is generally a translucent clear color before any pigment added) that makes it look black. It is a homogenizing agent which helps reduce surface noise to a good extent. Other colored pigments generally aren't nearly as good as carbon black in doing this. Colored vinyl runs are a p.i.t.a. for any pressing plant, as it requires cleaning out the extruder of the press before and after the run, meaning more downtime."
Var egentligen mest den där Steve's inlägg jag tänkte på, hohum. Var även en del om själva pressningen av vinylen, att de första skivorna som kommer ut ofta är sämre än de senare pressade o.s.v. - vilket kan spela en roll i svart vs. färgad, att de färgade pressas i mindre upplaga och därmed rent statistiskt borde ha fler sämre exemplar.
""Carbon black" is the pigmenting compound added to PVC (which is generally a translucent clear color before any pigment added) that makes it look black. It is a homogenizing agent which helps reduce surface noise to a good extent. Other colored pigments generally aren't nearly as good as carbon black in doing this. Colored vinyl runs are a p.i.t.a. for any pressing plant, as it requires cleaning out the extruder of the press before and after the run, meaning more downtime."
Var egentligen mest den där Steve's inlägg jag tänkte på, hohum. Var även en del om själva pressningen av vinylen, att de första skivorna som kommer ut ofta är sämre än de senare pressade o.s.v. - vilket kan spela en roll i svart vs. färgad, att de färgade pressas i mindre upplaga och därmed rent statistiskt borde ha fler sämre exemplar.
""Carbon black" is the pigmenting compound added to PVC (which is generally a translucent clear color before any pigment added) that makes it look black. It is a homogenizing agent which helps reduce surface noise to a good extent. Other colored pigments generally aren't nearly as good as carbon black in doing this."
Därför!!!
Därför!!!
Sire-Nahvas- Fast Taker
- Antal inlägg : 2630
Igår blev det lite prylar!
Savatage - The Dungeons Are Calling (mini-LP)
Provlyssnade den och tyckte att den lät riktigt tuff och jag bestämde mig för att köpa den. Sen fortsatte jag bläddra lite och hittade värsta grymma omslaget. Drog en lyssning och direkt i första låten så tänkte jag "eh...jag är ju dum i huvet om jag inte köper denna!!" så det blev en platta till.
Heavens Gate - Living In Hysteria (LP)
För ett tag sedan fick jag hem fel utgåva av en platta (se separat tråd) och idag dök rätt utgåva upp i brevlådan. Mycket mysigt.
Crimson Glory - Transcendence (CD)
Savatage - The Dungeons Are Calling (mini-LP)
Provlyssnade den och tyckte att den lät riktigt tuff och jag bestämde mig för att köpa den. Sen fortsatte jag bläddra lite och hittade värsta grymma omslaget. Drog en lyssning och direkt i första låten så tänkte jag "eh...jag är ju dum i huvet om jag inte köper denna!!" så det blev en platta till.
Heavens Gate - Living In Hysteria (LP)
För ett tag sedan fick jag hem fel utgåva av en platta (se separat tråd) och idag dök rätt utgåva upp i brevlådan. Mycket mysigt.
Crimson Glory - Transcendence (CD)
Sire-Nahvas- Fast Taker
- Antal inlägg : 2630
Fields of the Nephilim - Ceromonies (2-cd + dvd)
Devil - Time to Repent (cd)
Devil - Time to Repent (cd)
Tompus- Antal inlägg : 657
Fynda verkligen idag på second hand butiken..
Hitta Catapilla - Catapilla första press med vertigo swirl i snuskigt bra skick för en femma.. Kollar E-bay så ligger just den skiva uppe för ca 4700 SEK Säkerligen nå slags fantasisumma men ändå..
http://www.ebay.com/itm/CATAPILLA-S-T-VERTIGO-UK-SWIRL-PROGRESSIVE-PSYCH-ACID-JAZZ-FEMALE-VOCAL-1st-/110872047140?pt=UK_Records&hash=item19d07d2e24#ht_13667wt_1392
Även införskaffat/bokat på vinyl:
Sleep - Dopesmoker (Re-release bundle med grön vinyl, tisha samt CD version)
Wooden Shjips - Vol. 1
Wooden Shjips - Vol 2
Harmonize Most High – Harmonize Most High (Blå vinyl)
Oingo Boingo - Dark at the End of the Tunnel
Firar detta med en Tuborg och väntar in FA Cups finalen
Hitta Catapilla - Catapilla första press med vertigo swirl i snuskigt bra skick för en femma.. Kollar E-bay så ligger just den skiva uppe för ca 4700 SEK Säkerligen nå slags fantasisumma men ändå..
http://www.ebay.com/itm/CATAPILLA-S-T-VERTIGO-UK-SWIRL-PROGRESSIVE-PSYCH-ACID-JAZZ-FEMALE-VOCAL-1st-/110872047140?pt=UK_Records&hash=item19d07d2e24#ht_13667wt_1392
Även införskaffat/bokat på vinyl:
Sleep - Dopesmoker (Re-release bundle med grön vinyl, tisha samt CD version)
Wooden Shjips - Vol. 1
Wooden Shjips - Vol 2
Harmonize Most High – Harmonize Most High (Blå vinyl)
Oingo Boingo - Dark at the End of the Tunnel
Firar detta med en Tuborg och väntar in FA Cups finalen
Snikich skrev:Fynda verkligen idag på second hand butiken..
Och jag som trodde att jag fyndade Kaipas debut...
Fyfan vad coolt att hitta den bara så där i en second hand-butik!
Det vart riktigt häftigt faktiskt, fatta att den var värd mycket mer än en femma iom att det var en skiva från Vertigo men att det var swirl och såpass fick man reda på först när man kom hem.. Trevlig överaskning!
Kaipa lät ju riktigt sweet ju! Aldrig hört innan så tack för tipset.
Snikich skrev:Det vart riktigt häftigt faktiskt, fatta att den var värd mycket mer än en femma iom att det var en skiva från Vertigo men att det var swirl och såpass fick man reda på först när man kom hem.. Trevlig överaskning!
Fan vad sjukt att märka det först när man kommer hem!
Hade nog själv skitit ut en och annan tegelsten.
Hoppas på att hitta Cressidas debut på samma sätt. Vetefan om det lär hända på ett tag...
Köpte coola kassetter igår som glömdes i Köpenhamn.
Snikich skrev:Det vart riktigt häftigt faktiskt, fatta att den var värd mycket mer än en femma iom att det var en skiva från Vertigo men att det var swirl och såpass fick man reda på först när man kom hem.. Trevlig överaskning!
då är frågan om du ska behålla den eller sälja för stora pengar?
Jag köpte Mercyful Fate - Early Sabbath på kassett igår på heavy days. merchutbudet var ingen höjdare direkt.
Sida 2 av 32 • 1, 2, 3 ... 17 ... 32
Liknande ämnen
» Senast införskaffad merchandise
» Shining Merchandise Store
» Senast lästa bok
» Vad köpte du för film senast?
» Senast införskaffat spel
» Shining Merchandise Store
» Senast lästa bok
» Vad köpte du för film senast?
» Senast införskaffat spel
Sida 2 av 32