Management/bokninsbolag tips
3 posters
Metalforum Exiles :: Musik :: Chillout
Sida 1 av 1
Management/bokninsbolag tips
Tips till band hur man kan få fler spelningar runt om i (första hand) sverige. Band med erfarenhet ligger säkert inne med ideér och goda råd.
Sv: Management/bokninsbolag tips
Tja, prova att ringa runt till spelställen och säg att ni kan lira där och att ni kan dra folk. Är ni ett mindre band så kräv bara käk och reseersättning och inte stålar. Är ni 2-3 band så kan ni dela på kostnaderna och dra mer folk också, förhoppningsvis.
Svullet_Rektum- Svullom Rektorum Absurdum
- Antal inlägg : 4534
Svullet_Rektum skrev:Tja, prova att ringa runt till spelställen och säg att ni kan lira där och att ni kan dra folk. Är ni ett mindre band så kräv bara käk och reseersättning och inte stålar. Är ni 2-3 band så kan ni dela på kostnaderna och dra mer folk också, förhoppningsvis.
Ja det är ju ett sätt. Har du själv erfarenhet?
Har inte giggat så mycket själv men har snackat en hel del med folk som varit ute på turné med sina band och sånt. Fråga Hammerheart här på forumet, han vet nog en del.
Svullet_Rektum- Svullom Rektorum Absurdum
- Antal inlägg : 4534
Ok, nice! Har kontaktat honom, får se om han är intresserad av att delge nått. Tack för tipset
Alltså. Jag har inga kontakter direkt sådär. Det är snarare så att ena bandet jag spelar i ligger på ett bokningsbolag som de skrev kontrakt med långt innan min tid. Det andra bandet jag spelar i blir bara bokade av arrangörer som gillar just den typen utav musik, och jag tror dessvärre inte att det riktigt är ert forum, tyvärr.
Är ledsen att jag inte kunde vara till större hjälp.
Det bästa tipset jag kan ge er är helt enkelt att börja snacka med andra band i er genre och gadda ihop er litegrann. Då brukar man kunna fixa så man bokar något spelställe lokalt och ösa på. Sedan får man jobba sig uppåt.
Är ledsen att jag inte kunde vara till större hjälp.
Det bästa tipset jag kan ge er är helt enkelt att börja snacka med andra band i er genre och gadda ihop er litegrann. Då brukar man kunna fixa så man bokar något spelställe lokalt och ösa på. Sedan får man jobba sig uppåt.
Hammerheart- The Banhammer
- Antal inlägg : 4278
Liknande ämnen
» Ge mig tips
» Tips på Distpedal till Bas?
» Arktos - (Tips på bra distributörer)
» Konsert-tips (som inte behöver en egen tråd)
» Tips på Distpedal till Bas?
» Arktos - (Tips på bra distributörer)
» Konsert-tips (som inte behöver en egen tråd)
Metalforum Exiles :: Musik :: Chillout
Sida 1 av 1
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet