Ge mig tips
+7
AdverseSphere
Monoliten
Antagonist
Snikich
Vitus
Karate-Molin
ShieldsOfGold
11 posters
Sida 1 av 2
Sida 1 av 2 • 1, 2
Ge mig tips
Jag vill ha lite tips för att utveckla min musik. Efter de här mediokra inspelningarna som jag gjorde har jag blivit bättre. Jag vill ju skapa experimentell musik och gärna ha en gnutta folkmusik, jazz och blues samt även lite elektronisk musik i min Metal. Jag kan säga vad jag är bra på och snälla säg ingenting om de där inspelningarna är ni snälla.
Jag är bra på att böja med strängarna på gitarren. Har en bra melodisk spelstil vill utveckla min fingerteknik dock.
Jag är bra på att spela klaviatur jag har gjort det sen jag var 5.5 år.
Jag är dock dålig på att hålla takten med trummor jag spelar trummor på en midi-keyboard och trummor är det instrument som jag är minst skillad på. Jag är dock bra på skalor och sånt vet vilka toner man ska spela i en viss tonart. Jag kan också ibland få till riktigt bra övertoner. Men jag som bor på landsbyggden har svårt att hitta kompisar att spela med. Jag vill skapa ett band i framtiden men vet inte så många personer i uppsala som är intresserade av Metal. De flesta är intresserade av hip pop och techno. Så ja ge mig tips för att utveckla min musik. Och hjälp mig med grundpotensformer också.
Jag är bra på att böja med strängarna på gitarren. Har en bra melodisk spelstil vill utveckla min fingerteknik dock.
Jag är bra på att spela klaviatur jag har gjort det sen jag var 5.5 år.
Jag är dock dålig på att hålla takten med trummor jag spelar trummor på en midi-keyboard och trummor är det instrument som jag är minst skillad på. Jag är dock bra på skalor och sånt vet vilka toner man ska spela i en viss tonart. Jag kan också ibland få till riktigt bra övertoner. Men jag som bor på landsbyggden har svårt att hitta kompisar att spela med. Jag vill skapa ett band i framtiden men vet inte så många personer i uppsala som är intresserade av Metal. De flesta är intresserade av hip pop och techno. Så ja ge mig tips för att utveckla min musik. Och hjälp mig med grundpotensformer också.
ShieldsOfGold- Antal inlägg : 344
Sv: Ge mig tips
Ge mig gärna tips i privata chatter. Adda mig på facebook typ.
Säger här ändå.
Ta i mot kritik och utveckla dig där ifrån.
Ta i mot kritik och utveckla dig där ifrån.
Karate-Molin- Black Dwarf
- Antal inlägg : 2829
Ja men kritisera mig i vad jag behöver förbättra
Allt säger jag.
Mesta dels din röst.
Men du har tid, så du borde inte oroa dig allt för mycket anser jag.
Mesta dels din röst.
Men du har tid, så du borde inte oroa dig allt för mycket anser jag.
Jag kan säga några influenser:
Opeth, Bathory, Ensiferum, Dream Theater, Wintersun, Týr, Nevermore, Pestilence, Ayreon, Death, Morbid Angel, Edge Of Sanity, Porcupine Tree, Pink Floyd, Korpiklaani, Children Of Bodom, Black Sabbath, Iron Maiden, Judas Priest, Diamond Head, Yes, Rush, King Crimson, Jethro Tull, Van Halen, Steve Vai, Joe Satriani, Yngwie Malmsteen, Casiopea, Mahavishnu Orchestra, Miles Davis, Muddy Waters, Santana, The Jimi Hendrix Experience, Dio, Deep Purple, Grand Funk Railroad, Nightwish, Dying Fetus, Skyclad, Rolling Stones, The Yardbirds, Cream, Savoy Brown, Fleetwood Mac (Peter Green era), The Prodigy, Fat Boy Slim, Moby, Aphex Twin, Albert King, John Lee Hooker, Howlin Wolf, och jag kolla min last.fm profil jag vill gärna veta hur man gör musik som mina förebilder.
Opeth, Bathory, Ensiferum, Dream Theater, Wintersun, Týr, Nevermore, Pestilence, Ayreon, Death, Morbid Angel, Edge Of Sanity, Porcupine Tree, Pink Floyd, Korpiklaani, Children Of Bodom, Black Sabbath, Iron Maiden, Judas Priest, Diamond Head, Yes, Rush, King Crimson, Jethro Tull, Van Halen, Steve Vai, Joe Satriani, Yngwie Malmsteen, Casiopea, Mahavishnu Orchestra, Miles Davis, Muddy Waters, Santana, The Jimi Hendrix Experience, Dio, Deep Purple, Grand Funk Railroad, Nightwish, Dying Fetus, Skyclad, Rolling Stones, The Yardbirds, Cream, Savoy Brown, Fleetwood Mac (Peter Green era), The Prodigy, Fat Boy Slim, Moby, Aphex Twin, Albert King, John Lee Hooker, Howlin Wolf, och jag kolla min last.fm profil jag vill gärna veta hur man gör musik som mina förebilder.
Bara gört?
Utgå vad du själv vill.
Utgå vad du själv vill.
ShieldsOfGold skrev:Jag kan säga några influenser:
Skulle man göra musik med influenser på allt det så blir det nog rörigt... Det är väl kanske bättre att inrikta sig på en sak samt försöka hålla en röd tråd i det hela.
Sluta bry dig om vad andra tycker, och bara spela det DU tycker känns rätt. Du ska inte behöva rätta dig efter vad andra tycker.
Tycker dock du kan utveckla dina kunskaper när det kommer till svenska språket, och lära dig att dela in text i stycken.
Tycker dock du kan utveckla dina kunskaper när det kommer till svenska språket, och lära dig att dela in text i stycken.
Senast ändrad av Antagonist den fre 17 sep - 10:17:37, ändrad totalt 1 gång (Orsak för redigering : h4xx)
Antagonist- Antal inlägg : 1043
Han behöver inte direkt tips men däremot råd. Något som driver på.
Monoliten- Grand Bear Sebiwalrus Whiskyguzzler I
- Antal inlägg : 5700
Jag har bra betyg i svenskaAntagonist skrev:Sluta bry dig om vad andra tycker, och bara spela det DU tycker känns rätt. Du ska inte behöva rätta dig efter vad andra tycker.
Jag orkar inte bry mig om sånt på internet. Bara folk som skriver Lyiek Dis. Eller BROOT4L.Eviscerator skrev:Punkt.
Japp det finns de som stavar så.Eviscerator skrev:Wat
För att flika in en parentes: Jag fick erhålla ett G i högstadiets slutbetyg och presterade ändå betydligt bättre än mången skolduktiga klasskamrater med fina betyg. Betyg är därmed en högst tvivelaktig kompetensindikator. Nåväl, åter till ursprungsämnet..
Bor du i Uppsala bör du knappast ha några större problem med att finna musikaliskt likasinnade.
Skapa kontakter via forum och communities, där många "gömmer" sig.
Utveckla elementen var för sig innan du fogar samman dem till en färdig produkt. Ditt fokus bör ligga på att förbättra instrumenthanteringen innan du ger dig in i skapande av kompletta kompositioner; övning ger färdighet. Låt det ta sin tid. Ju mer förberedd du är, desto lättare blir det att åstadkomma något kvalitativt.
Bor du i Uppsala bör du knappast ha några större problem med att finna musikaliskt likasinnade.
Skapa kontakter via forum och communities, där många "gömmer" sig.
Utveckla elementen var för sig innan du fogar samman dem till en färdig produkt. Ditt fokus bör ligga på att förbättra instrumenthanteringen innan du ger dig in i skapande av kompletta kompositioner; övning ger färdighet. Låt det ta sin tid. Ju mer förberedd du är, desto lättare blir det att åstadkomma något kvalitativt.
AdverseSphere- Antal inlägg : 173
patologen skrev:spela snabbare
Hammerheart- The Banhammer
- Antal inlägg : 4278
och slå hårdareWitchryder skrev:patologen skrev:spela snabbare
Sire-Nahvas- Fast Taker
- Antal inlägg : 2630
Har den här killen försvunnit helt?
Carrion- Antal inlägg : 5778
Sida 1 av 2 • 1, 2
Liknande ämnen
» Arktos - (Tips på bra distributörer)
» Management/bokninsbolag tips
» Tips på Distpedal till Bas?
» Konsert-tips (som inte behöver en egen tråd)
» Management/bokninsbolag tips
» Tips på Distpedal till Bas?
» Konsert-tips (som inte behöver en egen tråd)
Sida 1 av 2
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet