Metalforum Exiles
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Vad är din musikanläggning för hårdrock? Posta bild!

Gå ner

Vad är din musikanläggning för hårdrock? Posta bild! Empty Vad är din musikanläggning för hårdrock? Posta bild!

Inlägg av Snöbollskriegaren lör 23 mar - 19:34:56

Egentligen kanske detta skulle höra hemma i nåt HIFI forum.. Men vi försöker väl här ändå utan att bli för ''HIFI-nördiga'' :)

Kom att tänka på det här med vinyl och kassett och gamla eller nya anläggningar, flesta vill ju ha bra ljud och så och att det gärna ska vara bra volym, kraft och tryck i musiken med mera, gärna vill vi kunna banda med kassettdäck och så vidare, inte sant? Flesta här kanske har en ''rigg'' för hårdrock eller musik överhuvudtaget, hur ser dom ut? Har ni någon ''dröm-rigg'' i verkligheten eller i tanken där det är X kassettdäck, X förstärkare, X märke högtalare med X antal watt och storlek m.m? Gammalt eller nytt? Posta gärna lite bilder på det ni har! Inget är för fult eller snyggt, billigt eller för dyrt för att postas, visa oss just DIN anläggning och beskriv vad det är för prylar! :)

Här är mina grejer i alla fall. Tror det mesta är från slutet av 80-talet.
Dom stora högtalarna ingick i hyllan med kassettdäcket, vinylspelaren, cdspelaren och förstärkaren.
Tror det var nån gubbe som köpte alla grejerna samtidigt eller byggde ihop någorlunda passande prylar en gång
och sedan slutade använda för grejerna är i bra skick som tusan, fick ge 950 spänn för skiten så det kändes lika bra då man fick hela paketet med allt man behöver på ett och samma tillfälle.

Tror inte det är några särskilda grejer heller, det duger att använda och volym finns, behöver inte vara dyra grejer för att låta helt okej.

Yamaha Natural Sound Stereo Turnable P-28 Vinylspelare 33-45 rpm.
JVC XL-E300 Compact Disc Player CD spelare
Yamaha Natural Sound Stereo Cassette Deck KX-200
Yamaha Natural Sound Stereo Reciever RX-300
Yamaha högtalarna är på 70 watt vardera, verkar inte stå nåt modellnamn på dom vad jag kan se.. Står typ ''NS-s07'' bara sen wattantal m.m

Dom prylarna använder jag enbart egentligen som är på bilden, dom små högtalarna, Tjock-TVn och resten används knappt längre så dom går jag inte in på.

Obs gammal bild. https://2img.net/r/ihimg/photo/my-images/705/002gjm.jpg/

Snöbollskriegaren

Antal inlägg : 69
Join date : 13-03-05

Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet