Metalforum Exiles
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Humortråden

+33
patologen
Sictorment
Edenborg
M-Morbid
BIFFonen 666
Naurbereth
Antagonist
Seroth
Nihilist
Johan
Wolvie
Stenberg
Carnated
Jon
Carrion
Bestial Death
Vargr
Halonen666
Hammerheart
Snikich
Svullet_Rektum
Jandelin
Monoliten
Friberg
Jihad
Karate-Molin
pompepg
Svartesmeden
Vitus
Sire-Nahvas
Geten
Xemtoth
Atlas Musclecore
37 posters

Sida 17 av 40 Föregående  1 ... 10 ... 16, 17, 18 ... 28 ... 40  Nästa

Gå ner

Humortråden - Sida 17 Empty Sv: Humortråden

Inlägg av Geten fre 4 jun - 10:51:18

Eller jag. Men jag gillar Sebbans nördiga inlägg som skrevs lite senare.
Geten
Geten
Profeten Geten

Antal inlägg : 4777

Till överst på sidan Gå ner

Inlägg av Monoliten fre 4 jun - 10:59:13

Klart ni inte fattar, spela Warhammer Online, kör upp en destrochar till rank 40 och börja pumpa renown som fan, då kommer ni få lära er vad en bombsquad är, under tiden snappar ni upp både det ena o det andra på wars forum o skit så lär er andra bra termer. Då kommer ni asgarva åt den där. Plus att den är så fantastiskt överdriven, jag älskar överdrivna grejer.
Monoliten
Monoliten
Grand Bear Sebiwalrus Whiskyguzzler I

Antal inlägg : 5700

Inlägg av Geten fre 4 jun - 11:00:27

Fler nördiga uttryck. Det här är julafton!
Geten
Geten
Profeten Geten

Inlägg av Monoliten fre 4 jun - 11:01:43

Är du lite svag för det nördiga Get(t)o?
Monoliten
Monoliten

Inlägg av Geten fre 4 jun - 11:03:06

Inte Warhammer.
Geten
Geten
Profeten Geten

Inlägg av Monoliten fre 4 jun - 11:06:33

Men liksom, springer du runt där som en meleedpsare själv, en marauder som gör hyggligt med skada och debuffar svetten ur det mesta, och springer på 2 slayers, 3-5 bright wizards, 3-4 healers och 3-5 tanks som slänger guard på bright wizardjävlarna så tar tanksen 50% av all skada bws får, så de springer rakt fram och har innan fighten pumpat upp sin combustion till 100 så de får 35% högre critchans och 100% högre critdamage, helt jävla sjukt. När du får en jävla komet i röven som crittar över 3000 är du inte så mallig med din stora yxa och enorma mutation liksom. Det är som att de knipsar av ze balls liksom, man känner sig högst förudmjukad.
Monoliten
Monoliten

Inlägg av Monoliten fre 4 jun - 11:06:51

Geten skrev:Inte Warhammer.

Näe men det nördiga i sig.
Monoliten
Monoliten

Inlägg av Geten fre 4 jun - 11:08:38

Jag gillar om människor har passioner.
Geten
Geten
Profeten Geten

Inlägg av Sire-Nahvas fre 4 jun - 12:14:10

HAHAHA!!!
GETTO
Sire-Nahvas
Sire-Nahvas
Fast Taker
Fast Taker

Antal inlägg : 2630

Inlägg av Monoliten fre 4 jun - 16:28:35

Tja Warhammer är väl.. passion, näe det känns lite väl ambitiöst. Samlade på det när ja var liten, nu har ja en tatuering och spelar mmorpget liksom. Men jag älskar det universumet, fy fan.
Monoliten
Monoliten

Inlägg av Svullet_Rektum fre 4 jun - 16:29:42

Synd bara att det är så innihelvetes dyrt. Hade de halverat priset på allt så hade jag fortsatt med det utan tvekan. Fast sen dör ju intresset lite när man blir äldre också.
Svullet_Rektum
Svullet_Rektum
Svullom Rektorum Absurdum

Antal inlägg : 4534

Inlägg av Johan fre 4 jun - 22:45:53

Gillade att måla gubbarna innan, testade att spela också men det var ju dött. Mäta, slå tärningar.. nej tack. Stridsvrålen hinner dö ut innan tärningen landar på planen. Dock, kul att bygga och ha sig.
Johan
Johan

Antal inlägg : 543

http://isbrytare.wordpress.com/

Inlägg av Svullet_Rektum fre 4 jun - 23:10:21

Striderna var ju klart roligare. Vi var ett gäng på 4-5 pers som slog ihop våra styrkor och möttes i enorma slag var och varannan helg i högstadiet. Genomsnittspoängen för varje sida brukade ligga på en 7-8k eller något, fast då hade vi rätt mycket überheroes och sånt med också. Vi kunde börja spela sent på eftermiddagen, spela hela kvällen och natten och fortsätta dagen efter på samma match. Ofta tog vi pauser mellan runderna för att diskutera strategier och hur vi skulle gå tillväga nästa drag i all sin nördighet. Då körde vi förvisso "last man standing" eller tills den andra sidan gav upp istället för ett visst antal rundor och med lite egna husregler. Sen tog väl tolkningar av reglerna upp 1/3 av speltiden också
Goda tider! Laughing
Svullet_Rektum
Svullet_Rektum

Inlägg av Monoliten fre 4 jun - 23:15:46

Hade aldrig pengar till att bygga upp såna arméer, köpte lite enheter och målade dem, sög på att måla o så dog det ut. Synd det. Hade jag haft pengar till det hade jag byggt UPP EN JÄVLA ARMÈ SOM HADE KUNNAT ÅTERTA KARAK EIGHT PEAKS MED ENA ARMEN BAKBUNDEN, DWARFS! TO ARMS! WE WILL NEVER FORGET AND NEVER FORGIVE, SHOW NO MERCY FFS, NU JÄVLAR SKA DEN GRÖNA PESTEN FÅ STOCK I SKITAN! Liksom. Stå där med en Hammerer och Ironbreakersquad och försvara the Anvil of DOOM och hamra runor så motståndarnas hjältar tror Dvärgarna är enorma. Fy fan va hårda, och ingen enhet hade mindre än 9 i leadership, FÖR DE ÄR FAN DWARFS, TILLSAMMANS ÄR DE STARKARE ÄN ETT BERG, NO LINK WILL BE BROKEN, FOR OUR CHAIN IS A MOUNTAIN, HA HU HO HA! JÄVLAR, BLOODLUST, AAAAAAAH FY FAN ASSÅ!
Monoliten
Monoliten

Inlägg av Svullet_Rektum fre 4 jun - 23:21:00

Äh, mina grönskinn käkade dvärgfläsk till frukost Wink Skäggona är så immobila och stela och kan lätt utspelas, flankas och köras över under andra rundan. Och vad hjälper massa armour mot ett halvdussin fanatics?
Svullet_Rektum
Svullet_Rektum

Inlägg av Monoliten fre 4 jun - 23:23:47

Dina fanatics kan snurra bäst de vill när de får en organcanonomgång upp i prutten! Sen gräver mina miners ner sig och dyker upp där du minst anar det, rätt upp i tarmen och börjar gräva guld, ja du jävlar. Sen kör jag upp en gyrocopter i luften o gatlinggunnar ner allt. Black orcsen kommer springa o gömma sig när de får se mina ståtliga mannar i full gromrilmundering, ja du jävlar. Grugni kommer vara stolt, för fy fan vad VI SKA UTROTA, HA!
Monoliten
Monoliten

Inlägg av Monoliten fre 4 jun - 23:26:20

Måste tillägga att jag aldrig spelat en enda match, kan i princip inga regler öht. Jag lever mig in i ett äkta slag, hur det hade sett ut. No fucking way att en grönskinnarmé överlevt ett stort massivt hammarslag. Sen kommer mina slayers som orädda dödsänglar och skriker:

Raining blood!
From a lacerated sky
Bleeding its horror
Creating our structure
Now Grugni shall reign in blood!
Monoliten
Monoliten

Inlägg av Svullet_Rektum fre 4 jun - 23:28:08

Pfft, du är utnumrerad 1 mot 5 och förlorar CR hur du än gör, samtidigt som du får boar riders och några chariots i röven. Då sitter du där med ditt 9 i Ld som plötsligt blivit 4 och kan inte fly någonstans då dina längdhandikappade små skäggon alla har 3 i Movement. Att mina boyz skulle springa kan du bara glömma då jag kör savage orcs för hela slanten. Jag ska koka dig i din egen rustning och plocka dina skäggstrån ett för ett din skäggiga halvpalt!
Svullet_Rektum
Svullet_Rektum

Inlägg av Monoliten fre 4 jun - 23:32:45

I live in a world of dungeons and dragons, boots of escaping!

/ignore regelbok

Detta är blodigt allvar. Thunderers så långt ögat kan nå skjuter dina grisar och deras ryttare till blodiga bitar, chariots blir sprängda i bitar av organ canons, gyrocopters och allt möjligt annat mustigt. Och att angripa en hord med ironbreakers är som att slå på ett städ, ditt vapen tar mer skada än vad han gör.

Något jag dock skulle ge upp på förhand mot vore Vampire Count, fusk med folk som kan animera de döda liksom, döda en dvärg så vänder han sig mot sina egna, blir aldrig trött, blir aldrig rädd.

Har du läst Von Carsteinpocketböckerna eller nån annan Warhammerbaserad bok? Gotrek and Felix? Har läst Orc Slayer men inte blivit någon mer.
Monoliten
Monoliten

Inlägg av Svullet_Rektum fre 4 jun - 23:40:36

Magic missile!

Pfft, du romantiserar din egna sida och förhåller dig inte till verkligheten på ett sunt sätt. Till skillnad från mig då! Cool Ingenting kan stoppa en framskridande grönskinnsbataljon såvida de inte har ihjäl varandra på vägen. Oavsett hur många du har ihjäl så kommer det två till. Gobbos kostar ju för bövfelen 2p per skalle och gör du regementena tillräckligt stora så blir det inte så många panic tests. Sen är det ju galet med vanliga Orcs också. T4-enheter med +1S på charge för 5p/skalle. Sjukt! We iz da Orcs (and Gobbos)!

Nej, har bara läst någon obskyr bok som jag inte ens minns vad den hette. Handlade om en snubbe någonstans i Empire som drev runt, blev legoknekt eller något.
Svullet_Rektum
Svullet_Rektum

Inlägg av Monoliten fre 4 jun - 23:48:44

En god vän till mig samlade på greenskins och brukade möta sin kusin i slag vill ja minnas, och han berättade något liknande, om hur sjukt många de var etc. Här romantiseras ingenting, engineers har skapat helt sjuka vapen för att hjälpa de ack så underbemannade dvärgfästena. De har vapnen, runorna, envisheten, ilskan och självförtroendet för att stå emot de tyngsta slag, största av arméer och mäktigaste av magier Cool Trots min kärlek till Dvärgsläktet i Warhammer har ja alltid diggat Greenskins stenhårt, så jävla härliga. Allt är bara kaos överallt, ingen ordning, ingen struktur, chopping time boyz! Var det någon annan ras förutom Greenskins som du gillade hårt. Jag har ju chaos, fy fan vilken jävla mäktig skit asså. Kan ju en del lore om dem o så, men kan inget om hur de funkade i slag och skit, poäng, egenskaper etc.
Monoliten
Monoliten

Inlägg av Monoliten fre 4 jun - 23:50:36

Humortråden - Sida 17 Art01qj0

Engra Fucking Deathsword liksom, hade erövrat Praag så jävla hårt om det inte varit för smygbögen, vinprovaren, fnaskköparen och dildoprövaren Magnus the Pious.
Monoliten
Monoliten

Inlägg av Svullet_Rektum fre 4 jun - 23:59:25

Humortråden - Sida 17 Fanatics

Fast dvärgar har ju å andra sidan ingen magi. Cool

Chaos är rätt schysst, dock förstår jag inte varför man inte ska kunna blanda Hordes, Beasts och Deamons längde i 7th ed. Det är ju helt galet.

Förutom greenskins så diggar jag verkligen Dark Elfs. Snacka om estetisk perfektion. Överdosering av lila är också grymt hårt. Även Skaven då de har vissa saker gemensamt med greenskins. Kan skjuta på sina egna enheter som är i CC och sånt, de bara skiter i vem de har ihjäl, bara de får skjuta. Och så alla konstiga maskiner som aldrig fungerar och som bara spränger upp sin egna sida av spelplanen. De tråkigaste måste vara alla människoraser och high elves. Undeadlagen kanske också är roligt ett tag men blir nog enformigt snabbt.
Svullet_Rektum
Svullet_Rektum

Inlägg av Monoliten lör 5 jun - 0:04:14

Näe men runor Cool

Ingen aning, kanske blir lite greenskinsyndrom, (ch)kaos i de egna leden?
Dark Elfs blir lite overkill med alla vassa jävla grejer hit o dit (ok att Chaos har stjärnan på allt, coolt liksom) men annars är det snyggt som sätan. Satt o läste nån codexgrej om Skaven för ett tag sen, förklarade the horned rat och de 12 (13? minns inte exakt) klanerna, allt lönnmörderi och jävelskap, warp stones o fan hans moster. Härlig ras, vart mycket rykten om att de ska komma med i Warhammer Online.
Monoliten
Monoliten

Inlägg av Svullet_Rektum lör 5 jun - 0:09:52

Warp stones! Det är fan grejer det. Har du spelat Dark Omen förresten? Klassiskt spel från 97 eller något. Det funkar dock inte på min nuvarande dator :(
Svullet_Rektum
Svullet_Rektum

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Sida 17 av 40 Föregående  1 ... 10 ... 16, 17, 18 ... 28 ... 40  Nästa

Till överst på sidan

Behörigheter i detta forum: