Death
+23
Christless
Vitus
Monoliten
Hammerheart
M-Morbid
delarge
Karate-Molin
BIFFonen 666
Atlas Musclecore
Morbid
Edenborg
Sire-Nahvas
Countess
Tompus
Halonen666
Jon
Stenberg
Wolvie
Sictorment
Geten
Rob
Bestial Death
Carrion
27 posters
Sida 1 av 6
Sida 1 av 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Death
Världens bästa dödsband enligt mig, end of story!
Inte en jävla dålig skiva på långa vägar!
Skriv vad ni tycker.
Bästa skiva enligt mig är...alla!
Inte en jävla dålig skiva på långa vägar!
Skriv vad ni tycker.
Bästa skiva enligt mig är...alla!
Carrion- Antal inlägg : 5778
Sv: Death
Helt klart ett av de bästa, och även om jag inte skulle kalla de två sista plattorna för döds så är de, precis som alla andra av deras plattor, jävligt bra. Favoriten är dock Scream Bloody Gore, som är en av mina tio (kanske rent av fem) favoritplattor någonsin.
F.ö. så är Chuck en av mina största idoler och, i mitt tycke, en av de bästa gitarrister som någonsin levat!
F.ö. så är Chuck en av mina största idoler och, i mitt tycke, en av de bästa gitarrister som någonsin levat!
Bestial Death- Antal inlägg : 782
Om nom nom, Beyond the Unholy Grave. <3
Ett geni som frontman, synd att han dog bara. Hade nog gett rätt mycket för att få se live!
Ett geni som frontman, synd att han dog bara. Hade nog gett rätt mycket för att få se live!
Gillar egentligen bara det tidiga som var mindre tekniskt och progressivt. Men man måste beundra hans förmåga att spela gitarr som han gjorde och samtidigt sjunga.
Geten- Profeten Geten
- Antal inlägg : 4777
Fan ni har ju så alla rätt!!! Äntligen några som håller med mig! Händer ju fan tä mig aldrig!
Bestial Death skrev:Helt klart ett av de bästa, och även om jag inte skulle kalla de två sista plattorna för döds så är de, precis som alla andra av deras plattor, jävligt bra. Favoriten är dock Scream Bloody Gore, som är en av mina tio (kanske rent av fem) favoritplattor någonsin.
Scream Bloody Gore är DM-historiens absolut bästa skiva någonsin!
Death/Mantas demo tapesen är alla grymt bra enligt mig fast favoriterna är nog Death By Metal och Reign Of Terror, det är riktigt grymma grejer det!
Death by Metal är riktigt jävla bra, Reign of Terror har jag nog inte hört, vad jag kan minnas.
Den är grymt bra! Kolla in den!
Rankar Spiritual Healing högst, tätt följt av de två tidigare plattorna.
Finns ingen platta som är dålig, även om jag inte tycker de två sista är riktigt på samma nivå som tidigare släpp.
Finns ingen platta som är dålig, även om jag inte tycker de två sista är riktigt på samma nivå som tidigare släpp.
Sictorment- Antal inlägg : 930
Inte många som tycker att Spiritual är bäst. Det är väl bara du och jag som håller den högt.
The Sound Of Perseverance är ju ett jävla mästerverk och det går knappast att förneka annars räknar jag Symbolic som deras svagaste platta även fast den är awesome som fan ändå. Som sagt, ingen dålig skiva!
The Sound Of Perseverance är ju ett jävla mästerverk och det går knappast att förneka annars räknar jag Symbolic som deras svagaste platta även fast den är awesome som fan ändå. Som sagt, ingen dålig skiva!
Symbolic svagaste plattan? Det håller jag verkligen inte med om. Vet inte än vilken jag tycker är svagast för alla är skitbra men Symbolic har alltid varit en av favoriterna.
Wolvie- Soulreaper
- Antal inlägg : 615
Leprosy är nog min favorit, alltid gillat den skivan väldigt mycket. Och det var bland annat den (tillsammans med Severed Survival och Altars of Madness) som fick in mig i dödsmetallen.
Stenberg- Antal inlägg : 1420
Leprosy är snorbra fast produktionen suger ganska ordentligt.
Spiritual Healing är en underskattad platta som är riktigt bra!
Den remastrade versionen av Leprosy har riktigt bra ljud tycker jag.Carrion skrev:Leprosy är snorbra fast produktionen suger ganska ordentligt.
Wolvie- Soulreaper
- Antal inlägg : 615
Det är soundet på trummorna som suger, tar bort all känsla.
Själv tycker jag att trumljudet på Leprosy är asfett.
Trummorna ska vara som på originalet, de hade inte behövt röra produktionen och remastra någon av de skivorna
Det låter ju digitaltrummor och det är inte bra. Om man jämför med SBG så är trummorna mycket mer dynamiska IOM att Chris Reifert är lika tajt som en glass just trummässigt. Fast han gör det bättre än Bill Andrews ändå.
Death är ett väldigt bra death metal band och deras bästa platta enligt mig är human.
Synd bara att frontmannen chuck är död.
Synd bara att frontmannen chuck är död.
Jon- Antal inlägg : 67
Jo det är synd fast jag tror inte bandet hade fortsatt ändå utan hade kört vidare med Control Denied vars andra skiva är tänkt att släppas 13 maj på hans födelsedag!
Har lärt mig och spela ett antal låtar från '91 och framåt och man måste erkänna vilken grym musiker Chuck var! Helt sjukt bra riff! Det är ju en grej att lyssna på en låt men en helt annan grej att spela den.
Kan faktist hålla med dig
Halonen666- FÄRS
- Antal inlägg : 2659
Har spelat (och spelar fortfarande) en hel del Death. Inte speciellt svåra riff, men bra variation
Sida 1 av 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Sida 1 av 6
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet