GITARRISTER: Favorit accessoar
+7
Svullet_Rektum
Carrion
Halonen666
Xemtoth
pompepg
Hammerheart
Bobbafett
11 posters
Sida 2 av 3
Sida 2 av 3 • 1, 2, 3
Sv: GITARRISTER: Favorit accessoar
Vi kanske tycker det är grötigt med 7-strängade gitarrer Nej men har du en bra stärkare och bra mickar... Och framförallt tjocka strängar, så är det ju precis samma sak som med en sjusträngad gitarr... Fast minus en sträng, när man stämmer ner. So whats the problem, dude?
Hammerheart- The Banhammer
- Antal inlägg : 4278
Har också mina gitarrer stämda till D!
Vad är det för fel med en sörja av ljud? :.ech:
Vad är det för fel med en sörja av ljud? :.ech:
Gäst- Gäst
Precis! Det är bara mysigt när ljudet blir till en jävla sörja!
Bestial Death- Antal inlägg : 782
Fast ljudet blir ju inte sörja om du har stränga tjocka nog för att palla vibrera. 10-46or brukar duga för C iallafall.
Det är sant.
Bestial Death- Antal inlägg : 782
SAY WHAT?! tycker inte mina 11-50 strängar funkar perfekt för C, skulle velat ha tjockare!Witchryder skrev:Fast ljudet blir ju inte sörja om du har stränga tjocka nog för att palla vibrera. 10-46or brukar duga för C iallafall.
Xemtoth- Aspect of Albert
- Antal inlägg : 3977
Tycker du? Jag tycker att mina 10-46 strängar funkar hur bra som helst i C. Fast sedan å andra sidan spelar jag ju på en Gibson.
Har heller inte några problem med att lira i C med 10-46strängar.
Gäst- Gäst
E väll smaksak hur spännda strängar man vill ha med.
Tvivlar starkt på att märket på gitarren har något o göra med hur pass tunna strängar man behöver, på det viset. Ni kör ändå billigaste skitvarianterna av Gibson Flying V så.
Tycker ändå det låter mullrigt och tjockt med för mycket dist. Som att köra in en bas i gitarrstärkaren och kötta på. Sen är det väl också skillnad på en 7-strängad och en 6-strängad nedstämd till B. Den nedstämda låter ju mer "sloppy" då strängarna fladdrar som köttgardinerna på en gammal kärring.
Svullet_Rektum- Svullom Rektorum Absurdum
- Antal inlägg : 4534
Svullet_Rektum- Svullom Rektorum Absurdum
- Antal inlägg : 4534
Nej, jag valde o köpa en Epiphone och böt ut mickarna till dem som dyraste Gibson flying vee har. Gillar inte faded modellerna alls. Hade dock pengar till en faded när jag köpte min Epiphone.Eviscerator skrev:Säger snubben som inte ens har en Gibson.
Originalpriset till fadedmodellerna är precis likadant som originalpriset på de icke-faded... Så du vet. Enda grejen var att ingen ville köpa fadedmodellerna så de reade ut den serien. Annars är det samma gitarr... fast bara lacken är tuffare på våran. Lawyerd.
Inte sett en Faded gitarr för mer än 7 tusen. Dem andra kostar typ 12-13 tusen. Det är också andra mickar på dem än på det dyrare orginalet, till o med musikbörsen sagt när jag frågade om det. Hur kan det dessutom vara samma pris på dem när faded modellerna inte har riktig lack? Vafan är det för jävla business.
Föresten, det är tre mickar på en faded, det är skitfult tycker jag, två st tycker jag det ska vara. Om det är precis samma mickar som du säger, då måste halsmicken vara en R490 och stallmicken en 500T. Men vafan är då den där mellan tjofräsen i så fall? tell me.
Föresten, det är tre mickar på en faded, det är skitfult tycker jag, två st tycker jag det ska vara. Om det är precis samma mickar som du säger, då måste halsmicken vara en R490 och stallmicken en 500T. Men vafan är då den där mellan tjofräsen i så fall? tell me.
Originalpriset på fadedmodellerna är 12-13 papp. Det kan du kolla i vilken jävla tidning som helst.
Gibson är ju grejen.
Gibson är ju grejen.
Vare sig priset, priset jag kunnat köpa dem för är det jag utgått ifrån iaf. I vilket fall, när jag skaffar en Gibson Flying V så är det en orginalare.. 67a, vet dock inte om jag ska köra en Vit eller Ebony. Sen svarade du inte på min tidigare fråga, om det är samma mickar som på "riktiga" gibson Vn, vafan är då mickjäveln i mitten?
Så du menar att det aldrig gjorts Gibsongitarrer med tre mickar förr?
Nej det har jag inte sagt, men eftersom du påstår att just DEM gitarrerna är likadana, mickarna i det här fallet, som dem 67orna som har "riktig" lack eller vad jag ska säga, så undrar jag i så fall vad det är för nåt skit dem klämt in mellan R4090an och 500Tan.Witchryder skrev:Så du menar att det aldrig gjorts Gibsongitarrer med tre mickar förr?
Din morsa
Det där var bara dåligt. Käfta inte om du inte kan svara på det.Witchryder skrev:Din morsa
I vilket fall, är det bara jag som tycker Vit och Svart Gibson Flying V skiljer sig åt, får olika känsla över dem, fast det det ÄR ju samma gitarr, men har lite ångest över vilken färg jag bör skaffa när jag väl skaffar en.
Sida 2 av 3 • 1, 2, 3
Sida 2 av 3
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet