Watain
+40
Snedseglare
Christless
Tartaros11
savopipo
patologen
Ancient Records
pompepg
Vitus
M-Morbid
Halonen666
Karate-Molin
Stenberg
Dolmio88
BIFFonen 666
Countess
AdverseSphere
Johan
Scullicon
Göteborgs Rapé
Ekstål
Morbid
Jihad
Svullet_Rektum
Edenborg
Hammerheart
Tompus
Wolvie
Necrovore
Azargoth
Jon
Sire-Nahvas
Vargr
Carrion
slothmachine
Bestial Death
Monoliten
Xemtoth
Jandelin
Geten
Atlas Musclecore
44 posters
Sida 5 av 12
Sida 5 av 12 • 1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10, 11, 12
Sv: Watain
Om inte annat kan man visa den för utomstående i skrämmande syfte. Blir dock väldigt löjligt med personerna med förvrängda röster. Och "kristen" black metal känns inte särskilt viktigt att dra upp. Men som sagt, tycker i vilket fall att E. hade en del intressanta saker att säga. För de som är intresserade kan man se den på megavideo här.
Ja va e de han kallar det , Hugging children with machineguns?
Scullicon- Antal inlägg : 1392
Kan stämma,. va ett tag sen ja såg den
Beskådade den precis på Youtube. Det fanns en del intressanta extrakt, men i ärlighetens namn spolade jag förbi 90% av materialet.
AdverseSphere- Antal inlägg : 173
Förståeligt,. har själv sett och försökt först all skit i dem som vissa svamlar om men 10% kan nog vara en bra siffra på vad som inte är meningslöst
10%, där merparten utgörs av Eriks välkonstruerade uttalanden. En eloge till honom. Kvarforth flikar in enstaka intressanta extrakt, men hans pubertala attityd och strävan efter syfteslös provokation är övervägande och gör det svårt att ta honom på allvar öht.
AdverseSphere- Antal inlägg : 173
Eriks uttalanden är det enda som är intressant, Jag tar inte Kvarforth på allvar här så det är inte svårt att ha överseende med hans attityd.
Resterande folk som dom har fått med har ju inte särskilt många intelligenta kommentarer heller,
Resterande folk som dom har fått med har ju inte särskilt många intelligenta kommentarer heller,
håller med carrion... Har aldrig fastnat för watain, tycker dock att sworn to the dark är lyssningsbar... Men deras jävla attityd ''vi är så jävla true'' är så otroligt löljlig!!
Countess- Antal inlägg : 1265
En sak jag tycker är kul är hur ni blåser upp det där med "true", aldrig märkt att Watain är värre än de flesta andra black metal band, men ni är ju minst lika illa åt andra hållet.
Då tycker jag att rymdblomman Musclecore ska lyssna på Nargaroth utan fördomar eller yttre influenser etc. Läste vad du skrev på föregående sida och kom att tänka på våra gamla fältslag (nåja) om den gruppen. Att öppna sina sinnen och allt det där.
:.ech:
:.ech:
Monoliten- Grand Bear Sebiwalrus Whiskyguzzler I
- Antal inlägg : 5700
Nä, för artistisk oärlighet tål jag inte. Det är något övergripande för alla artister inom vilket område som helst, inte bara musik. Har i alla fall inget emot viss av Nargaroth's musik, senaste plattan är väl kanske det bästa jag har hört ifrån honom stundvis, men det är inte nog för att köra över hans synder.
Men musiken kan väl knappast ljuga? Jag tycker det är lite löjligt att bara skita i bandet bara för att bossen i bandet är ett ljugande rövhål. Det kan ju appliceras på fler artister än Kanwulf liksom. Du har inga problem med att lyssna på Burzum trots att Varg har mördat t.ex.. Sen vet jag att det kan ha varit i självförsvar etc etc. Fortfarande, mytomani vs mord. Vad är värst liksom?
Lyssnade på Watain för första gången idag. Jag tycker att dom är bra.
BIFFonen 666- BIFF
- Antal inlägg : 764
Pappa Doom skrev:Men musiken kan väl knappast ljuga? Jag tycker det är lite löjligt att bara skita i bandet bara för att bossen i bandet är ett ljugande rövhål. Det kan ju appliceras på fler artister än Kanwulf liksom. Du har inga problem med att lyssna på Burzum trots att Varg har mördat t.ex.. Sen vet jag att det kan ha varit i självförsvar etc etc. Fortfarande, mytomani vs mord. Vad är värst liksom?
Det ena är personen, det andra är artisten - två skilda världar.
Köper't icke. Edit: Dock förstår jag hur du menar. Tycker ändå att du överdriver allvaret i tyskjävelns handlingar.
Edit2: Om det inte är en form av principgrej, då är det lugna puckar. Det har jag stor respekt för.
Edit2: Om det inte är en form av principgrej, då är det lugna puckar. Det har jag stor respekt för.
Men för mig är det så, all känsla jag kan få för en artist blir kontaminerad av artistisk oärlighet. Har vissa premisser för vad det innebär, och inom vissa genrer har jag även särskilda premisser för vad den genren innebär - black metal är väl den jag är hårdast inom på det området. (Och doom kanske ) Fast det har ju inget med det här att göra egentligen, bara något som dök upp i skallen när jag satt och skrev.
Kanske doom ja, hahaha du är ju helt hopplös när det gäller den biten
Men visst jag kan väl förstå vad du säger. Däremot ställer jag mig helt bakom dig i ledet när du säger att folk dömer för kvickt.
Men visst jag kan väl förstå vad du säger. Däremot ställer jag mig helt bakom dig i ledet när du säger att folk dömer för kvickt.
Jao. Har egentligen inget emot när någon lyssnar på en artist, rycker på axlarna och går vidare - är förmodligen inte vad den individen söker just då. Men när vissa av dem sedan vägrar gå vidare ifrån det, utan måste komma och fråga "Vad är det folk ser för någon tjusning i X?" och "Haha, fan, fattar inte att folk kan lyssna på det här - så jävla dåligt!" och liknande efter de har gjort det - då kommer min inre demon ut och ryter. Visar ju på att de bara vill skapa onödig provokation, eller faktiskt är lite nyfiken och vill lära sig uppskatta/acceptera artisten i fråga. Som att det finns någon liten bit i musiken som enbart deras undermedvetna har uppfattat, som sitter och kittlar egot och får dem att komma tillbaka.
Aja, egentligen sitter jag och hycklar liiite, har gjort samma sak förr i tiden när jag var yngre. Främst emot Darkthrone. (Fast jag tycker fortfarande att Transilvanian Hunger är en rätt så trist platta) Även Iron Maiden, och där vet jag att det är något som ligger och kittlar på gränsen för att jag ska kunna acceptera dem i större grad än i dagens läge, vet bara aldrig när det kommer att brista.
Aja, egentligen sitter jag och hycklar liiite, har gjort samma sak förr i tiden när jag var yngre. Främst emot Darkthrone. (Fast jag tycker fortfarande att Transilvanian Hunger är en rätt så trist platta) Även Iron Maiden, och där vet jag att det är något som ligger och kittlar på gränsen för att jag ska kunna acceptera dem i större grad än i dagens läge, vet bara aldrig när det kommer att brista.
Jag ska vara med när dammen brister samt vara en bidragande orsak
Även jag blir förbannad när folk dömer ut band sådär. Speciellt när folk snackar skit om band man alltid gillat som Demon Burger och Kläder av filt. Känns som folk inte ens gett det en chans liksom. Det är en ständigt återkommande klassiker i metalsammanhang vad det verkar, lite sorgligt men vafan kan man göra. Hoppas få att folk fattar grejen kanske. Jag vill att folk ska ha lyssnat ordentligt och ge ett konstruktivt hat för att få basha ett band ordentligt. Då jävlar kan vi börja snacka.
Även jag blir förbannad när folk dömer ut band sådär. Speciellt när folk snackar skit om band man alltid gillat som Demon Burger och Kläder av filt. Känns som folk inte ens gett det en chans liksom. Det är en ständigt återkommande klassiker i metalsammanhang vad det verkar, lite sorgligt men vafan kan man göra. Hoppas få att folk fattar grejen kanske. Jag vill att folk ska ha lyssnat ordentligt och ge ett konstruktivt hat för att få basha ett band ordentligt. Då jävlar kan vi börja snacka.
Har då aldrig hört Watain kalla sig true eller försökt beté sig true, om man nu ska vara så true, så klassar endel dem som sellouts, hur jävla true är det? Finns ju band som sitter och spelar in sin skit o väljer o ha kvalité så det låter som dem bara skrammlar, släpper det i tio ex och kallar sig true. Vafan är det? GAH blir galen.
Xemtoth- Aspect of Albert
- Antal inlägg : 3977
Pappa Doom skrev:Jag ska vara med när dammen brister samt vara en bidragande orsak
Problemet med Demon Burger och Kläder af Filt är att de representerar en helt annan estetik än den som de flesta mer old school-orienterade metalfans letar efter. Då är det inte så konstigt att det inte uppskattas, även om jag håller med om att alla dissar de får och det barnsliga sättet som det oftast förmedlas är rätt så fånigt. I alla fall, tror inte det skulle funka att folk måste "lyssna in sig" på de banden för att uppskatta dem, då skulle man ju lika gärna kunna ta en del deathcore band och säga detsamma till någon som diggar dödsmetall osv.
Då kan man ju lika gärna avfärda hela genrer direkt och jag gillar inte riktigt det sättet att tänka, förvisso gillar jag musik ifrån i princip alla genrer så att ehh. Äh ska inte tycka åt andra så men att bara stämma in i en basharkör känns dåligt bara. Speciellt om det grundas av en allmän åsikt mer än av en personlig så är det fan fittigt.
Personligen så gillar jag inte systemet med olika genrer och kategorier alls,
Dom funkar som riktlinjer om jag skulle vilja förklara för någon hur på ett ungefär något låter, men redan då är man ju aldrig i närheten, för då måste de finnas en norm för varje genre och den funkar inte,. Lättare att dela in de i bra och dålig musik, och om folk inte håller med så är det deras ensak.
Dom funkar som riktlinjer om jag skulle vilja förklara för någon hur på ett ungefär något låter, men redan då är man ju aldrig i närheten, för då måste de finnas en norm för varje genre och den funkar inte,. Lättare att dela in de i bra och dålig musik, och om folk inte håller med så är det deras ensak.
Ptja, om man bara vill monologa med sig själv om musik så är det sannerligen skitlätt så.Scullicon skrev:Lättare att dela in de i bra och dålig musik
Geten- Profeten Geten
- Antal inlägg : 4777
Sida 5 av 12 • 1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10, 11, 12
Liknande ämnen
» Watain i Stockholm
» Watain, Destroyer 666 och Ram i malmö
» Repugnant och Watain i Finland
» Watain release gig 5/6 London
» Repugnant, Ram & Watain i Västerås 3:e Sept.
» Watain, Destroyer 666 och Ram i malmö
» Repugnant och Watain i Finland
» Watain release gig 5/6 London
» Repugnant, Ram & Watain i Västerås 3:e Sept.
Sida 5 av 12
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet