Watain
+40
Snedseglare
Christless
Tartaros11
savopipo
patologen
Ancient Records
pompepg
Vitus
M-Morbid
Halonen666
Karate-Molin
Stenberg
Dolmio88
BIFFonen 666
Countess
AdverseSphere
Johan
Scullicon
Göteborgs Rapé
Ekstål
Morbid
Jihad
Svullet_Rektum
Edenborg
Hammerheart
Tompus
Wolvie
Necrovore
Azargoth
Jon
Sire-Nahvas
Vargr
Carrion
slothmachine
Bestial Death
Monoliten
Xemtoth
Jandelin
Geten
Atlas Musclecore
44 posters
Sida 4 av 12
Sida 4 av 12 • 1, 2, 3, 4, 5 ... 10, 11, 12
Sv: Watain
Jag håller med dig till 99,9%!Ekstål skrev:och nu kan jag nog säga att jag tycker att det är en av dom bästa plattorna jag hört det här året.
Tompus- Antal inlägg : 657
Lite coolt att Reaping Death har sålt guld här i Sverige
Tompus- Antal inlägg : 657
Jag inhandlade LP:n för en månad sen. Och nöjd blev jag. Detta album hamnar på plats nummer två efter Casus, såklart.
Göteborgs Rapé- Antal inlägg : 32
Efter att ha lyssnat igenom lawless darkness har jag kommit fram till att det är en liten besvikelse.
Casus luciferi är den bästa skivan de har gjort men låten waters of ain var otroligt bra.
Hade alla låtar varit i klass med waters of ain hade LD varit en kanonplatta enligt mig.
Casus luciferi är den bästa skivan de har gjort men låten waters of ain var otroligt bra.
Hade alla låtar varit i klass med waters of ain hade LD varit en kanonplatta enligt mig.
Jon- Antal inlägg : 67
Casus verkar vara de flestas favorit, ingen som håller med mig om att Sworn to the dark är snäppet vassare?
Edenborg- Antal inlägg : 108
Jag fattar inte grejen med Watain? Kan någon förklara vad som är så jävla bra med dem? Fjantig fjortisblack metal!
Carrion- Antal inlägg : 5778
Tja, du kanske ska ta och försöka att lyssna på musiken utan fördomar. Vet att det kan vara svårt, har problem själv med en del band där jag har liknande känslor som du verkar ha emot Watain, men kan vara värt mödan i slutändan. Faktiskt så tyckte jag så om Watain för typ 3-4 år sedan, men blev "konverterad" eftersom jag kollade in det vid ett antal tillfällen och någon gång så klickade det bara. Nyfikenheten på det viset har hjälpt mig att uppskatta jävligt många band som i dagens läge är bland mina favoriter!
Carrion skrev:Jag fattar inte grejen med Watain? Kan någon förklara vad som är så jävla bra med dem? Fjantig fjortisblack metal!
Men Watain är ju häftiga med häftiga-Erik och häftig attityd osv.
Morbid- Antal inlägg : 92
Atlas Musclecore skrev:Tja, du kanske ska ta och försöka att lyssna på musiken utan fördomar. Vet att det kan vara svårt, har problem själv med en del band där jag har liknande känslor som du verkar ha emot Watain, men kan vara värt mödan i slutändan. Faktiskt så tyckte jag så om Watain för typ 3-4 år sedan, men blev "konverterad" eftersom jag kollade in det vid ett antal tillfällen och någon gång så klickade det bara. Nyfikenheten på det viset har hjälpt mig att uppskatta jävligt många band som i dagens läge är bland mina favoriter!
Den morbida nyfikenheten!
Atlas Musclecore skrev:Tja, du kanske ska ta och försöka att lyssna på musiken utan fördomar. Vet att det kan vara svårt, har problem själv med en del band där jag har liknande känslor som du verkar ha emot Watain, men kan vara värt mödan i slutändan. Faktiskt så tyckte jag så om Watain för typ 3-4 år sedan, men blev "konverterad" eftersom jag kollade in det vid ett antal tillfällen och någon gång så klickade det bara. Nyfikenheten på det viset har hjälpt mig att uppskatta jävligt många band som i dagens läge är bland mina favoriter!
men du kan ju kolla några sidor bakåt i den här tråden och se att jag inte hade hört bandet öht. Då kollade jag upp dem eftersom alla tyckte de är så jävla bra. Jag lyssnade och tyckte inte var så jävla speciellt. Finns bättre.
Morbid skrev:Carrion skrev:Jag fattar inte grejen med Watain? Kan någon förklara vad som är så jävla bra med dem? Fjantig fjortisblack metal!
Men Watain är ju häftiga med häftiga-Erik och häftig attityd osv.
Äsch, kom med något konstruktivt istället för gnäll om sånt. Visst, finns ett antal fans som går iväg på den där attityd biten och som sedan inte bryr sig så mycket om musiken i sig, men att tro att alla fans är sådana är att dra alla över en kam - vilket är dumt.
Klart man har rätt att inte tycka om Watain, men eftersom det är en estetisk fråga vi talar om, så är det den subjektiva uppfattningen som bestämmer vad man tycker om eller inte. Då är det svårt att säga vad som är "bra", förutom att man kan försöka förmedla vad man känner när man lyssnar på musiken. Och om den andre sedan inte kan relatera till de känslorna när de hör samma musik, då blir det bara en slags antagonism som förstärks... Nä, fan. Det är därför jag EGENTLIGEN inte tycker om att bli rekommenderad band, får förväntningar som fördunklar mitt objektiva och oskuldsfulla subjektiva omdöme! Fan vad jag skriver, har trist.
I alla fall, skit i vad alla andra tycker. Visst, en nyfikenhet kan väckas med hjälp av andra, men låt inte andras åsikter beröra ditt omdöme. Argh, har någon slags tankegång jag vill försöka förmedla med ord men det går inte att få fram i klarspråk. Hoppas du, ni, alla förstår.
Carrion skrev:Atlas Musclecore skrev:Tja, du kanske ska ta och försöka att lyssna på musiken utan fördomar. Vet att det kan vara svårt, har problem själv med en del band där jag har liknande känslor som du verkar ha emot Watain, men kan vara värt mödan i slutändan. Faktiskt så tyckte jag så om Watain för typ 3-4 år sedan, men blev "konverterad" eftersom jag kollade in det vid ett antal tillfällen och någon gång så klickade det bara. Nyfikenheten på det viset har hjälpt mig att uppskatta jävligt många band som i dagens läge är bland mina favoriter!
men du kan ju kolla några sidor bakåt i den här tråden och se att jag inte hade hört bandet öht. Då kollade jag upp dem eftersom alla tyckte de är så jävla bra. Jag lyssnade och tyckte inte var så jävla speciellt. Finns bättre.
Ibland behöver saker växa in på en. Tog mig i princip 10 år att börja uppskatta Judas Priest t.ex. Gäller att inte gå in för hårt i vissa band, man kanske inte har referensramarna för att uppskatta det ännu, eller så har man helt enkelt andra estetiska dogmer som går helt emot det man hör.
En sak jag blir lite irriterad som jag har sett dig skriva flera gånger på forumet är att saker är "dåliga" och "bra" beroende på hur det stämmer överens med din åsikt... Nu är jag kanske lite svennebanan och konflikträdd osv. - men tycker det är ett onödigt sätt att antagonisera andras åsikter.
Vissa låtar från Lawless darkness fastna direkt,. andra var jag tvungen att se live för att dom skulle göra större intryck,. Men överlag så är det ett bra album, Fast har aldrig fastnat för första spåret, hoppat över de varje gång jag sätter på den plattan sedan de 2 första gångerna,.
Scullicon- Antal inlägg : 1392
Jag tycker helt enkelt det är härliga musik och bra sång, hade kunnats kännas mer äkta med en annan produktion men det är inget avgörande anser jag. Att det är episkt tycker jag är bra.
Sen är dom grymma live också
Sen är dom grymma live också
I den där.. dokumentären eller parodin eller vad det nu är som heter Black Metal Satanica om jag inte minns helt fel tycker jag E. har en del intressanta synpunkter på dagens black metal. Säkert intressant för de som gillar black metal och/eller Watain, även om jag är lite tveksam till den!
Jo om man bortser från E, Kvarforth och Vafan han nu heter i Ondskapt så är resten bara fånigt,. Lite som en parodi precis som du säger
Atlas Musclecore skrev:
Ibland behöver saker växa in på en. Tog mig i princip 10 år att börja uppskatta Judas Priest t.ex. Gäller att inte gå in för hårt i vissa band, man kanske inte har referensramarna för att uppskatta det ännu, eller så har man helt enkelt andra estetiska dogmer som går helt emot det man hör.
En sak jag blir lite irriterad som jag har sett dig skriva flera gånger på forumet är att saker är "dåliga" och "bra" beroende på hur det stämmer överens med din åsikt... Nu är jag kanske lite svennebanan och konflikträdd osv. - men tycker det är ett onödigt sätt att antagonisera andras åsikter.
Nu är det som så att jag inte gillar Watain, därav tycker jag att de är dåliga, därav säger jag att ett band är dåligt, dvs när jag inte gillar bandet. Sen är det ju kul att du ändå försöker konvertera mig till att ge dem en chans och ev. gilla dem.
Jag har gett Watain ett antal chanser och har insett efter första lyssningen att det här inte min typ av black metal. Jag gillar inte deras stil av bm som de spelar, är inte speciellt förtjust i deras attityd heller med vad som är true och inte är det. OCH det tycker jag är jävligt löjligt att snacka om. Visst det var en helt annan grej att snacka vad som är och inte är true 1987 kanske, men det snacket funkar inte nu, det är ganska utdaterat nu.
Som vissa andra så har jag sagt att ett band är dåligt flera gånger i en och samma tråd men det har som sagt andra också gjort. Visst du tycker att det löjligt att jag säger att de är kassa men jag tycker det är löjligt att du försöker få mig att gilla dem när jag har gett mina anledningar till varför jag inte gillar dem.
Säg inte att ni gillar Kvarforth?
Har inte kollat in, tänker icke uttala mig förän jag hört något.
Kvarforth är ju Shinings frontman. Usch.
Det enda jag vet om är att han gillar att spotta på publiken och slå sig själv ganska blodig. Synd bara att han inte kör upp skalade bananer i rövhålet för då hade han kunnat bli GG Allin 2.0!
Synd bara att GG till skillnad från Kvarforth gjorde någorlunda bra musik.
Johan skrev:I den där.. dokumentären eller parodin eller vad det nu är som heter Black Metal Satanica om jag inte minns helt fel tycker jag E. har en del intressanta synpunkter på dagens black metal. Säkert intressant för de som gillar black metal och/eller Watain, även om jag är lite tveksam till den!
Var gick den?
Om shiningmusiken är det Kvarforth gör så gillar jag det
Carrion skrev:Atlas Musclecore skrev:
Nu är det som så att jag inte gillar Watain, därav tycker jag att de är dåliga, därav säger jag att ett band är dåligt, dvs när jag inte gillar bandet. Sen är det ju kul att du ändå försöker konvertera mig till att ge dem en chans och ev. gilla dem.
Jag har gett Watain ett antal chanser och har insett efter första lyssningen att det här inte min typ av black metal. Jag gillar inte deras stil av bm som de spelar, är inte speciellt förtjust i deras attityd heller med vad som är true och inte är det. OCH det tycker jag är jävligt löjligt att snacka om. Visst det var en helt annan grej att snacka vad som är och inte är true 1987 kanske, men det snacket funkar inte nu, det är ganska utdaterat nu.
Som vissa andra så har jag sagt att ett band är dåligt flera gånger i en och samma tråd men det har som sagt andra också gjort. Visst du tycker att det löjligt att jag säger att de är kassa men jag tycker det är löjligt att du försöker få mig att gilla dem när jag har gett mina anledningar till varför jag inte gillar dem.
Jag tycker du är löjlig som blir defensiv och tar åt dig av ingenting, har aldrig försökt konvertera dig åt någonting, förutom ett mer öppet sinne i allmänhet. Tänker inte fortsätta diskutera det här så länge du inte kan hålla dig civil i alla fall. Du frågade om en anledning, jag försökte förklara ifrån det hela ur ett allmänt perspektiv och du börjar spotta galla. Vem är det som är löjlig? Ja, i mina ögon är i alla fall det kristallklart, och jag tänker inte fortsätta att argumentera med någon som beter sig på det viset.
Gick och gick, fick tag i den billigt på dvd någonstans,..
Gillar inte shining precis jag heller,,. men i Black Metal Satanica sitter han och talar om hur mycket han gillar carolas jul och hur han försökt mata folk framför scen med sitt eget kött,. så Underhållningsvärdet är ju iallf bra.
Gillar inte shining precis jag heller,,. men i Black Metal Satanica sitter han och talar om hur mycket han gillar carolas jul och hur han försökt mata folk framför scen med sitt eget kött,. så Underhållningsvärdet är ju iallf bra.
Scullicon skrev:Gick och gick, fick tag i den billigt på dvd någonstans,..
Haha, intressant prick
Sida 4 av 12 • 1, 2, 3, 4, 5 ... 10, 11, 12
Liknande ämnen
» Watain i Stockholm
» Watain, Destroyer 666 och Ram i malmö
» Repugnant och Watain i Finland
» Watain release gig 5/6 London
» Repugnant, Ram & Watain i Västerås 3:e Sept.
» Watain, Destroyer 666 och Ram i malmö
» Repugnant och Watain i Finland
» Watain release gig 5/6 London
» Repugnant, Ram & Watain i Västerås 3:e Sept.
Sida 4 av 12
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet